Ga naar inhoud


TV Vlaanderen Nagravision 3 codering?


Lithion

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

nee, want dan mogen ze ook iedereen een nieuwe gratis ontvanger geven.

ik heb hier iets gelezen dat men nagra gaat tunnelen via seca, of zoiets, om het share te bemoeilijken, maar dat is allemaal nog koffiedik, afwachten maar.

nu nog te zien of het toevoegen van de nagra3 codering ook zoveel problemen gaat opleveren in de (niet) gecertificeerde receivers/CAM's, zoals nu bij CanaalDigitaal (Matrox CAM's werken daar bvb niet meer).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar met het tunnelen van seca naar nagra wordt het cardsharen niet bemoeilijkt. Het wordt pas bemoeilijkt als er een native nagrakaart wordt gebruikt omdat alleen deze kaart de algoritmes en mogelijkheden heeft om het sharen tegen te gaan. Het tunnelen van seca naar nagra is alleen maar om de huidige apparatuur compatibel te houden en om een kaartwissel voor zich uit te schuiven (Welke geld kosten wat moet worden terugverdient). Stukje klantvriendelijkheid dus.

 

Ga er maar vanuit dat er binnen afzienbare tijd alleen nog maar Nagravision kaarten worden uitgegeven met dito apparatuur (Met al dan niet een koppeling van de smartcard aan de receiver, dus boxkey etcetera), natuurlijk eerst alleen aan nieuwe klanten. Na verloop van tijd zal de penetratie Nagrakaarten steeds hoger worden en zal er een kaartwissel komen met al dan niet gehuurde apparatuur (Zeg maar het UPC model).

 

Zie bv Sky Deutschland, die hetzelfde doet (Tunnelen van Betacrypt naar Nagravision, om zo de razendpopulaire dbox2 aan de praat te houden en de in omloop zijne Nagraboxen). Nieuwe Beta S02 kaarten krijg je in principe niet meer, je krijgt alleen nog maar NDS kaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Protest haalt niks uit , keiharde actie wel en massaal abbo's opzeggen , dat helpt smile . Maar een waardeloze receiver moet ik niet, een telenet en belgacom enz komen er om die reden hier niet in .

 

 

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoking
Protest haalt niks uit , keiharde actie wel en massaal abbo's opzeggen , dat helpt smile . Maar een waardeloze receiver moet ik niet, een telenet en belgacom enz komen er om die reden hier niet in .



Dus jij gaat stopppen met naar Belgische tv te kijken, daar komt het op neer.
Anyway, voor mij valt het enige voordeel dat TV Vlaanderen heeft weg, en dan is Telenet, zeker als ze Belgisch voetbal kunnen binnenhalen ineens wel aantrekkelijk voor mij


Nu als ze die Nagra 3 kunnen pairen met een cam ipv met een box, dan valt er over de praten, maar volgens mij hebben de "betaalbare" dreambox helemaal geen CI slot

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

de unix ontvangers zullen niet snel uit de boot vallen, juist omdat er daarvoor software-matige oplossingen voor kunnen ontwikkeld worden.

andere ontvangers die helemaal dichtgetimmerd zijn, daarentegen ....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
de unix ontvangers zullen niet snel uit de boot vallen, juist omdat er daarvoor software-matige oplossingen voor kunnen ontwikkeld worden.
andere ontvangers die helemaal dichtgetimmerd zijn, daarentegen ....


Het valt te zien he, met UPC ,Telenet en enkele andere Liberty Global bedrijven werken ze ook niet ... . Mja, eigenlijk werkt het wel, het is alleen bijna ondoenbaar om aan de juiste keys te geraken.

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kenis
Origineel bericht van: smoking
Protest haalt niks uit , keiharde actie wel en massaal abbo's opzeggen , dat helpt smile . Maar een waardeloze receiver moet ik niet, een telenet en belgacom enz komen er om die reden hier niet in .



Dus jij gaat stopppen met naar Belgische tv te kijken, daar komt het op neer.
Anyway, voor mij valt het enige voordeel dat TV Vlaanderen heeft weg, en dan is Telenet, zeker als ze Belgisch voetbal kunnen binnenhalen ineens wel aantrekkelijk voor mij


de vraag is of telenet er geld wilt tegenslaan voor dat voetbal,als het op open net is ben je beter met bij TVV te blijven,
VT4 en de rest van vlaamse zenders hebben we toch,buiten Life TV,Eqxi,enz,maar zie die het toch niet halen omdat ze te kleine spelertjes zijn en het nodige geld niet kunnen neerleggen vrees ik.
of ze moeten het per match kopen,en dan nog.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...