Ga naar inhoud


FTD verliest van Brein: moet forum opschonen


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

Er is inmiddels een nieuwe forum gestart welke binnen enkele dagen al 1000 leden heeft binnen gehaald:

 

Citaat:
Geachte leden,

 

Allereerst van harte welkom op *******.

 

De recente gebeurtenissen omtrent Brein hebben ons er toe aangezet te starten met een nieuw initiatief.

 

We zijn op dit moment druk bezig met het ontwikkelen van een nieuw programma dat is gebaseerd op FTD.

Met dit programma is het mogelijk alle functies en mogelijkheden die FTD ons alle jaren heeft geboden, te gebruiken zonder dat de mensjes van Brein daar iets aan kunnen doen.

 

Om die reden hebben we besloten dit forum op te richten.

Dit forum dient puur en alleen om de tijd die het kost het programma te ontwikkelen te overbruggen.

Het ontwikkelen van het programma is niet zo eenvoudig.

De verwachting van het 'development-team' is dat het programma in april volledig functioneel zal zijn.

Gedurende deze periode zullen we onze stinkende best doen om er op dit forum iets van te maken.

 

We vragen hierbij iedereen dan ook om zijn of haar steentje bij te dragen aan het opbouwen van deze community.

Iedereen die iets heeft wat hij of zij met anderen wil delen nodigen wij van harte uit dit dan ook te doen.

Weet je niet hoe je iets spot of post, stuur dan een PM naar een van de beheerders en zij zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het gaat lukken.

Alle spots die op het forum worden geplaatst, worden geïntegreerd met het nieuwe programma, waardoor het nieuwe programma direct na de lancering volledig operationeel zal zijn.

 

We zijn momenteel nog druk bezig met experimenteren, dus kijk er niet van op als er zo nu en dan eens wat dingetjes veranderen op de site.

 

Wij wensen iedereen tijdens deze overbruggingsperiode veel plezier met het gebruik van dit forum.

 

Zegt het voort!

 

******** Crew

 

Ik heb de link weg gelaten omdat ik dus niet weet of ik dat mag plaatsen hier.

 

Bron: de officiele website.

 

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: cheapwatcher
virtualbox met een windows vm;)


Ja, dat is humor. Ben ik blij dat ik geheel windows vrij ben, krijg je zoiets...

Ik heb intussen sabnzbd draaien.

O.a. Binreader, Ninan, Nntpgrab en Urd zouden hetzelfde kunnen, moet ik nog naar kijken.

Binreader is in ieder geval erg gemakkelijk, gemakkelijker dan sabnzb. Die gaat er bij mij dus weer vanaf.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sevensheaven
hier hebben we dus niks aan.....als er geen naam van de site bij staat


Ik zeg toch ook "Ik heb de link weg gelaten omdat ik dus niet weet of ik dat mag plaatsen hier."

Ik kan dus óók niets met jouw reactie......

Als ik de link van een moderator mag plaatsen hier, dan doe ik dat met alle plezier.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

spotnews draait als een speer, zeker met de ftd lay-out voelt het nog best ftd-achtig aan.

En met de ingebouwde SabNzb wordt het downloaden wel erg makkelijk gemaakt, nu zullen zelfs de huismoeders het nodige spul binnenschuiven.

 

Wat wel zorgelijk is voor de nabije toekomst van spotnet is de moderatie.

Hoe gaan ze in hemelsnaam de trollen rustig houden, indexen goed gesorteerd houden en fake spots verwijderen.

het is tot nog toe mogelijk om zelfs met de naam van welke spotter dan ook spots aan te melden.

Het is nu een kwestie van afwachten tot de eerste vervuiling een feit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Origineel bericht van: sevensheaven
hier hebben we dus niks aan.....als er geen naam van de site bij staat


Ik zeg toch ook "Ik heb de link weg gelaten omdat ik dus niet weet of ik dat mag plaatsen hier."

Ik kan dus óók niets met jouw reactie......

Als ik de link van een moderator mag plaatsen hier, dan doe ik dat met alle plezier.



ik begrijp je wel.maar een naam van de site zonder www is toch geen url?

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sevensheaven
Origineel bericht van: Greatone
Origineel bericht van: sevensheaven
hier hebben we dus niks aan.....als er geen naam van de site bij staat


Ik zeg toch ook "Ik heb de link weg gelaten omdat ik dus niet weet of ik dat mag plaatsen hier."

Ik kan dus óók niets met jouw reactie......

