Ga naar inhoud


Beschermen houten tafel.


freaky

Aanbevolen berichten

Ik zit met een vraag ik heb hier in mijn prieel een tafel staan van vuren hout. Deze staat in principe droog.

Het hout is nu onbehandeld maar ik wil het graag zo behandelen dat als er een keer koffie oid over heen gaat dit er niet gelijk intrekt. Ik zou het kunnen lakken maar dat wil ik liever eigenlijk niet. Wat zijn er nog meer voor opties mogelijk ???? Graag jullie tips.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

OSMO wax oil

mens en milieu vriendelijk

en werkt echt goed.

 

4 maal behandelen simpel met schuimroller opgebracht, trekt het in en droogt en blinkt niet.

en stoot toch alles af...

heb het op den aanrecht van beuken.

 

3 a 4 jaar lichtjes schuren met scotchbrihgt en opnieuw erop

 

ciao

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha ha :D

daarom zijn tafels in de eetkamer ook allemaal van inox / rvs

 

man toch,

TRAINING HYGIENECODE HACCP

alsof ik die niet ken, ja toch

je mocht wensen dat de profi's van de keukens van restaurants, tavernes, frituren er verstand van hadden

(en hun handen wassen voor en na ze naar de toilet gaan naast de mora berelullen etc.)

 

bij mij wordt alles op compleet Hygiënische wijze bereid

of dacht je dat ik een lamschouder direkt op dat beukenblad sta te ontbenen laat staan ritueel slacht

 

daar heeft men snij"planken" voor van Polypropyleen of Nylon

 

en juist daar ben je fout, de houtnerf wordt 100% verzadigd met OSMO na viermaal behandelen en wordt met een sopje prima schoon.

 

maar wie ben ik? een houten tafel kopen en verduurzamen mag niet meer volgens onze Sjaak(k)

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Sjaak(k)
De voedselinspectie zegt dat elke vorm van hout in de keukens van restuarants, tavernes, frituren verboden is omdat het gewoon weg erg onhygienisch (nerven) is en vaak oorzaak van ziektes.

Mwoach, bouw je wel weerstand mee op natuurlijk... wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: maja
Ik zou ze behandelen met matte parketlak.

Wat ook een optie is, kleurloze traplak, oersterk en je ziet er niks van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan ook maar is niet echt mens en milieuvriendelijk.

 

danwel je doet dat in een gecontroleerde spuitcabine.

 

m'n parket is PU geimpregneerd (in de fabriek, juist wegens de arbo voorschriften) zelf aanbrengen mag eigenlijk niet meer.

 

ciao

 

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan toch maar de ouderwetse gekookte lijnolie.

 

En wanneer er na een paar jaren toch gebruikssporen op komen gewoon even de schuurmachine erover heen en daarna weer inolieën.

 

Er gaan steeds meer stemmen op, die aangeven dat onze steeds beter wordende hygiene de oorzaak is voor allerlei allergieën.

 

Verleden jaar 5 weken in New Delhi vertoefd, ik heb voorlopig genoeg antistoffen. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen de goede bacterieën, de slechte gaan dood!

 

Vroeger hadden ze alleen houten tafels, en toch besta ik!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Osmo waxoil lijkt me op zich wel een goede optie. Tonski, verkleurt het hout na het opbrengen?

 

En moet je dan de Osmo wax oil hebben of de Osmo hard wax oil hebben?

Lijn olie lijkt mij dat het hout erg donker van wordt tenminste als ik denk aan de houten ladder die wij in de kersenbongerd gebruikten.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...