Ga naar inhoud


FTD verliest van Brein: moet forum opschonen


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
Spotnet 1.5.20 is een uitstekend alternatief.

Als ze die offline willen halen, moeten ze heel het usenet offline halen wink


Citaat:
Amper een dag na de veroordeling van usenetplatform FTD meldt zich al een opvolger: Spotnet. Het programma heeft nog geen eigen website, maar op verschillende computer-gerelateerde fora zijn topics waar het programma als download te vinden is.

Spotnet is net als FTD een programma dat verwijzingen bevat naar bestanden op usenet. Maar in tegenstelling tot FTD zoekt Spotnet niet in een centrale database. Spotnet is in feite een browser en zoekmachine die direct het uitgebreide usenet netwerk afzoekt, zonder tussenkomst van een database.

In die vorm doet het programma juridisch gezien niks illegaals, beweert het zelf. Usenet kan gebruikt worden als plek om illegaal materiaal uit te wisselen, maar werd in de jaren tachtig ontworpen als platform om tekstbestanden uit te wisselen. Het door Brein platgelegde platform FTD was in feite een forum waar links naar downloadbare bestanden op stonden.

Spotnet is een stuk gebruiksvriendelijker dan andere programma's. Het is het eerste programma dat het zoeken, downloaden en gebruiksklaar maken van op usenet gedownloade bestanden in één programma combineert.

Drazix, de maker van Spotnet vertelde dagblad De Pers dat het platform juridisch waterdicht is. Volgens hem is er maar één manier om Spotnet onbruikbaar te maken en dat is alle usenet servers plat leggen. Een bijna onmogelijk toekomstbeeld, want usenet is opzichzelf geen illegaal medium. En als het Brein wel lukt om usenet in Nederland plat te leggen kan je altijd uitwijken naar een buitenlandse usenet server. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Bron: 3voor12/VPRO

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het ergste vind ik dat maar weer eens de macht van het geld duidelijk wordt .

En dat je zonder geld geen recht krijgt .

Volgens mij is volgens de regels niet duidelijk of handelingen wel of niet strafbaar zijn .

Maar hang dat af van de ene of de andere rechter .

De post is niet verantwoordelijk voor transport van drugs en een gewoon transport bedrijf wel .

Brein heeft veel ervaring met rechtszaken en zal zeker de ene rechter kunnen vinden die hun welgevallig is .

Ook al zou het grootste deel van de rechters in nederland tegen zijn.

En zal zeker rechters die hun tegengesproken hebben kunnen vermijden .

Denk je dat je in je recht staat , Brein schrijft je aan , niet mee eens ,span dan een rechtszaak aan ,

geen geld hiervoor , jammer dan , dan heeft Brein gelijk .

Of iets strafbaar is , is afhankelijk van wie je bent lijkt het :

FTD moet links naar producten van bedrijven die lid zijn van

Brein schrappen , maar van andere bedrijven mag het wel ?!?

Pure chantage , bedrijven wordt lid van Brein het "recht" geldt alleen voor leden van Brein !

 

Mijn idee van Nederland was al dat in tegenstelling tot (andere ?) dictaturen , je in Nederland mag zeggen wat je wil zonder straf ,

maar er toch niets mee gedaan wordt .

 

En hier blijkt maar weer eens uit dat je niets in te brengen hebt tegen staat en geld .

Ik heb pas een verhaal gehoord hoe een buurgemeente , hun wil doordrijft met , bedreiging ,intimidatie van raadsleden ,

stukken die "toevallig" kwijt zijn (helaas voor hun hadden betrokkenen eigen copiën ), vervalste rapporten etc .

 

Sites die roepen dat ze juridisch ingedekt zijn , voel je niet te veilig ,

als ze je willen hebben ga je voor de bijl.

Zolang de rechterlijke macht zich hiervoor laat misbruiken .

 

Ad

 

 

 

 

 

 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als ik iets maak en het te koop aanbied, wil ik ervoor betaald krijgen, dat is mijn recht.

 

En als iemand mijn werk zonder betalen meeneemt, kan ik mijn recht gaan halen bij een rechter.

 

Daar is toch niets mis mee?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat klopt jatten mag niet, al weet ik dat mensen het niet eens zo voelen :), software lijkt wel gratis. Nu is voor mij vaak de drempel de prijs.., als ik het zo kan downloaden, waarom dan moeilijk doen... terrecht, Nee maar toch doen he..

 

Het mooie van Internet vind/ vond ik altijd dat het open is zonder censuur. Dit is het begin van censuur, wat volgt er?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Als ik iets maak en het te koop aanbied, wil ik ervoor betaald krijgen, dat is mijn recht.

En als iemand mijn werk zonder betalen meeneemt, kan ik mijn recht gaan halen bij een rechter.

Daar is toch niets mis mee?

Ik heb hier een originele CD, maar er zitten wat krasjes op waardoor hij niet goed meer af wil spelen. Dus heb ik hem gisteren maar gedownload.

Brein schrijft weer €20 gemiste inkomsten bij in de statistieken. Ondertussen zie ik absoluut niet in wat ik fout heb gedaan.
Origineel bericht van: Oldereast
Dan ook maar gelijk de heffing op lege media eraf halen. Want als we niets meer kunnen downloaden () heeft een heffing op lege media ook geen nut meer lijkt mij.