Als ik de link van een moderator mag plaatsen hier, dan doe ik dat met alle plezier.



ik begrijp je wel.maar een naam van de site zonder www is toch geen url?


ze hebben pas 39 keer de naam "spotnet" genoemd.

google ff en je wordt doodgegooid met linkjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Gerard 76
Om alleen te internetten is 3 Mb snel genoeg.

Origineel bericht van: dream7020
Waarom is dat internet dan zo snel gemaakt om te kunnen downloaden met 120 mb.

Games downloaden via Steam?

Videoconferencing? Veel consumentenverbindingen blijven nog steeds op 1mbit/s upload steken wat maar matig is hiervoor.

Beetje op Google Earth loeren?

Updates voor je OS/software downloaden? Voor mij als Linux gebruiker al snel tientallen tot honderden MB's. Een servicepack voor Windows is ook de nodige MB's.

Vakantiefoto's delen zonder ze allemaal te moeten resizen en kleiner te moeten maken?

Een video-kerstgroet sturen? (ja, ik ken iemand die dat ieder jaar doet, voert met de familie een kerstlied op dat als .m4v rondgaat)

Muziek downloaden van online winkels of sites met gratis muziek als Jamendo?

Online backups maken?

Samen aan projecten werken via internet met b.v. Dropbox?

Lijken me wel genoeg redenen zo?


Je hebt wel gelijk maar welke provider adverteert nou met: 120 MB om supersnel te kunnen Videoconferencen/Google Earth-en enz.?
Ze gebruiken zonder uitzondering allemaal de kreet: Supersnel FILMS DOWNLOADEN!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bangkok By Night
En er wordt nog meer offline gehaald mad

De usenetfora Nzbkingdom en Dutch Binaries Program zullen offline gaan. De sites zouden hiertoe zijn gedwongen door Stichting Brein. De auteursrechtenwaakhond richt de laatste maanden zijn pijlen op sites die nzb's aanbieden.

De beheerder van Nzbkingdom heeft zijn leden laten weten dat hij van Brein een mail heeft ontvangen waarin wordt geëist dat het usenetforum wordt gesloten. Volgens Brein zou Nzbkingdom het downloaden van illegaal materiaal op usenet faciliteren en daarom offline moeten. De beheerder laat weten dat hij de site offline zal halen zodra hij het papierwerk van de copyrightwaakhond heeft ontvangen.

Op GoT wordt ook melding gemaakt van de sluiting van Dutch Binaries Program. Het offline halen heeft volgens de beheerders te maken met 'de huidige ontwikkelingen'. Het forum van Dutch Binaries Program zou wel in de lucht blijven.

Het verdwijnen van opnieuw twee usenetsites volgt na de sluiting van zowel FTN als FTD. De usenetcommunities zijn volgens Stichting Brein illegaal, omdat zij verwijzende nzb-bestanden aanbieden. De auteursrechtenwaakhond voelt zich gesterkt door de rechterlijke uitspraak in de FTD-zaak.

Update 16:30: Inmiddels is ook de usenetcommunity Twilightnzb offline gehaald naar aanleiding van een sommatie van Brein.

Bron: Tweakers


Een kleine bedenking, een sommatie van Brein. Geen uitspraak van een rechter dus. Dat die sites ongetwijfeld een aantal zaken gemakkelijker maken staat niet ter discussie denk ik. Enkel een rechtbank mag oordelen over het al dan niet schuldig zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GarraNegra
Een kleine bedenking, een sommatie van Brein. Geen uitspraak van een rechter dus. Dat die sites ongetwijfeld een aantal zaken gemakkelijker maken staat niet ter discussie denk ik. Enkel een rechtbank mag oordelen over het al dan niet schuldig zijn.


Klopt wel maar met de wetenschap dat de rechter al gekeken heeft naar ftd en daarin Brein gelijk heeft gegeven.
Kun je zaken wel laten voorkomen met alle kosten die daarbij horen.
En wie gaat dat betalen bij verlies en daar is de kans erg groot op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus


Klopt wel maar met de wetenschap dat de rechter al gekeken heeft naar ftd en daarin Brein gelijk heeft gegeven.
Kun je zaken wel laten voorkomen met alle kosten die daarbij horen.
En wie gaat dat betalen bij verlies en daar is de kans erg groot op.



Waardoor we met een rechtspraak zit die afhankelijk is van je vermogen. Dus in weze nog niets veranderd in de laatste 1000 jaar smile


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...