Ga naar inhoud


[de nieuwe rebox 8500] de nieuwe rebox 8500


Gerrit1967

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: abrahamsat
Er is voor de atevio 7000 + 7500 (rebox 9000 en rebox 8500)
nieuwe bootloaders beschikbaar.loader 1.54. ik denk dat rebox
er binnekort ook met komt,dus houd de seriele kabels maar paraat (porter).want rebox slaat de bootloaders nooit over,
gezien het verleden.

Ik hoop het wel, maar ik betwijfel het.. de 1.23 bootloader werd uitgebracht omdat men dacht dat dit het pixelprobleem oploste. Aangezien toen het resultaat wisselend was weet ik niet of ze het zo maar gaan aanbieden.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dan moeten ze eerst het probleem oplossen dat de seriële poort het niet doet met poorter bij rebox, in AAF werkt die wel zonder problemen op mijn rebox 9000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de Rebox software update, waarbij de bootloader vervangen werd, had je geen serieële kabel nodig.

Die ging gewoon met de USB stick.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Dan moeten ze eerst het probleem oplossen dat de seriële poort het niet doet met poorter bij rebox, ...

Ik heb anders op mijn RE-8000 / 9000 geen probleem ondervonden met het gebruik van de seriële poort en het programma Porter.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige versie van de software MET de vervangende bootloader was deze NL_FH7SKMGVGW_RE9000HDPVR_incl_loader_V10837.ird en daar hadden ze DEZE NL_K2LJQUNDEM_Update_Rebox_HD_PVR_via_RS-232.pdf gegevens voor gegeven. maar ja die hadden ze ook al na enkele dagen van de site afgehaald.

Bij navraag aan rebox was het niet noodzakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik meerdere computers die er niet mee werken, (gekochte kabels en al jaren oude zelfgemaakte kabels) ook uiteraard met de USBtoSERIAL kabel nog getest en werkte ook niet (laptop met windows 7) alle compoters hebben windows 7 64 dus zal het wel aan windows liggen en zogenaamt niet aan rebox.

 

Maar goed als jij het wel zou kunnen is mijn vraag zou jij het dan voor mijn rebox willen doen, ik stuur hem wel naar jou toe (uiteraard zijn de verzend kosten voor terug sturen voor mijn rekening).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Voor de Rebox software update, waarbij de bootloader vervangen werd, had je geen serieële kabel nodig.
Die ging gewoon met de USB stick.


Opmerking: dit draadje gaat over de RE-8500, niet over bootloaders.

Ceesv: als je de update met een USB-stick uitvoerde, kreeg je wel V1.08.37 op je box, maar werd de bootloader niet vervangen. Dat moest echt met Porter.exe en een seriële kabel.

Loader 1.54 lost overigens een probleem met HDMI CEC op. In de RE-8000/RE-8500/RE-9000 is deze lijn (HDMI-connector pin 13) wel aangesloten, maar wordt niet aangestuurd. Met loader 1.23 hebben sommige TV's, waaronder een paar modellen van Sharp, problemen.

Dit geldt niet voor de RE-4000: daar is pin 13 van de HDMI-connector niet aangesloten.

Installeren van loader 1.54 is een fluitje van een cent als je alternatieve software met plugin-mogelijkheid hebt draaien. Op het internet is een plugin te vinden die loader 1.54 flasht. Met originele Rebox-firmware werkt dit uiteraard allemaal niet.

Afgezien van het CEC-probleem zie ik geen reden om loader 1.23 te vervangen door de nieuwe; iets dat goed werkt moet je niet repareren.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Audioniek, bedankt voor je uitleg.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bij intensief gebruik ben ik achter het volgende gekomen. Ontvanger AAN (na deepsleep), vervolgens na zo'n 4 uur AAN te hebben gestaan begint het Dolby Digital geluid weer wat te haperen, in het begin zo om de paar minuten, maar na weer wat uren later, is de frequentie van haperen meer. Iemand een idee?

 

Mvg. Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een splinternieuwe ontvanger zou ik terug gaan naar de dealer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je hem nog ruilen voor een Dreambox ofzo..

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Elsaja,

 

De 8500 werkt verder prima. Geen last van gecodeerde zenders, gewoon opnemen en afspelen. Je kunt zelfs 3 zenders tegelijk opnemen (en weer afspelen) zonder problemen. Ik heb er een 500Gb harddisk in, en daarnaast zijn er nog 3 USB poorten voor externe HD en/of USB stick. You Tube filmpjes valt wat tegen. Na verloop van tijd loopt het beeld niet geheel meer synchroon met het geluid. Er zitten legio mogelijkheden op, die ik niet allemaal gebruik, althans op dit moment.

Overigens om terug te komen op het Dolby Digital geluid. Ik herinner me vandaag ineens dat ik daar ook last van had bij 2 voorgaande ontvangers enige tijd terug die mbt.SPDIF optisch waren aangesloten op mijn Onkyo. Hier werd wel geen Dolby Digital doorgegeven, maar Pro Logic, maar hierbij trad dit fenomeen ook op. Ik heb zelfs een nieuwe gekregen nav.dit probleem, maar het probleem bleef. Wellicht ligt het niet aan de 8500, maar misschien aan de versterker zelf. Ik zal toch eens wat verder gaan met "trouble shooten".

 

Mvg.

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gerard,

 

Het probleem met het geluid van Dolby Digital, wat de onderbrekingen betreft, had ik ook.

Mijn decoder had ik aangesloten op een Onkyo receiver.

Het lag dus aan de Onkyo.

Daar moest een nieuw HDMI pc board ingezet worden, omdat deze receiver de huidige Dolby Digital codering niet goed aan kon.

Het HDMI board kon alleen niet meer geleverd worden, dus van Onkyo een nieuwe receiver gekregen.

Misschien herken je dit probleem ook.

 

Rene

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...