Ga naar inhoud


Moe van woord "Rauwter"


verkerkbr

Aanbevolen berichten


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Om deze duistere redenen kent het Nederlands nu ook woorden als:

pannenkoek

kippensoep

 

nee, het is pannekoek en kippesoep

 

waarom?

het is één koek van een pan

het is één kip waar soep van is gemaakt

 

Nog steeds onvoorstelbaar dat deze wijziging is doorgevoerd. Ik blijf er van gruwelen.

 

Wat denk je dan van het feit dat men steeds vaker het woord "onstaan". Het lijkt wel of er een generatie is opgestaan die het niet meer nodig vindt om dit met een "t" in het woord te schrijven.

Op NOS Teletekst lees je dit met regelmaat.

 

Moeten we dan bij de volgende hervorming dan het woord ontstaan schrijven als onstaan?

 

Ik blijf bij pannekoek, kippesoep, router, en ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een grappige is hondeweer.

Hondeweer is een verbastering van ondeweer.

Onde betekent in het oud-Nederlands slecht, dus ondeweer is slecht weer.

 

Nou hebben de heren Neerlandici besloten dat na de toegevoegde H er ook nog een N toegevoegd moet worden.

Dus "Hondenweer", terwijl het woord dus helemaal niets met honden te maken heeft.

 

Maar ja, als je als taal-commissie niet regelmatig wat verandert dan wordt je subsidie weg bezuinigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat een gezever allemaal.

De nederlandse taal is in al die jaren, al menigmaal aangepast.

 

Wat maakt het toch uit, hou je het uitspreekt.

Als je maar weet wat er bedoeld wordt.

 

En als iemand zich druk maakt, omdat iedereen op een feestje rauwter zegt, is dat zielig, en moet zich opgeven voor 10 voor taal of zo iets.

 

Als je een fries en een limburger het uit laat spreken, zal het beiden verschillend klinken.

Maar beiden weten wat de ander bedoeld.

 

Edit:

Ik snap trouwens niet, dat dit soort onzin berichten hier op dit forum toegestaan wordt.

Want dit heeft toch helemaal niets met een satelliet forum te maken.

 

Als er een verkeerde naam van een ander forum wordt genoemd, heb je al een kans op een ban.

En dit soort onzin kan dan wel.

Nou sorry hoor, maar dat snap ik niet helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Om deze duistere redenen kent het Nederlands nu ook woorden als:
pannenkoek
kippensoep

nee, het is pannekoek en kippesoep

waarom?
het is één koek van een pan
het is één kip waar soep van is gemaakt

Ik blijf bij pannekoek, kippesoep, router, en ontstaan.


Laatst heb ik kippe(n)soep gemaakt van vier poten met kip. Is het dan wel kippensoep? Veronderstel dat dit van twee kippen afkomstig is :D

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dutchandrew
En waarom zit je voor de TV en achter de computer. en waarom sluit je windows af met de startknop. etc.


Een computer bedien je vandaar dat "achter" wordt gebruikt en voor de TV is het ontspanning...nou ja meestal.
Denk ook maar aan het verschil als "een vrouw voor het raam" of "een vrouw achter het raam". :D

Van die start button is je vergeven hoor want het is dat je Windows afsluit via de startbutton.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zatter
Origineel bericht van: dutchandrew
En waarom zit je voor de TV en achter de computer. en waarom sluit je windows af met de startknop. etc.


Een computer bedien je vandaar dat "achter" wordt gebruikt en voor de TV is het ontspanning...nou ja meestal.
Denk ook maar aan het verschil als "een vrouw voor het raam" of "een vrouw achter het raam". :D

Van die start button is je vergeven hoor want het is dat je Windows afsluit via de startbutton.


ik dacht dat je windows aflsuit met de stroomknop als ie weer eens hangt? :9

om topic: een router is geen netwerkverdeler. Hij verdeelt niks, hij bepaalt de juiste weg naar je bestemming. dus beter is bepaaldewegnaarmijnbestemmingapparaat!

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ken ik it eek allegear in t frysk lese?

word hier nu niemand moe van en ja ik weet wat n holbeitel is, heeft ook met n rauwter te maken crazy

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

..een "verschillendenetwerkenaanelkaarkoppelapparaat"...

 

Ik vind dan 'rauwter' dan toch een makkelijker woord, al dan wel of niet correct!

 

:D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
netwerkverdeler lijkt wel een belgisch woord smile

"kijk uw verdeler eens na... " :D

en bij telenet zeggen ze dan,trek eens de stekker van de netwerkverdeler uit.dan bedoelen ze het toestel,dat het kabelsignaal wordt verdeeld en eventueel versterkt laugh

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dutchandrew
En waarom zit je voor de TV en achter de computer. en waarom sluit je windows af met de startknop. etc.

er zijn er ook die vragen: zit je op je computer?.
niet echt comfortabel me dunkt.
en andere woorden leken me ook echt nadenkwerk.
ab.ten eerste dat ik dat hier las,dacht ik ook,waarover ze het hadden,dan bleek het een afstandsbediening te zijn.
en zo zijn er een heel hoop cijferwerk.
om nog maar te zwijgen over de taal van bachten de kupe in belgie.daar zeggen ze niet,we gaan boterhammen eten,nee wij zeggen: we gaan stutten eten laugh

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...