Die heffing is er ook voor een thuiskopie, zoals een kopie van een CD van de bibliotheek of een CD die je leent van de buren.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tot zover mij bekend is een back-up copie van een aangeschafte CD / DVD voor eigen gebruik toegestaan.

Zolang je het origineel in de kast hebt staan doe je niets verkeerd.

 

Ik las trouwens, dat FTD 400.000 leden/gebruikers heeft.

 

Met zulke aantallen neemt het downloaden plotseling totaal andere dimensies aan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En van die 400.000 mensen maakt vast 99,999% geen 'reservekopie' van hun downloads.

 

Dat is natuurlijk totale onzin.

 

Ik download ook van alles (in het verleden ook via FTD) en als het mij bevalt en ik het vaak gebruik (software) schaf ik het aan.

 

Films koop ik nog maar af en toe omdat de prijzen echt schunnig hoog zijn.

 

Muziek luister ik vrijwel alleen via de (internet)radio en als ik een album erg goed vind en vaak wil luisteren, koop ik het meestal wel.

 

Ik snap best dat mensen illegaal downloaden. De prijzen zijn belachelijk en het content slecht verkrijgbaar.

 

Als mensen tegen een schappelijk bedrag films en muziek meteen (of snel) na de release legaal zouden kunnen downloaden zouden 80% van de illegale leechers overstappen op legale downloads en dan zouden de resterende 20% van mij ook harder mogen aanpakken.

 

Het bewijs dat dit op grote schaal kan is wel iTunes, waar je nu al tegen een redelijk schappelijk bedrag muziek kunt downloaden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat dit probleem in België niet speelt.

 

Daar hebben ze heel andere ideeën over internet gebruik en beprijzing.

 

Ik hoor steeds als argument, ik vind het origineel te duur, en daarom download ik maar.

 

Wanneer je zegt, ik vind het kopen van een fiets te duur, daarom neem ik er maar een zonder te betalen noemt iedereen dat diefstal.

 

Ik heb vele jaren in deze industrie gewerkt en heb om mij heen vele bedrijven kapot zien gaan.

2 jaar geleden mocht ik zelf de stekker uit een productiebedrijf trekken. Ik heb de andere zijde gezien, en heb daarom een andere mening als de meeste posters.

 

Internet is virtueel, maar er zit wel een reële wereld achter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het origineel is niet zomaar te duur,

het is onredelijk te duur.

Het staat gewoon niet in verhouding.

 

Sinds er CD's zijn betaal(de) je 45 gulden/20 euro

voor een schijfje.

 

Vooral in de guldentijd was dat absoluut onredelijk duur.

 

Ik herinner me nog goed een CD van de Pet Shop Boys,

Discography of zoiets,en die kostte ruim 50 gulden.

Geen dubbelCD maar gewoon een enkele.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76

Ik herinner me nog goed een CD van de Pet Shop Boys,
Discography of zoiets,en die kostte ruim 50 gulden.
Geen dubbelCD maar gewoon een enkele.


Yep, en dan stroomt het meeste geld naar de platenmaatschappij, niet eens naar de artiest zelf. Die krijgt uiteraard ook wel een bedrag maar die moet het dan weer meer hebben van optredens en concerten.

Ik heb ook al eens meegemaakt dat ik een website design pakket had gekocht dat nadat IE5 verscheen niet meer werkte. Ik had de standaard versie maar als je de pro versie had kon je een update downloaden maar dat kon niet met de standaard versie, dus weg geld. En wat doe je dan? juist FTD... Ik wil best betalen voor software maar dan verwacht ik ook dat ik updates krijg zodat het blijft werken.

Ik heb gisteren dat spotnet geprobeerd en dat werkt prima smile

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "zootje dat zich in de lage landen artiest" noemt is in vele gevallen die naam niet waard en verdient derhalve ook geen respekt!

Hun kraaierij of gekrijs downloaden vind ik zonde van de verkwiste tijd! Laat staan ervoor betalen!!!

Kijk eens naar de duitse shows daar is geen krisis en de ene na de andere krijgt goud of platina voor x verkochte aantallen CD's of dvd's.

Ik vind hun gebrachte kwaliteit veel beter dan die der artiesten uit de lage landen!

Goeie waar verkoopt zichzelf!

Straks sluiten de garagisten ook aan bij brein, en moeten de bezitters van auto's ook betalen voor het geleden verlies van hun aangesloten leden! Of ook de boeren sluiten zich aan bij Brein of Sabam... sickmad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Dat de cd's en dvd / blueray's zo prijzig waren heeft natuurlijk ook te maken met een stukje ontwikkelings kosten voor de fabrikant..Die zullen toch ook een beetje terug moeten kunnen krijgen voor hun investeringen.

 

Sommige dingen zijn ook wel krom hier..En wordt er met 2 maten gemeten!!

Dat jullie 1000,00 euro moeten betalen voor een DM8000HD is OK maar als er een clone uitkomt voor 600,00 dan zijn dat dieven en wordt alles gebanned!!!Dan wordt er ook niet gezegd van dat het origineel "over priced"is!!!

 

Ik download ook flink...En kijk graag naar de nieuwste series en films..Als een film mij aanstaat?Dan gebruik ik 2 opties...Of ik koop hem of ik huur hem nog een keer in de dvdtheek..Onze dvdtheek bied ook de optie om hem te kunnen downloaden voor 1,00..

 

Series download ik graag want hier lopen ze nogal een beetje achter..

 

Gr.Merkedesch

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...