Ga naar inhoud


Woningbouwcorporatie verbiedt schotelantenne


Gast sjamsoe

Aanbevolen berichten

Gast sjamsoe

Hallo,

 

Ik weet niet of mijn vraag in de juiste rubriek staat.

 

Gister kwam er een Meneer van de woningcorporatie(PWS)langs en heeft ons opgedragen om onze satellietschotel te verwijderen.

Mijn andere buren mogen hun schotel laten staan, omdat zij 17 jaar gelden schriftelijk toestemming hiervoor hebben gekregen.

Ik ben pas huurder sinds oktober 2010 en moet hem verwijderen.

 

Als eerst gaf de Meneer aan dat mijn schotel die aan de gevel is bevestigd onveilig is.Maar mijn buurman heeft een schotel ook op dezelfde manier bevestigd.

Vervolgens vraag ik de Meneer waar ik 'm wel mag plaatsen en zijn antwoord was: Alle nieuwe bewoners mogen geen schotels plaatsen, niet aan de gevelzijde nog aan de galerijzijde.

 

Mijn vraag is hoe kan ik dit tegenhouden???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Staat hier iets over beschreven in je huurcontract?

 

Anders toch proberen om schriftelijk toestemming te vragen, en als argument je buren noemen die wel een schotel mogen plaatsen.

 

Er wordt nu duidelijk met 2 maten gemeten, kan ook niet de bedoeling zijn.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb dit bericht allereerst even naar de juiste rubriek verplaatst.

 

Kan je voor ons een foto van de situatie en de schotelmontage maken en die als bijlage (zie bestandsbeheer) aan een berichtje hangen?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjamsoe

Die meneer heeft al duidelijk gemaakt dat toestemming vragen geen zin heeft, omdat ze geen toestemming verlenen hiervoor aan nieuwe bewoners. Ik wacht nu de brief af.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjamsoe
Origineel bericht van: Michel
Ik heb dit bericht allereerst even naar de juiste rubriek verplaatst.

Kan je voor ons een foto van de situatie en de schotelmontage maken en die als bijlage (zie bestandsbeheer) aan een berichtje hangen?

Mvg,

Michel


wist eerlijk gezegd niet in welke rubriek ik mijn berichtje moest plaatsen.Bedankt

Ik ga zodra ik mijn fototoestel terug heb er een foto van maken.

Een korte beschrijving:
Woon op 3 hoog in een galerijflat.
De schotel is geplaatst aan de gevelzijde, naast het raam.
Ik heb alvorens ik de schotel heb geplaatst eerst met een goede vriend van mij die in de bouw werkt gekeken naar een plek waar de schotel het veiligst en stevigst kan hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sjamsoe

 

Ja, dit is inderdaad een lastig probleem maar er zijn natuurlijk altijd oplossingen te bedenken.

Ik weet niet of jij hele bijzondere satellieten wilt ontvangen maar er van uitgaande dat het gewoon Astra 1 en 3 is, zou je ook het volgende eens kunnen overwegen als je vriendelijke buren hebt:

Vraag eens naar de mogelijkheid om samen met hun te doen. Ze hebben nu waarschijnlijk een lnb op de schotel gemonteerd voor 1 aansluiting. Het is natuurlijk mogelijk om een lnb op die schotel te monteren met bijvoorbeeld 4 aansluitingen, dan hebben je buren er een extra aansluiting bij en jij hebt er ook twee. Misschien hebben ze nog een single-lnb voor alleen de Astra 1 en kun je ze blij maken met een duo-lnb zodat ze ook de Astra 3 kunnen ontvangen. Desnoods geef je ze een vergoeding of nodig je ze een keer uit om ergens te gaan eten, ook altijd goed voor de verstandhouding. Zo zou je hun een plezier kunnen doen en ben je zelf ook geholpen. En dat coaxkabeltje van je buren naar jouw huis, dat zal toch wel lukken denk ik?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je de schotel niet achter het glas plaatsen, binnen dus?

 

Als je de schotel globaal vanaf de gevel richt is dat goed

te doen, tenzij je HR++ glas hebt met folie, dan wordt het

lastiger.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjamsoe
Origineel bericht van: Satkijker
@sjamsoe

Ja, dit is inderdaad een lastig probleem maar er zijn natuurlijk altijd oplossingen te bedenken.
Ik weet niet of jij hele bijzondere satellieten wilt ontvangen maar er van uitgaande dat het gewoon Astra 1 en 3 is, zou je ook het volgende eens kunnen overwegen als je vriendelijke buren hebt:
Vraag eens naar de mogelijkheid om samen met hun te doen. Ze hebben nu waarschijnlijk een lnb op de schotel gemonteerd voor 1 aansluiting. Het is natuurlijk mogelijk om een lnb op die schotel te monteren met bijvoorbeeld 4 aansluitingen, dan hebben je buren er een extra aansluiting bij en jij hebt er ook twee. Misschien hebben ze nog een single-lnb voor alleen de Astra 1 en kun je ze blij maken met een duo-lnb zodat ze ook de Astra 3 kunnen ontvangen. Desnoods geef je ze een vergoeding of nodig je ze een keer uit om ergens te gaan eten, ook altijd goed voor de verstandhouding. Zo zou je hun een plezier kunnen doen en ben je zelf ook geholpen. En dat coaxkabeltje van je buren naar jouw huis, dat zal toch wel lukken denk ik?



