Ga naar inhoud


FTD verliest van Brein: moet forum opschonen


Gast wanderer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ceesv
Wanneer je zegt, ik vind het kopen van een fiets te duur, daarom neem ik er maar een zonder te betalen noemt iedereen dat diefstal.

Die vergelijking is krom, degene die die fiets eerst had heeft hem nu niet meer.

Dan lijkt het nog meer op "ik vind een nieuwe fiets te duur, dus ik neem een 2dehandsje" of misschien "een nieuwe merkfiets kan ik niet betalen, dus ik neem een budgetgeval". Dat kan je ook "gemiste inkomsten" noemen voor het A-merk.
Citaat:
Ik heb vele jaren in deze industrie gewerkt en heb om mij heen vele bedrijven kapot zien gaan.
2 jaar geleden mocht ik zelf de stekker uit een productiebedrijf trekken. Ik heb de andere zijde gezien, en heb daarom een andere mening als de meeste posters.

Internet is virtueel, maar er zit wel een reële wereld achter.

De vraag is, komt dat puur door piraterij of door een businessmodel wat niet meer werkt.

Ooit kon je mensen voor 45 gulden een CD aansmeren die vervolgens nog wel eens tegenviel ook. Jammer van je geld, maar bij gebrek aan een alternatief moest men het maar pikken.

Tegenwoordig werkt het anders, ik heb menig CD gekocht juist omdat ik eerder een nummer ervan had gedownload uit de bekende bronnen.

Het is dus niet zo simpel.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is dus niet zo simpel.

 

Hiermee ben ik het roerend eens.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ongetwijfeld niet zo simpel.

 

Ook vroeger voordat er ook maar iemend van de term downloaden had gehoord werd er ook muziek e.d. gekopieerd.

 

Nagenoeg iedereen had de helft van zijn verzameling op cassettes of bandrecorder.

Daarnaast werd er veel geleend.

Wat je echt graag had kocht je.

 

Ja met films en TV was het lastiger.

Wat dat aangaat zijn we er zeker op vooruit gegaan :D

 

Dus als de downloadkraan wordt dichtgedraaid dan gaan we toch weer lekker bij elkaar lenen zonder tussenkomst van internet.

 

Wel zo gezellig laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Het is dus niet zo simpel.

Hiermee ben ik het roerend eens.

En toch zie ik uiteindelijk mezelf als een enorme supporter van "de industrie". Ik mag me dan niet scheel kopen aan CD's voor €20/stuk (ik koop ze 2dehands), maar ik download ook weinig van die industrie.

Ik heb (als lid, geen crew ofzo) best veel tijd en redelijk wat geld in Sellaband gestopt. Helaas veranderde Sellaband de regels waardoor het originele idee van Sellaband het daglicht nooit heeft gezien. Eén van de belangrijkste veranderingen was dat volgens het originele concept Sellaband de muziek gratis als Mp3 aan zou bieden en CD's te koop. Geld voor de bandbreedte/website/etc zou uit advertenties komen en de opnamekosten waren toch al betaald.

Sellaband was zo'n kans voor de industrie om zich om te vormen, om bestaansrecht te houden en te overleven in een nieuwe wereld. Die kans hadden ze met beide handen aan moeten grijpen en er hadden meer "Sellabands" moeten komen, met dat originele concept (niet de zooi die het nu is).

Zo liep het niet. Nu kan de industrie wat mij betreft barsten. Mijn geld gaat (buiten wat goedkope 2dehands CDs) direct naar de artiesten via donaties en Jamendo.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is Sellaband er nog steeds, en werkt het wel zoals jij zegt.

 

De industrie moet veranderen. iTunes heeft bewezen dat mensen willen betalen mits de prijs redelijk is. Dit moet ook gebeuren voor films, TV-series en wat nog meer.

