Ga naar inhoud


CanalDigitaal stoot een Astra1-transponder af


Rog

Aanbevolen berichten

Citaat:
CanalDigitaal stoot een Astra1-transponder af

In de komende maanden stoot M7 Group S.A één van de vier van ASTRA op de Astra1-satelliet gehuurde transponders af. De afgelopen weken zijn hiervoor al de eerste stappen gezet. Enkele televisiezenders verhuisden van frequentie en/of satelliet.

Het gaat om transponder 109 op de Astra1-satelliet die op de frequentie 12.574 GHz horizontaal te ontvangen is. Het satellietkanaal BVN is hierdoor al enkele weken op de toekomstige uitzendfrequentie 12.515 GHz te ontvangen. Eredivisie Live 1 is na de migratie van het gehele Eredivisie Live aanbod naar MPEG4 alleen nog maar via de Astra3-satelliet te ontvangen. Voor de resterende zenders die op dit moment op transponder 109 worden uitgezonden volgt een herstructurering van de drie overgebleven transponders op de Astra1-satelliet. Het gaat in deze om de televisiekanalen SBS 6, Net5, Veronica/Disney XD, TMF en 13Th Street Universal. Het etalagekanaal, waar op dit moment 101TV te zien is, gaat verdwijnen en wordt getransformeerd tot een informatiekanaal. Tevens moet voor alle radiokanalen op transponder 109 een oplossing worden gevonden.

Ruimte op de twee andere door CanalDigitaal gehuurde transponders op de Astra1-satelliet is gevonden in de migratie van alle Film1-, Sport1- en Eredivisie Live televisiekanalen naar de Astra3-satelliet in combinatie met de uitzendnorm DVB-S2 en de compressietechniek MPEG4. Deze migratie is enige maanden geleden al in gang gezet. Dat deze migratie de nodige tijd in beslag heeft genomen komt omdat voor ontvangst van deze kanalen een HD-satellietontvanger nodig is. In de afgelopen tijd heeft CanalDigitaal een groot gedeelte van de klantenbase hiervoor een vervangingsvoorstel voor een nieuwe satellietontvanger gedaan. De migratie van deze premium televisiekanalen eindigt uiterlijk op 1 maart 2011. De kans is groot dat ook het televisiekanaal 13Th Street Universal de stap naar de Astra3-satelliet en MPEG4 gaat maken. Bij de komst van dit televisiekanaal in het zenderaanbod van CanalDigitaal en TV Vlaanderen werd direct al gezegd dat dit televisiekanaal, net als zusterkanaal SyFy Universal, op termijn op de Astra3-satelliet zou gaan uitzenden.

Wanneer transponder 109 op de Astra1-satelliet definitief door CanalDigitaal wordt afgestoten is op dit moment niet bekend. CanalDigitaal-abonnees kunnen echter de laatste ontwikkelingen over de frequentiewijzigingen volgen via de internetsite www.ikverhuismee.tv die mede voor dit soort grotere veranderingen onlangs een nieuw leven werd ingeblazen.


Bron: TotaalTV
Link naar reactie
Delen op andere sites


ik blijf het zeggen straks gaat alles naar 23 graden oost

in MPEG4

waarom moest de duo lnb komen?

waarom stuurt canaal digitaal de mensen een hd ontvanger

aanbod?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je straks alleen het Basis-pakket nog op astra 1 hebt en dat de andere pakketten dan de vervangingsaanbod krijgen, als ze deze al niet hebben gehad

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

komt er daarvoor een andere transponder voor in de plaats op de astra3.

Er kunnen misschien weer kanalen gedeeld gaan worden met Bulgarije sat die ook op Astra3 gaan beginnen... daar gaan al geruchten over...

Ook zal waarschijnlijk 4 regionalen omroepen helaas gaan stoppen. Dat is ook plek voor een aantal nieuwe kanalen. Die transponder is momenteel wel van M7.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Animal Planet.. ESPN America.. In elk geval Animal Planet kan men daar weg halen en zo een plaatsje besparen op Astra 1. Daar kan dan het infokanaal op.

