Ga naar inhoud


FTD verliest van Brein: moet forum opschonen


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

Citaat:
Usenetplatform FTD verliest een rechtszaak van Brein. Binnen een maand moeten alle spots die verwijzen naar bestanden van bij Brein aangelsoten partijen zijn verwijderd.

Usenet-platform FTD moet van de rechter discussies over downloaden sluiten. Op de fora van FTD werden uploads van illegaal materiaal gemeld. Volgens anti-piraterij stichting Brein is dit illegaal, en de rechter bekrachtigt dit.

Downloaden is legaal, maar een ontmoetingsplatform voor downloaders is dat niet, aldus de rechtbank Haarlem die vandaag een vonnis velde in de bodemprocedure. De rechter vindt het argument dat downloaden in Nederland legaal is niet afdoende en te algemeen.
Bron: ComputerTotaal website
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Leuk, via google kun je ook aan torrents en ander zaken komen die je kunt downloaden, gaat Brein daar oog tegen procederen??

:D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Leuk, via google kun je ook aan torrents en ander zaken komen die je kunt downloaden, gaat Brein daar oog tegen procederen??
:D

De kans dat Brein ( confused ) het ooit op gaat nemen tegen Google lijkt me "Gleich Null" zoals onze Oosterburen het zo mooi zeggen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: drz
Leuk, via google kun je ook aan torrents en ander zaken komen die je kunt downloaden, gaat Brein daar oog tegen procederen??
:D

De kans dat Brein ( confused ) het ooit op gaat nemen tegen Google lijkt me "Gleich Null" zoals onze Oosterburen het zo mooi zeggen.

vGnp

Zelfs Google moest recent al inbinden: http://tweakers.net/nieuws/72265/antipiraterij-aanpassingen-van-google-oogsten-kritiek.html

Gaat de verkeerde kant op wat dat betreft.
Origineel bericht van: sevensheaven
ik vertel via de telefoon tegen een vriend,waar ik troy heb gevonden om te downloaden..oeps kpn ook opdoeken??

Het argument van Brein (waar de rechter zich ook in lijkt te kunnen vinden) is dat KPN en Google meer algemeen zijn en niet specifiek diensten aanbieden om informatie over downloadlocaties van auteursrechtelijk beschermd materiaal te verspreiden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het forum waar ik lid ben, gebruiken ze google keywords. Dat kun je moeilijk verbieden.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ach , BREIN is een kansloze organisatie . Paar weken terug hadden we een episode van BASTA hier in belgie , die SABAM aardig voor schut zette . Er was duidelijk te zien hoe de geldhonger van dat soort organistie's ( innen van auteursrechten op onbestaande artiesten enz ) niet te stillen is. van maffia praktijken gesproken !!!! .

zo hebben we hier de auvibel taks op harde schijven enz aan deze marginale organisatie te danken .

 

 

 

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn het wel de artiesten die hier een probleem van maken

denk eerder de productie bedrijven.

zoals Eyeworks ja dat is de vraag?

overigens dit staat te koop bron nu.nl

 

zou hij al zijn geld in de recht zaak hebben gestopt nou dan ben je dus echt dom :D

 

 

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

illegale download valt niet tegen te houden. Als brein 1 site sluit gaan er 10 nieuwe sites open. Dan zouden ze usenet moeten sluiten. Oh ja ik download ook graag de nieuwste films. Maar via de schotel kijk ik nog steeds FTA :D

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

de film en muziek industrie hebben zelf hun eigen glazen in gegooid. Door belachelijke prijzen te vragen voor een cd of dvd. En waar was brein toen??? Was er toen een organisatie welke opkwam voor de consument ??? Dat er auteurs rechten zijn is prima maar waren de prijzen redelijk geweest dan was dit probleem kleiner geweest.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer iets te duur is, kan je ervoor kiezen, om het niet te kopen.

 

Om het als alternatief dan maar voor niets je toe te eigenen is weer het andere uiterste.

 

In omliggende landen ben je tegenwoordig erg duur uit, wanneer je beschermd content download.

 

Je loopt een erg grote kans post te krijgen, met een forse rekening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Wanneer iets te duur is, kan je ervoor kiezen, om het niet te kopen.

Om het als alternatief dan maar voor niets je toe te eigenen is weer het andere uiterste.


25 euro voor een BD-film vind ik abnormaal veel geld.
Dat erop verdiend wordt is prima,
maar niet zo buitensporig veel.

Er werd gewoon erg goed verdiend hieraan,
en nu met het snelle internet is dat een stuk minder.
Wat is het nut van supersnel internet als je geen
films of BD's meer kunt downloaden?
Om alleen te internetten is 3 Mb snel genoeg.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...