Ga naar inhoud


Internet op vakantie in buitenland


Lambik61

Aanbevolen berichten

Zijn jullie het ook zo beu dat internet op vakantie aardig in de papieren kan lopen als je voor veel geld per uur toegang tot een hotspot kunt kopen.

In dit topic wil ik iedereen uitnodigen zijn ervaring/oplossing per land(en) te omschrijven.

 

Kroatie:

wisselkoers dd aug-2011: 1 eur = 7,15 Kn

USB-dongle incl prepaid simkaart: 199 Kn (incl. 20 Kn tegoed)

tarief per 24 uur: 10 Kn

 

Koop in een telecomwinkel een pre-paid sim incl. usb-dongle van de provider VIP www.vipnet.hr voor 199 Kn.

Per dag(24 uur) heb je dan 1 Gb dataverkeer voor 10 Kn.

Na verbruik van je 1 Gb gaat de data-snelheid omlaag maar geen verdere kosten. Gebruik je een dag geen internet dan wordt je ook niets in rekening gebracht. De simkaart blijft lang genoeg aktief om het volgende jaar weer op te waarderen.

21 dagen full-time internet kost ons dus 400 Kn = € 55,95

zie bijlage.

 

 

Op 1 notebook hebben we de dongle geinstalleerd en middels het gratis programma Connectify een hotspot gemaakt zodat alle notebooks, smartphones, en VU+ Duo voorzien zijn van internet.

De 1 Gb data per dag is ruim voldoende gebleken.

ConnectifyInstaller220.zip

post-3133-1318262236,5488_thumb.jpg

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zit me meer af te vragen hoeveel vakantie je eigenlijk hebt als je internet ook nog mee op vakantie neemt.

Was het niet juist de bedoeling om te ontstressen en de boel de boel te laten.

Eens een keer iets heel anders te bekijken dan een beeldscherm.

Je post en rekeningen en andere ellende licht er nog wel als je weer thuis komt.

 

Ik hoor je al denken, waar heeft ie het over, leven zonder internet is toch onmogelijk?

Jawel, enkele jaren geleden was dat nog mogelijk.

Doordat je soms iets niet wist kwam je zelfs nog in contact met andere mensen en dat kon heel gezellig zijn. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat

Ik hoor je al denken, waar heeft ie het over,


Nou, ik denk eerder "waar bemoei jij je mee".

Internet op vakantie is juist super handig.
Leuke plekjes opzoeken in de buurt en je familie te laten weten hoe het met je gaat.

Of laat jij je auto en telefoon ook thuis omdat je dat vroeger ook niet had ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet als je op pad bent is heel erg interessant... zo jan je goedkoop telefoneren via internet, mailen, en kijken wat er op sat4all geschreven is shocked

 

In Zweden is mobilt bredband kontant niet zo vreselijk duur...

 

Een Tre startpakket met usb modem en sim + 1 week surftijd (max 20GB) kost momenteel 99 Kr.

Bijladen van 1 dag kost 29 Kr, 1 week = 99 Kr en 1 maand is 299 Kr. Je hebt ongeacht het opgeladen bedrag telkens 20 GB dataverkeer inclusief, daarna gaat het langzaam.

 

Met dezelfde simkaart en modem kan je in Denemarken via het Deense 3 surfen, tegen dezelfde voorwaarden als binnen Zweden.

 

1 Evro is momenteel ca 9.18 Kr

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Origineel bericht van: satcat
Ik hoor je al denken, waar heeft ie het over
Nou, ik denk eerder "waar bemoei jij je mee".
Oei, de geïrriteerdheid van verslaving?
Citaat:
Internet op vakantie is juist super handig.

En daar heb je een 24/7 internet verbinding voor nodig?
Citaat:
Leuke plekjes opzoeken in de buurt

En ga je ze dan ook bekijken of blijf je net als de rest op het strand liggen of in de tent om te gamen?
Citaat:
en je familie te laten weten hoe het met je gaat
Even een eurootje in de telefooncel om je moeder te laten weten dat je bent aangekomen als ze dat al wil weten.
Want als je net zo aardig bent tegen haar...

Overigens mag iedereen van mij op zijn vakantie doen wat hij graag wil doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

op de Fillipijnen zijn heel erg veel gratis hotspots en is het superhandig je smartphone bij je te hebben, internet via internetcafee is 10 piso per uur, heel goedkoop dus.(65 piso is 1 euro)

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Origineel bericht van: satcat

Ik hoor je al denken, waar heeft ie het over,


Nou, ik denk eerder "waar bemoei jij je mee".

Internet op vakantie is juist super handig.
Leuke plekjes opzoeken in de buurt en je familie te laten weten hoe het met je gaat.

Of laat jij je auto en telefoon ook thuis omdat je dat vroeger ook niet had ?


Ik geloof dat jij nodig op vakantie moet whistle
[cynische mode uit]... wat een onaardige reaktie.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diekirch luxemburg : gratis hotspot in een cafe als je consumeert.Vermits we daar regelmatig gaan aperitieven is dat goed meegenomen.Heb je wel een PC nodig met wireless op.Bij voorkeur een portable.LOL.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niet elk land internet cafe's?

 

Hier in Turkije word je ermee doodgegooid en kun je voor een eurotje of 2 een uur internetten.

 

Toch genoeg tijd om je foto's e.d. op je hyves te zetten en/of even te skypen met ma en pa.

 

Persoonlijk lijkt het mij ook geen vakantie als je 24/7 internet moet hebben. Dan ga je ongemerkt toch zitten te werken en/of de dingen doen die je thuis ook doet.

