Ga naar inhoud


Printer kan geen blauw meer printen


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: The Iron Maiden
Hallo,

Ik heb inmiddels de printkop schoon gemaakt, maar de printer print nog steeds paars/roze ipv blauw. Ook heb ik proberen te printen via linux. Misschien dat een windows update de boosdoener was, maar helaas...

Ik heb nu een volledige set nieuwe inktpatronen besteld. Misschien heb ik een slechte batch inkt te pakken.
Als dit het probleem niet oplost zit ik aan een nieuwe printer te denken.

De oude printer zou ik dan gratis (of voor een krat bier smile ) kunnen aanbieden aan een hobbyist. Misschien dat ik hem/haar er nog blij mee kan maken. Maar zover is het nog niet...


mvg,
The Iron Maiden


Ik heb jaren geleden zelf wel eens zo'n soort probleem gehad. Na veel zoeken bleek dat de gele cartrigde voorzien was van de verkeerde inkt..... Tja, wie verwacht dat nou.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb inderdaad een tijd geleden (6-12 maanden) problemen gehad met de gele inkt. Het probleem was toen dat er helemaal geen gele inkt uit de printer kwam. Na het reinigen van de printkop en het vervangen van de gele cartridge was het probleem opgelost.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Iron Maiden
Citaat:
Is het toevallig eentje met de zelfde kop als een Canon Prixma MP610?



Geen idee. Dan zou ik in de documentatie moeten duiken.

mvg,
The Iron Maiden


De betreffende kop van o.a. de MP610 staat er om bekend vooral op geel te verstoppen, maar zit ook in andere (combi) printers van Canon en is alles behalve goedkoop. Ik weet niet hoe het zit met nieuwere printers van Canon, die hebben andere inktpatronen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zou misschien kunnen dat er te veel magenta wordt gedoseerd door een probleem met de inktpatronen.

Ik weet niet hoe donker/licht een 100% magenta vlak is.

Als dit te donker is wordt er dus te veel magenta gedoseerd en komt blauw er als paars uit te zien.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou die printer eens op een andere computer aansluiten.

Ik verwacht dat kleurprofiel van monitor het probleem veroorzaakt.

Ieder programma wat wenst af te drukken gebruikt dit profiel en afdruktaak wordt gecorrigeerd zodat de kleuren matchen met wat je op monitor ziet.

Photoshop gebruikt eigen profiel en zet deze functie buiten spel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik al een geprobeerd:

 

- Andere computer

- Andere USB poort op de computer

- Drivers opnieuw installeren

- Printen onder Linux

- Printen met PS

 

Dan kan ik wel cyaan-magenta en geel printen, maar geen blauw. Dat ziet er dan uit als paars

 

De twee opties die voor mij nog over zijn:

- Nieuwe inktcardridges

- Een andere USB poort op de printer gebruiken, maar hiervoor heb ik een USB A-A kabel nodig

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Iron Maiden
Dit heb ik al een geprobeerd:

- Andere computer
- Andere USB poort op de computer
- Drivers opnieuw installeren
- Printen onder Linux
- Printen met PS

Dan kan ik wel cyaan-magenta en geel printen, maar geen blauw. Dat ziet er dan uit als paars

De twee opties die voor mij nog over zijn:
- Nieuwe inktcardridges
- Een andere USB poort op de printer gebruiken, maar hiervoor heb ik een USB A-A kabel nodig

mvg,
The Iron Maiden



Andere usb poort heeft totaal geen zin. Dus blijft er maar 1 ding over.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou misschien kunnen dat de communicatie tussen de printer en de PC niet goed is door een slecht functionerende usb poort.

 

Als ik een passende usb kabel kan vinden of misschien zelfs een parrallele printerkabel kan ik het in ieder geval proberen.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een andere USB kabel zal niet gaan helpen.

Aangezien het een seriëele kabel is werkt die of werkt die helemaal niet.

 

Het is mij eens overkomen, dat na het vervangen van een originele inkttank er ook een kleurafwijking was.

 

Uiteindelijk bleek de tank of verkeerd gelabeld te zijn, of verkeerd afgevuld.

Een productiefoutje bij de inktleverancier.

 

Na het vervangen van de tank en een paar bladzijden printen kwamen de juiste kleuren weer terug.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de magenta en cyaan cartridge vervangen. Na het vervangen van magenta zag ik nog geen verschil, maar na het vervangen van cyaan ging het blauwe vlak langzaam steeds meer van roze/paars naar blauw veranderen. Ik heb een paar keer flink wat blauw geprint en de cartridges gereinigd en nu lijkt het probleem opgelost.

 

Maar helaas ben ik kleurenblind en zie ik moeilijk het verschil tussen paars en blauw dus morgen even een collega laten controleren wink

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij was het ook een Canon printer.

Kennelijk zijn ze bij Canon ook kleurenblind, ook bij jou was dus een inkttank af fabriek met de verkeerde inkt afgevuld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als ik eerlijk ben moet ik de oorzaak ook een beetje bij me zelf zoeken.

Ik heb eens kritisch naar mijn voorraad inktpatronen gekeken en toen zag ik dat deze inktpatronen een houdsbaarheid datum hadden van nov 2008.

 

Ik wist niet dat er op inkt ook een verloopdatum zit.

De vorige cartridge wissel heb ik zo'n 6 maanden geleden gedaan, en toen was er nog niks mis met de kleuren, dus er zit wel een marge op die houdsbaarheid datum.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...