 

Al die oplossingen, die bedacht worden (DRM, regiocodes) om het downloaden tegen te gaan, maken je het voor de 'gewone' consument (de niet-downloader) ook alleen maar ingewikkelder.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk Puister
Volgens mij is Sellaband er nog steeds, en werkt het wel zoals jij zegt.
Sellaband bestaat inderdaad nog steeds, maar het originele concept waarbij de muziek gratis te downloaden zou zijn is overboord gezet.

Daarbij lukt het artiesten nog steeds niet echt om door te breken met Sellaband. Ze nemen wel een album op, maar daar blijft het verder bij. De CD-verkoop buiten de community valt ook gigantisch tegen. Ik heb er een tijdje terug een blogpost over geschreven: http://verderdenken.tweakblogs.net/blog/5594/is-sellaband-het-antwoord.html
Citaat:
De industrie moet veranderen. iTunes heeft bewezen dat mensen willen betalen mits de prijs redelijk is. Dit moet ook gebeuren voor films, TV-series en wat nog meer.
En dan is iTunes in mijn ogen nog veel te duur zelfs. Ik wil best dat bedrag uitgeven, maar ik wil er gewoon méér muziek voor terug. Er is toch zat muziek en de distributiekosten zijn nagenoeg nul, er is geen reden dat je niet meer nummers voor je knaken zou kunnen krijgen.
Citaat:
Al die oplossingen, die bedacht worden (DRM, regiocodes) om het downloaden tegen te gaan, maken je het voor de 'gewone' consument (de niet-downloader) ook alleen maar ingewikkelder.
Ik heb CD's in de winkel laten liggen en zelfs eens twee CD's naar een webwinkel teruggezonden omdat er beveiliging op zat. Ik luister mijn gekochte CD's standaard in een computer en ga geen enkele kans op gezeik aanvaarden. Overigens gaven die krengen ook in diverse reguliere CD-spelers problemen, vooral de duurdere merken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat op de site van Sellaband, dus wel gratis muziek.

Citaat:

7. Get rewarded

Receive free downloads and other goodies artists might offer like exclusive CDs, t-shirts, free lunches etc. And artists might even let you get a cut of their revenues.

Maar zoals jij ook zegt, breekt er niet veel door.

 

Ik vind de prijsstelling van iTunes wel redelijk. En waarom moet alles steeds goedkoper worden? Je wilt zelf toch ook liever meer dan minder salaris wink

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Ik ben een gelukkig gebruiker van Spotify.

Werkt perfect, en kan nog gratis gebruikt worden ook !

 

Ik ook smile

 

En het is legaal .

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niet te geloven dat er in een bodemprocedure van aannames uitgegaan wordt

 

...wat uploaden ZOU stimuleren, en dat is volgens de nederlandse weg verboden...

 

Handelingen die worden aangenomen (en natuurlijk door dat fijne Brein de wereld in worden geholpen) dienen als basis voor een uitspraak. En dat anderen dan FTD vervolgens illegale handelingen ZOUDEN uitvoeren, wordt FTD aangerekend...

 

Moscovich zou hier volgens mij wel een schijn van partijdigheid uitslepen.

 

Ook dat FTD in afwachting van hoger beroep, toch dicht moet, is natuurlijk door Brein bedacht, en de rechters nemen dat over. Dat kan natuurlijk helemaal niet!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom is er op 1 maart een consumentenstaking bedacht. Het is de bedoeling dat heel Nederland die dag geen multimediaproducten koopt, zowel online als offline.

 

Die nare stichting Brein moet ook maar eens opzouten uit ons land.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal niet veel nut hebben. Je koopt het dan gewoon de volgende dag. Daarnaast heeft stichting Brein natuurlijk geen invloed op de inhoud van een gerechtelijke uispraak.

 

Ze staan natuurlijk wel in hun gelijk, echter is Brein heel ondoorzichtig.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze hele rechtszaak leidt er alleen maar toe dat er meer wordt gedownload dan ooit, het is reclame voor het peer to peer downloaden. Zelfs in de krant worden de volwaardige alternatieven met naam en toenaam genoemd.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...