 

Want laten we wel wezen 'even een mailtje checken want dat is belangrijk' wordt al snel 2 uur online zijn.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. in het bezit van een globesurfer 3 umts modem/accespoint.

 

oostenrijk

in februari in oostenrijk geweest, dat is het makkelijkste en het goedkoopste, een yesss starterspakket op www.yesss.at

€ 10,- voor 1 gb tegoed een jaar geldig, of 2 gb 1 maand geldig.

 

italie

nu ben ik in italie en heb een tim internet prepaid kaart gekocht.

in italie is prepaid wel iets anders als in nederland.

je koopt een tegoed in uren.

voor 19 euro 100 uur internetverbinding en die moet je in een maand opmaken.

kosten sim kaart 10 euro en 5 euro voor activeren.

je hebt hier in italie wel een hsdpa verbinding, geen enkele limiet aan data en alle poorten doen het.

wel goed beslagen ten ijs komen hier in italie, officieel moet je een geldig woonadres hebben en een fiscaal nummer.

Bij de expert in italie knijpen ze een oogje dicht en maken ze een kopie van je id , 2 formulieren ondertekenen en de naam van de camping als adres.

 

inmiddels al de halve camping op mijn nek hoe ik aan internet kom.

ze zien het draadloze signaal van mijn globesurfer, die rijkt zo´n beetje 70 meter rondom.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga met vakantie om tot rust te komen van mijn dagelijkse beslommeringen.

Dagelijks doe ik internetten, e-mailen, TV kijken etc.

 

dus op de camping hoef ik niet te internetten, e-mailen en TV kijken (als ik zie dat in bijna elke caravan 's avonds de TV aan staat......belachelijk!) Ik kom eindelikj toe aan een goed boek lezen.

Zelfs mijn mobiel hoeft voor mij niet mee, maar dat vindt mijn vriendin te ver. Dus vooruit, die gaat mee, maar niet de oplader! Normaal dus uit, en alleen een paar belletjes naar het thuisfront.

 

En de leuke plekjes zoek ik thuis wel uit op mijn gemakkie(per internet) en print wat uit....dat samenvoegen en dat gaat mee.

Om nu dan €10 of zelfs €19 uit te geven (plus de bijkomende kosten, USBstick, activeringskosten) om te internetten op de camping...........pfffffffft.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje geleden een weekje op vakantie. Binnen het bereik van mijn netbook waren minstens 3 open, onbeveiligde netwerken. Netjes is het niet, maar ik kon de verleiding om die netwerken te gebruiken toch niet weerstaan blush

 

En wat doe je dan? Gewoon kijken op de sites waar je normaal ook kijkt, je haalt je e-mail een paar keer per dag op en kan zelfs de verleiding niet weerstaan tijdens je vakantie een paar keer op de site van je werk te kijken. Al met al gaat het ernstig ten koste van je vakantiegevoel. Na een paar dagen merkte ik dat ik dit eigenlijk niet wilde.

 

Wat we wel doen op vakantie, is een paar keer naar, bijvoorbeeld MacD(derestkanjewelraden) gaan. Daar kun je gratis internetten. Dat is een mooie gelegenheid om vakantiefoto's te mailen naar de Oma's en het thuisfront en de dingen te doen die hoognodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ieder wat ie wil

mijn werk heeft niet heel erg veel met internet en computer te maken.

 

voor mij is het hobby.

sat4all

inderdaad een beetje surfen wat er in de buurt is.

en ja een eigen bedrijf met inmiddels een webshop, dus wat minimale noodzakelijke dingen.

en inderdaad geen krant meer kopen ´s morgens maar je leest zomaar wat nieuws op internet.

de kinderen en vrouw hebben nogal wat vaker de neiging met opa en oma te bellen.

 

dus bel met skype voor 3 cent p.m. vanaf de iphone

dan is dat internet tegoed er zo weer uit.

 

ik moet er niet aan denken om elke avond in zo´n suf boek te moeten kijken.

 

ps het je wel stroom in je caravan... of ga je dagelijks nog ouderwets blokken ijs voor de koelbox halen.

 

we dwalen wel aardig af van onderwerp, en daar doe ik ook aan mee.

wel heb ik mijn tips over internet in oostenrijk en italie gedeeld met anderen ,

ik hoop dat er ook mensen zijn die er wat aan hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij nemen tegenwoordig een mininotebook mee, gewoon om contact te houden met familie.

Maar nog niet zo lang geleden nam ik een PDA mee, dat volstond ook al.

Betalen voor internet in het buitenland? Dacht het niet!

Als we op een luchthaven zijn tijdens een tussenlanding of overstap, dan kan ik contact maken.

Sinds kort is er zelfs gratis WIFI op Schiphol, maar dat is niet zo belangrijk.

Ik heb tot nu toe gebruik gemaakt van gratis WIFI op de luchthavens van Singapore, Shanghai en Hong Kong, maar ook op de luchthaven van Funchal (Madeira) en Kuala Lumpur.

In Indonesië maak ik gebruik van gratis hotspots in shopping malls, of bij de Starbucks.

Je kan als je er iets gebruikt gewoon de inlogcode vragen.

Heel handig is de aanwezigheid van WIFI zones op Madeira, ik trof er zelfs een aan op de markt van Funchal.

WIFI zones staan duidelijk aangegeven met een speciaal bord, en ze zijn vaak in een park of bij een boulevard aan zee te vinden.

Maar inderdaad is er heel goed zonder internet te leven op vakantie.

Toch nemen wij de notebook tegenwoordig standaard mee, het is gewoon het gemak dat je ervan hebt, of om bv mijn vader even via de webcam te laten zien hoe mooi het weer op onze bestemming is.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...