Ga naar inhoud


Printer kan geen blauw meer printen


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een vreemd probleem met mijn printer. Het gaat om een Canon IP4000 op windows XP

 

Ik wilde vandaag wat foto's printen (vanuit Word) en toen zag ik dat er iets mis was met de kleuren.

 

Ik heb toen als test in Word een rood, blauw en geel vierkant geprint. De rode en de gele zien er goed uit, maar de blauwe is lichtpaars/roze van kleur.

 

Ik heb toen de spuitopeningen van de printerkop gecontroleerd. Dit is allemaal ok. Daarna de cyaan cardridge vervangen. Ook dit biedt geen oplossing.

 

Vervolgens heb ik vanuit Photoshop een cyaan, magenta en geel vlak geprint om iedere inktpatroon afzonderlijk te controleren.

Tot mijn verbazing zagen alle kleuren er goed uit. Het cyaan vlak was egaal lichtblauw gekleurd,dus dat is goed denk ik.

 

Het gaat dus om één of andere reden mis als ik cyaan en magenta wil mixen tot blauw. (100% blauw is opgebouwd uit cyaan en magenta)

 

Ik heb ook al de printerdriver opnieuw geinstalleerd en andere software geprobeerd (photoshop, paint en andere computer met XP)

 

Wie weet er wat er mis kan zijn met de printer?

USB kabel misschien? Ik even geen andere usb kabel voorhanden...

 

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer in ieder geval ook een printer testpagina. Het lijkt toch echt op eEn printerdriver probleem. USB kabel is het zeker niet

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via de software een testpagina kunnen afdrukken.

Hierbij zijn alle kleuren wel goed (windows logo)

 

Inmiddels heb ik ook een andere kabel geprobeerd, maar dit geeft hetzelfde resultaat.

 

Het lijkt erop dat de printer te veel magenta doseert als er blauw geprint moet worden. Hierdoor komt blauw er als paars uit te zien.

Ik heb de magenta patroon uit de printer gehaald en weer een afdruk gemaakt. Hierdoor wordt blauw als lichtblauw (cyaan) geprint.

Ook het vervangen van de magenta inktpatroon biedt geen oplossing.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer je kleuren profiel in de printer settings.

Als je die op sRGB zet dan wordt het ongeveer hetzelfde als op je monitor...

Het is duidelijk een gevalletje van kleurenprofiel aangezien PS je kleurenprofiel van je printer kan negeren en zijn eigen kleurenprofiel kan gebruiken.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik in PS vlakken kan printen die uit 100% cyaan (lichtblauw), 100% magenta (donkerroze) en 100% geel kan printen

 

Word werkt alleen met RGB kleuren, en daarbij moet dus rood, blauw en groen gemaakt worden uit cyaan, magenta en geel.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke word versie?

 

Er is een hoop over op google te vinden, maar veelal verouderde Word ('97) en PS.

 

En omdat alles goed gaat behalve in Word lijkt het mij een Word setting/probleem. En zullen we het daar moeten zoeken.

 

Als je een Office pakket hebt, probeer het ook eens in Excel.

 

Heb je Word al eens opnieuw geinstalleerd?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet alleen mis in Word. Ik heb het ook geprobeerd in Foxit reader (PDF) en paint.

Het resultaat is bij alle drie de programma's nagenoeg hetzelfde. Ik gebruik overigens Office 2003.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Iron Maiden
Het gaat niet alleen mis in Word. Ik heb het ook geprobeerd in Foxit reader (PDF) en paint.
Het resultaat is bij alle drie de programma's nagenoeg hetzelfde. Ik gebruik overigens Office 2003.

mvg,
The Iron Maiden


Ugh... da's balen.

Een longshot, maar probeer je printer eens op een andere USB poort?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Ik probeerde je met de vraag over PS aan het denken / proberen te zetten....)

Kan je uit PS wel blauw krijgen?

Zo ja -> Toch echt wel een instelling in je kleurprofiel

Zo nee -> Verder zoeken

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een andere USB poort geprobeerd -> Geen resultaat

Met PS kan ik ook geen blauw printen.

 

Verder zoeken dus...

 

Ik van vanavond de printkop eens schoon maken

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb inmiddels de printkop schoon gemaakt, maar de printer print nog steeds paars/roze ipv blauw. Ook heb ik proberen te printen via linux. Misschien dat een windows update de boosdoener was, maar helaas...

 

Ik heb nu een volledige set nieuwe inktpatronen besteld. Misschien heb ik een slechte batch inkt te pakken.

Als dit het probleem niet oplost zit ik aan een nieuwe printer te denken.

 

De oude printer zou ik dan gratis (of voor een krat bier smile ) kunnen aanbieden aan een hobbyist. Misschien dat ik hem/haar er nog blij mee kan maken. Maar zover is het nog niet...

 

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...