Ga naar inhoud


[Vu+ Solo] Werkt deze ontvanger soepel?


_Bartje_

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben aan het denken een VU Solo aan te schaffen voor de slaapkamer. Daar staat nu een DM600.

In de woonkamer gebruik ik een vu+ duo, zeer tevreden over.

 

Nu las ik ergens dat de vu solo niet echt goed is ivm hardware?

 

Nu is mijn vraag aan SOLO gebruikers hoe zij dit ervaren:

 

Loopt de box beetje soepel, zappen gaat dat vlot?

 

Vastlopers?

 

Hij gaat hoofdzakelijk dienen voor te kijken, media afspelen en dergelijke is bijzaak, wel eventueel opnames streamen vanaf box in de woonkamer als dat mogelijk is.

 

mvg Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi

 

ik heb een solo met blackhole image. Ik vind de box voor mijn doeleinde (domweg tv kijken) zeer geschikt. Hij loopt (tot nu toe) nooit vast , zapt zeer snel.

Wat wel minder is , is dat ik hem als media player niet goed vindt. Simpele avi (divx) spelen heeft hij al moeite mee (lags) en hd heb ik niets eens geprobeerd. Een share (cifs) opzetten met een windows 7 pc is mij tot op heden ook niet gelukt (meerdere tutorials geprobeerd).

Ik heb dan ook een mediaplayer er naast staan.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat heet domweg tv kijken? :D

dat is toch de primaire bedoeling van je sat-receiver

en dat gaat perfect

alle andere zaken die je enigma2 receiver kan doet je solo net zo goed

plugins + addons

internet functionaliteit

skins

mounts

bedienen via PC

bedienen via app en passend gsm

opnemen en afspelen op usb-hdd of mount aan NAS

EPG

prima beeld in sd en hd

mooi geluid

extreem makkelijk flashen per usb

dvdplayer

 

gevoelige single tuner

 

al met al niets mis mee

ennuh ergens gelezen dat er iets met de hardware niet klopt is kolder

(hoeven mensen ook helemaal geen voorbeelden van aan te slepen want incidenten hebben andere merken meer dan genoeg)

 

ja behalve allerlei rare mediabestanden uit het internet geript afspelen

als mensen de solo daar aan willen meten, moeten ze ook eens andere enigma2 receivers bekijken (daar is genoeg over geschreven)

 

qua ervaring, ik heb er geen maar wel een bij 'n vriend die ik geholpen heb wegwijs te maken...> hoor nooit iets van 'm

als je nooit iets hoort (in tegenstelling tot een forum waar enkel problemen gemeld worden) is het een goed kassie.

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bander
Hoi

ik heb een solo met blackhole image. Ik vind de box voor mijn doeleinde (domweg tv kijken) zeer geschikt. Hij loopt (tot nu toe) nooit vast , zapt zeer snel.
Wat wel minder is , is dat ik hem als media player niet goed vindt. Simpele avi (divx) spelen heeft hij al moeite mee (lags) en hd heb ik niets eens geprobeerd. Een share (cifs) opzetten met een windows 7 pc is mij tot op heden ook niet gelukt (meerdere tutorials geprobeerd).
Ik heb dan ook een mediaplayer er naast staan.

gr

Probeer de VTi image eens, deze heeft minder "moeite" met de door jouw genoemde formaten. smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
qua ervaring, ik heb er geen maar wel een bij 'n vriend die ik geholpen heb wegwijs te maken...> hoor nooit iets van 'm
als je nooit iets hoort (in tegenstelling tot een forum waar enkel problemen gemeld worden) is het een goed kassie.
Of die vriend wil je nooit meer spreken smirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: _Bartje_

Intern streamen over het netwerk (naar bijv een laptopà is dit ook mogelijk?

mvg Bart


zogenaamd een mount naar een extern medium
PRIMA


misschien na je hoofdvraag en je besluit, mosterd na de maaltijd
maar mounten op laptop gaat vooral op XP en Vista prima
op windows7 zijn er wel wat kneepjes in verband met de veiligheidsmechanismen van windows7

nagenoeg identieke vragen en dus oplossingen vindt je ook bij het dreambox receiver forum.
ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is off topic, maar gefeliciteerd met je nieuwe baan!

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...