 

Ik vind het sharen van zenders met andere aanbieders overigens een uitstekend idee. Iedereen heeft er wat aan, en zo kunnen de aanbiers elk hun specifieke programma's op hun transponders omhoog stralen die bv minder interessant zijn voor buitenlandse klanten. Super dat het zo kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: benie015
ik blijf het zeggen straks gaat alles naar 23 graden oost
in MPEG4

Dat zei ik een jaar geleden al en daar is op zich niks mis mee.
Origineel bericht van: benie015

waarom moest de duo lnb komen?

Om de meeliftzenders op Astra1 straks te kunnen blijven ontvangen (MTV, Mezzo) blijft ie toch nodig? Daar is ook niks mis mee. En ondertussen hebben we de duo-lnb ook al weer een aantal jaren. Hartstikke handig!
Origineel bericht van: benie015

waarom stuurt canaal digitaal de mensen een hd ontvanger
aanbod?

Ik weet niet wat je nu eigenlijk wilt met deze vraag. Je hebt het zelf toch ook al over MPEG4?

Je klinkt wat mopperig, maar wat is je probleem nou eigenlijk met de gang van zaken?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ook zal waarschijnlijk 4 regionalen omroepen helaas gaan stoppen. Dat is ook plek voor een aantal nieuwe kanalen. Die transponder is momenteel wel van M7.

Welke 4 regiozenders is dat?
Maar ik weet nooit. ik denk dat zijn regioenders die stoppen nog grotere problemen met geld wegens reklame inkomsten.

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

komt er daarvoor een andere transponder voor in de plaats op de astra3.

Er kunnen misschien weer kanalen gedeeld gaan worden met Bulgarije sat die ook op Astra3 gaan beginnen... daar gaan al geruchten over...

Ook zal waarschijnlijk 4 regionalen omroepen helaas gaan stoppen. Dat is ook plek voor een aantal nieuwe kanalen. Die transponder is momenteel wel van M7.


1 kandidaat is hustler op 11817. Overigens zijn er 2 kanalen van BG Sat FTA, namelijk DSTV (muziek) en iets van BT World. Een soort BVN van Bulgarije denk ik.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet passen... 97 heeft 27500 KSps en de 109 22000 KSps

 

Citaat:

1 kandidaat is hustler op 11817

Zal niet direct gaan ivm AustriaSat... of M7 maakt hier ook Astra3 plannen voor (denk aan kabel Deutschland)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: benie015
ik blijf het zeggen straks gaat alles naar 23 graden oost
in MPEG4

Dat zei ik een jaar geleden al en daar is op zich niks mis mee.
Origineel bericht van: benie015

waarom moest de duo lnb komen?

Om de meeliftzenders op Astra1 straks te kunnen blijven ontvangen (MTV, Mezzo) blijft ie toch nodig? Daar is ook niks mis mee. En ondertussen hebben we de duo-lnb ook al weer een aantal jaren. Hartstikke handig!
Origineel bericht van: benie015

waarom stuurt canaal digitaal de mensen een hd ontvanger
aanbod?

Ik weet niet wat je nu eigenlijk wilt met deze vraag. Je hebt het zelf toch ook al over MPEG4?

Je klinkt wat mopperig, maar wat is je probleem nou eigenlijk met de gang van zaken?




ik klink niet mopperig

kijk hier maar eens naar
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...oor#Post1919902

dat bedoelde ik nou met een aanbod van canaaldigitaal om mensen een hd onvanger te geven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Er kunnen misschien weer kanalen gedeeld gaan worden met Bulgarije sat die ook op Astra3 gaan beginnen... daar gaan al geruchten over...


Interessant, weet je misschien ook welke provider hierachter schuil gaat, of heb je een soort van bron richting waar wat meer info hierover te vinden is?

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...