Ga naar inhoud


CO2 heffing op electriciteit?


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb gehoord dat er plannen zouden zijn om een CO2 heffing op electriciteit in te voeren vanaf 2012 of 2013.

Ik vraag me af of dit echt zo is, en zo ja, hoeveel gaat de prijs dan per kWh omhoog?

Wie weet hier het fijne van?

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

alleen de veroorzaker (centrales) moet co2 en nox administratie

bij houden en als ze teveel produceren moeten ze rechten

inkopen.

 

De paticulier valt niet onder ,e.v.t. kan je wel betalen over

de verbranding van aardgas in je cv ketel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uiteindelijk wordt de heffing toch doorberekend naar de eindverbruiker.

 

Ik ken overigens een centrale in Nederland die geen CO2 heffing hoeft te betalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een jaar of twee geleden heb ik dat reeds geschreven dat er of een CO2 belasting komt of CO2 als kostenpost doorberekend zal worden aan de gebruiker.

 

als de prijzen sowieso al stijgen wegens de koppeling aan aardolie (wat schreef men 7% laatst) zal die extra kosten post ongeveer met 20% BTW is op 7% 1,02% = totale stijging 8,02% gaan toenemen.

die zal de afnemer moeten betalen.

of je bespaart op elektriciteit 8,02% van je verbruik en bent neutraal ten opzichte van vorig jaar.

 

vraag jezelf af hoeveel kWatts/annum je kunt besparen door iets achterwege te laten...

ga niet nieuw spul kopen om dat te bereiken. (nu sta ik op de lijst ongewenste burgers)

 

ciao

 

 

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik koop mijn stroom gewoon in Frankrijk. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat laatste is niet juist, Frankrijk heeft deze week besloten 1 miljard te investeren in kernenergie.

 

Ze verwachten in de toekomst volop stroom te gaan exporteren naar landen die centrales gaan sluiten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is allemaal 1 pot nat bij wie je stroom koopt

neem electrabel

electrabel is volledig in handen van frankrijk

de grootste aandeelhouder van dat franse bedrijf is veolia

electrabel verkoopt 2 belgische kern centrales aan e-on

e-on verkoopt 2 duitse kerncentrales aan electrabel met

afspraak e-on beconcureerd electrabel niet in de benelux

en nu komt het

groot aandeelhouder e-on is ook veolia

groot aandeelhouder rwe (essent) is veolia

 

ohja veolia is frans en doet niet alleen bus/trein/afval

 

verder maar geen commentaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dit zal er wel doorkomen.

Heffinkje zus en zo, ieder jaar zal men proberen de burger verder uit te knijpen.

Ben benieuwd wanneer er een heffing komt op het in ademen van "schone" buitenlucht.

Dus het aantal personen in een gezin en dat dan vermenigvuldigd met het aantal liters ingeademde lucht.

 

Grtzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...