Ik heb hele lieve buren en ik weet zeker dat ze me graag zouden willen helpen. Maar waarom zou ik de schotel moeten verwijderen daar gaat het me om. Want stel mijn buurman verhuist en krijg een nieuwe buurman dan zit ik nog steeds met hetzelfde probleem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjamsoe

Nee dat lijkt me niet handig, omdat mijn woonkamer daar is en om nou een schotel in je woonkamer te plaatsen. Verder heb ik geen balkon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Sjamsoe Als je goed met je buren kan opschieten neem je toch een lnb met een extra exit naar jou flat.

 

Dus koop een twin en kijk samen.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sjamsoe

Je schrijft: "Ik heb hele lieve buren en ik weet zeker dat ze me graag zouden willen helpen. Maar waarom zou ik de schotel moeten verwijderen daar gaat het me om. Want stel mijn buurman verhuist en krijg een nieuwe buurman dan zit ik nog steeds met hetzelfde probleem”.

Wees blij dat je hele lieve buren hebt, dat is veel prettiger dan dat je mekaar niet in de ogen durft te kijken. Maar je kunt de problemen nu eenmaal ook groter maken dan ze zijn. Ten eerste weet je niet wie er eerder verhuist, jij of je buren. Bovendien had je het over andere buren, dus meer dan één. Je kunt natuurlijk ook afspreken dat als ze gaan verhuizen, dat jij je eigen lnb weer terug krijgt en dat zij hun huidige lnb behouden. Je weet nu eenmaal dat je op een flat meer beperkingen hebt dan met een eensgezinswoning al is het alleen maar met geluidsoverlast die je van boven, van onderen en van weerszijden kunt hebben. En, je had natuurlijk voordat je de woning betrok de huisregelementen er op na kunnen lezen. Als de beperking van het plaatsen van een schotelantenne een groot probleem voor je was geweest, had je misschien naar een andere woning uit moeten kijken.

Maar ik heb eigenlijk het idee, dat je je eigen gelijk probeert te behalen terwijl er in de regelementen staat dat er geen schotel geplaatst mag worden. Dat had je dan eerder moeten bedenken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sjamsoe,

 

Helaas is dit een vaker voorkomend probleem. Voor een deel ook begrijpelijk vanuit het belang (schade's, beeldafbreuk etc) gezien van verhuurder. Dit op de eerste plaats.

 

Echter staat niet los van het feit dat ook jij een begrijpelijk belang c.q. verlangen hebt.

 

Alvorens ook maar enige actie te ondernemen. Doe het volgende:

- overweeg alternatieve oplossingen zoals bijv geadviseerd door satkijker (een creatieve praktische oplossing)

- kijk je huurcontract na, staat er iets of niet en als er iets staat hoe staat het er;

- informeer bij de buren, wonen zij er al 17 jaar (kleine kans dat ze gaan verhuizen, dus optie satkijker);

- hebben de buren inderdaad toestemming, hoe luidt de toestemming en van wanneer is de toestemming;

- meen je dan noch steeds dat je het eea wil aanvechten, zoek dan rechtshulp bijv vakbond huurdersbond rechtshulp verz. etc;

- als je de rechtsgang zoekt bereid je goed voor. in het verleden hier menig topic over geschreven en verwijzingen naar uitspraken geweest. zo wel positief als negatief. Vergelijk jouw situatie met deze uitspraken.

- maar bovenalles geldt blijf

a) in gesprek met de verhuurder en dan niet zozeer met degene die bij je aan de deur is geweest maar diens baas;

B) vriendelijk en beleeft tegen een ieder in deze;

 

Succes Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjamsoe

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie reacties.

 

Aangezien ik al jaren bij de pws huurder ben en had altijd een schotel staan aan mijn vorige woning en ik heb nog nooit last ondervonden. Het delen met mijn buren is inderdaad een idee en zal ik zeker overwegen. Maar mij gaat het om de feit dat er met twee maten word gemeten.

 

 

Heb mijn huurcontract doorgenomen en daar staat het volgend in:

i.v.m schade aan de buitenzijde van het complex is het plaatsen van schotelantennes alleen toegestaan op een statief of betonnen voet in de tuin of op het balkon binnen de gevellijn.

 

 

Maar ik heb geen tuin en geen balkon confused

 

Tijdens de eerste bezichtiging van de woning heb ik gevraagd of ik een schotel mocht ophangen. Mevrouw gaf aan dat het mogelijk is en dat ik even een belletje moet plegen naar kantoor om te kijken waar en hoe ik de schotel mag ophangen.

 

Maar ik ga inderdaad eerst proberen zoveel info proberen te verzamelen zodat ik weet hoe ik dit moet aanpakken, want ik laat echt niet over me heen lopen.

 

Nogmaals bedankt

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjamsoe,

 

Goed om te lezen dat je eerst ga verdiepen in het eea. Heb je toevallig getuigen van de uitspraak van de dame kan je haar wellicht nog achterhalen?

Dat je het gevoel van 2 maten meten vervelend vind kan ik mij voorstellen dat is zeker ergelijk.

Dat je eerder geen opmerkingen heb gehad maakt je reactie begrijpelijker maar is op zich in principe niet een heel sterk argument behalve dan als je bijvoorbeeld binnen het zelfde blok/complex bent verhuisd.

Een advies nog besef aub dat een rechtsgang niet de heilige graal is. Echte winnaars zijn daarbij eigenlijk nooit behalve advocaten en juristen die €€€ belangrijker vinden dan het belang van een client. Dus aub volg niet direct de hardstschreeuwende in deze. Als 2 juristen oid aangeven dat het beter is om geen zaak te voeren dan zijn die wellicht eerlijker en beter dan degene die stelt het wel even te regelen of gelijke strekking van woorden.

 

Groeten en succes Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...