Ga naar inhoud


Waar tank jij het liefst


Sigma

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: naze1975
Ik heb een lease bak cool, maakt mij niks uit.


Geldt voor mij ook.
Maar is dat zo? Nee dus, als je tenminste je auto ook prive gebruikt.
Want dan betaal je bijtelling als compensatie voor de "gratis" auto en brandstof. En door die hoge brandstofprijzen vindt de belasting jouw "gratis" voordeel wel erg hoog, vandaar de bijtellingtarieven.


Geldt niet alleen voor belastingen. Tanken bij de witte pomp, rijgedrag aanpassen en zo besparen op o.a. onderhoud en banden, etc. etc. maakt de leaseauto ook goedkoper. Dus kunnen de tarieven uiteindelijk naar beneden en kun je voortaan een dikkere bak rijden voor hetzelfde geld...

Maar goed dat is een andere discussie, dus on topic maar weer.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: quattro
Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: naze1975
Ik heb een lease bak cool, maakt mij niks uit.


Geldt voor mij ook.
Maar is dat zo? Nee dus, als je tenminste je auto ook prive gebruikt.
Want dan betaal je bijtelling als compensatie voor de "gratis" auto en brandstof. En door die hoge brandstofprijzen vindt de belasting jouw "gratis" voordeel wel erg hoog, vandaar de bijtellingtarieven.


Geldt niet alleen voor belastingen. Tanken bij de witte pomp, rijgedrag aanpassen en zo besparen op o.a. onderhoud en banden, etc. etc. maakt de leaseauto ook goedkoper. Dus kunnen de tarieven uiteindelijk naar beneden en kun je voortaan een dikkere bak rijden voor hetzelfde geld...

Maar goed dat is een andere discussie, dus on topic maar weer.


Zo blijkt dat niet te werken! Ja, ook ik heb een leasebak, en het blijkt dat ze van alles verzinnen om je maar een beetje zuinig te laten rijden. Er is al gesproken over een budget. Tank je goedkoop (niet aan de snelweg) of rijdt je zuinig, houdt je over. Trap je steeds tot de bodem door, tja, kom je tekort en moet je de rest zelf bijlappen. Dat voorstel is gesneuveld op het aan te houden gemiddelde verbruik, want die gegevens van de importeurs gaan nergens over.

Al met al zie ik bij ons velen die een 14% bijtelling auto rijden, maar bij het stoplicht wel altijd als eerste weg zijn. Lease rijders lijken nogal eens volkomen lak te hebben aan hun auto. Gewoon met 50 (of harder) over drempels. Gewoon met koude motor doortrappen, want het maakt toch allemaal niks uit.

De zuinigste en voorzichtigste rijders zijn volgens mij niet de lease rijders...

Overigens zijn de bijtellingtarieven puur een belastingmaatregel en hebben dus niets met al dan niet zuinig rijden te maken, ofwel de leasemaatschappij ziet daar geen cent van.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

LET OP, het wordt nóg gekker en dat komt door die hybride-auto's.

 

Hybride auto's belasten namelijk niet het milieu crazycrazy en de wegen

schijnen ook niet te slijten door hun banden. crazycrazycrazycrazy

De eigenaren hoeven daarom geen wegenbelasting te betalen.

 

Kortom, de benzine prijzen moeten echt omhoog hoor, sorry.

 

HG CC

 

PS dit bericht is niet toerekeningsvatbaar en men mag ook

geen belastende conclusies trekken. :D

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Turkije betaal ik ongeveer net zo veel als in NL voor een liter diesel.

 

Echter ligt het salaris voor de gemiddelde bouwvakker in Turkije op zo een 500 euro per maand (6 dagen per week).

 

Daar staat weer tegenover dat er in Turkije geen loonheffingsbelasting bestaat. Als je baas zegt 'je krijgt 500 euro per maand' dan krijg je 500 euro per maand + verzekering (in de bedrijven die het netjes doen).

 

Maar dit gebrek aan inkomen moet weer op een andere manier worden gedekt. Er zit hier 25% BTW op (rund)vlees, auto's, electronica en ga zo maar door.

 

Wij hebben hier een auto samen, en een electrische fiets (uit NL meegenomen). Maar electriciteit is de afgelopen 3 jaar met 60% omhoog gegaan (lang leve de privatiseering).

 

De goedkope landen, zoals in je lijstje, moet je eens arbeidsongeschikt in worden. Dan heb je het lekker voor elkaar. Turkije zit hier allemaal net een beetje tussenin. Grappig hoe topografie doorwerkt.

 

Blijft keuzes maken dus. Kan me er allemaal niet zo druk om maken. Is ook een keuze, denk ik? Kan immers altijd naar Noorwegen verhuizen...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, als hybriderijder hoef ik geen wegenbelasting te betalen omdat mijn uitstoot 89 gram per kilometer is, volgens die achterlijke meetmethode die men nog steeds gebruikt.

Misschien moeten we gewoon de hele wegenbelasting afschaffen, de overheid krijgt al meer dan genoeg binnen aan al die brandstofaccijnzen, en dan heb ik het nog niet eens over dat gestolen kwartje van die oplichter, die ons voorhield dat het een tijdelijke extra belasting was!

In Duitsland zit alles in de prijs van de benzine, en daar is het nog goedkoper ook!

En per slot van rekening betaal je dan meer als je meer kilometers maakt, of in een grotere bak toert, daar heb je geen kilometerheffing voor nodig.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naze1975
Ik heb een lease bak cool, maakt mij niks uit.


ik tank altijd voor 40 euro. Mij krijgen ze niet met al die prijsverhogingen, ik betaal echt niet extra!

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
De zuinigste en voorzichtigste rijders zijn volgens mij niet de lease rijders...
Niet generaliseren a.u.b. Kijk even wat ik (leaserijder sinds 1986) doe:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/352504.html
Citaat:

Overigens zijn de bijtellingtarieven puur een belastingmaatregel en hebben dus niets met al dan niet zuinig rijden te maken, ofwel de leasemaatschappij ziet daar geen cent van.

De bijtellings tarieven en wegenbelasting / BPM schalen zijn een gevolg van een "vergroening" van het belastings systeem. Dat gaat de komende tijd op nog veel meer producten en diensten impact hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Misschien wel leuk om ook het gemiddelde inkomen per bewoner er achter te zetten?

En de staat van de wegen. En de veiligheid op de wegen. Het aantal verkeersdoden per jaar per voertuigkilometer....

Overigens klopt er volgens mij geen snars van de lijst van de topicstarter. Ik was 4 jaar geleden nog in Ghana en het jaar daarop in Brazilie en in beide landen was de brandstof niet spectaculair goedkoper dan in Nederland.

Ik denk dat de topicstarter zomaar ergens een lijstje vandaan gekopieerd heeft zonder enige controle op juistheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joopv
Deze lijst is volgens mij een stuk betrouwbaarder.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_an...round_the_world

Ook daarin staat Nederland op eenzame hoogte overigens, dat is wel duidelijk.


Turkije, Noorwegen, Portugal, Griekenland, Eritrea, Denemarken en Belgie allemaal boven de 2$/L.

Dus nee, NL staat daar absoluut niet op eenzame hoogte... Het is zelfs niet eens het duurste in dat lijstje.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...