Ga naar inhoud


FTD verliest van Brein: moet forum opschonen


Gast wanderer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: cheapwatcher

Die nare stichting Brein moet ook maar eens opzouten uit ons land.


Heb je wel eens gezien in wat voor autos de heren van brein zich voortbewegen.
1 grote wassen neus.

/b\rein
/r\egeert
/e\n
/i\s
/n\aief

Je zal er maar werken en eens een rechtzaakje winnen,word je de volgende dag wakker zijn er weer 20 sites bijgekomen. wink

Gaan ze irc nu ook sluiten......???

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig kan Brein usenet zelf niet afsluiten dus dat is een troost. Wel jammer voor FTD maar dat geld ook voor Napster. Weer een stukje internet-nostalgie wat verloren gaat. Na bijna 8 jaar lidmaatschap zeg ik: het ga je goed FTD!!

 

Ik heb de tip van Michel (spotnet) installed met het FTD filter erin. Nu heb je weer bijna dezelfde setup als FTD smile en het werkt ook nog eens als een tierelier smile

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De FTD database staat op de FTD servers. Die gaan dus dicht per 1 maart.

Spotnet gebruikt dezelfde database, maar die staat gewoon op usenet.

Zolang usenet draait, draait Spotnet.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wapper
Dat is dus niet zo, spotnet haald alles van de usenet server en niet de ftd db.


Dat klopt. Met het FTD filter heb je ongeveer dezelfde layout kwa filters met dit verschil dat spotnet alle headers van usenet ophaalt en niet zo als FTD met spots werkt. Dus alles wat op usenet gepost wordt zie je terug in spotnet.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er wordt nog meer offline gehaald mad

 

De usenetfora Nzbkingdom en Dutch Binaries Program zullen offline gaan. De sites zouden hiertoe zijn gedwongen door Stichting Brein. De auteursrechtenwaakhond richt de laatste maanden zijn pijlen op sites die nzb's aanbieden.

 

De beheerder van Nzbkingdom heeft zijn leden laten weten dat hij van Brein een mail heeft ontvangen waarin wordt geëist dat het usenetforum wordt gesloten. Volgens Brein zou Nzbkingdom het downloaden van illegaal materiaal op usenet faciliteren en daarom offline moeten. De beheerder laat weten dat hij de site offline zal halen zodra hij het papierwerk van de copyrightwaakhond heeft ontvangen.

 

Op GoT wordt ook melding gemaakt van de sluiting van Dutch Binaries Program. Het offline halen heeft volgens de beheerders te maken met 'de huidige ontwikkelingen'. Het forum van Dutch Binaries Program zou wel in de lucht blijven.

 

Het verdwijnen van opnieuw twee usenetsites volgt na de sluiting van zowel FTN als FTD. De usenetcommunities zijn volgens Stichting Brein illegaal, omdat zij verwijzende nzb-bestanden aanbieden. De auteursrechtenwaakhond voelt zich gesterkt door de rechterlijke uitspraak in de FTD-zaak.

 

Update 16:30: Inmiddels is ook de usenetcommunity Twilightnzb offline gehaald naar aanleiding van een sommatie van Brein.

 

Bron: Tweakers

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oldereast
Origineel bericht van: wapper
Dat is dus niet zo, spotnet haald alles van de usenet server en niet de ftd db.


Dat klopt. Met het FTD filter heb je ongeveer dezelfde layout kwa filters met dit verschil dat spotnet alle headers van usenet ophaalt en niet zo als FTD met spots werkt. Dus alles wat op usenet gepost wordt zie je terug in spotnet.


nee dit is zeer beslist niet zo. Spots in spotnet komen nu nog hoofdzakelijk uit de ftd database om vulling te krijgen. Als je zelf wat gaat uploaden maak je ook een speciale file aan wat een handtekening krijgt. Hier staan de nodige gegevens in wat het is en om het te kunnen downloaden. Deze filetjes worden geupload naar een bepaalde groep (free.pt). Spotnet haalt die groep leeg en alleen de bestanden voorzien van deze handtekening worden getoond. (Dit was de simpele uitleg). Je bent dus meteen van alle spam af.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk Puister
Dit staat op de site van Sellaband, dus wel gratis muziek.

Waar die quote precies staat weet ik niet, maar het is iig niet standaard dat het hele album gratis is te downloaden. Dat was wel het oorspronkelijke plan. Je kan nu wel geloof ik 3 nummers ofzo gratis downloaden, daar slaat die quote misschien op, maar dat was niet de oorspronkelijke deal.
Citaat:
Ik vind de prijsstelling van iTunes wel redelijk. En waarom moet alles steeds goedkoper worden? Je wilt zelf toch ook liever meer dan minder salaris wink

Ten eerste weet ik niet of ik dat wil. Op de korte termijn voor een individu is dat natuurlijk het interessantste.

Aan de andere kant hebben vele mensen jarenlang bij diverse bedrijven lopen staken voor meer loon, meer vakantie, meer verzekeringen, etc. Resultaat: verschrikkelijk veel werk doen we hier niet meer maar laten we nu door de Chinezen doen. Of lokaal door Polen. Of dat een goede zet was of niet is discutabel, feit is dat er steeds minder banen zijn waarbij je met je handen kan werken en je alleen nog een stevig salaris kan krijgen met een baan waarbij je je hersens in moet zetten of grote risico's moet nemen.

Tweede is: als ik meer verdien, maar de prijzen gaan nog verder omhoog, dan ben ik toch niets opgeschoten?

Derde punt is dat de distributie niets kost. Of ik nu 10 albums koop voor 10 euro en die allemaal 1x luister of 1 album voor 10 euro en dat 10x luister, het maakt niets uit voor de industrie. In beide gevallen verdienen ze 10 euro. Alleen voor mij is het iets eentoniger, maar ik ga echt geen 100 euro uitgeven. Dus 10 albums voor 10 euro en iedereen wint in deze situatie.

In dit soort situaties zou concurrentie ervoor moeten zorgen dat de verkoopprijs dicht bij de inkoopprijs komt te liggen. De inkoopprijs voor content is eenmalig (je hoeft een album maar één keer op te nemen), de verspreiding kost (vrijwel) niets. De prijs zou dus in principe heel laag moeten liggen. Tenzij de industrie alleen maar flops maakt.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Winwiz: spotnet haalt de gegevens op van meer dan een jaar geleden. Bij FTD moest je betalen als je deze database wilde gebruiken, vandaar dat ik dacht dat spotnet alleen de headers ophaalt en ook vanwege het feit dat je je usenet login en password moest invullen. Maar hij haalt die gegevens dus op van FTD. Hoe komt het dan straks als FTD helemaal stopt?

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Kort samengevat... Het is nu niet 1-0 maar 10-0 voor Brein...


Ik dacht het niet, ik ben ervan overtuigd dat alles wat je kon vinden in de FTD database nu elders te vinden is, misschien wat meer zoekwerk maar meer ook niet.

En wat betreft Spotnet: zij halen slechts een deel van de totale spots van FTD en kunnen niet aangepakt worden.

Ik haal voornamelijk series binnen zoals House MD, loop nu gelijk mee met de VS als de ondertitels klaar zijn, daar heb ik geen FTD of Spotnet voor nodig.

Overigens is de voornaamste reden van het binnenhalen het geklooi met uitzendschema's van de Nederlandse omroepen, dan weer herhalingen en dan slaan ze weer een stuk over.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...