Ga naar inhoud


Al nieuws over 7020HD?


Gerrit Vermeulen

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 DM8000's gehad uit verschillende revisies.

 

Een revisie wordt vaak gemaakt omdat er een bepaald component niet meer leverbaar is. Dat heeft in de meeste gevallen geen invloed op drivers (en dus software) en als het dat wel heeft wordt dat in de driver opgevangen door de revisie (in het bootproces) te herkennen en de juiste code te initiëren.

 

Van die revisies merk jij als gebruiker normaliter dus niets.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

ik herinner me nog tuner-problemen met de eerste revisie tunerblikjes vd DM800, die kon je toen zelfs omgewisseld krijgen.

Combineer dat met je rare Kids&co (interferentie, ontwerpfoutje??) probleem, dan voorzie ik nog wel een revisie die behalve iets andere componenten een technisch issue oplost ook ;)

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 242
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Met de frequentie van kids en co is niets afwijkends. Ik verwacht dus gewoon een software issue en geen hardwareproblemen.

 

Dan was het op andere frequenties met gelijksoortige waarden ook gebeurt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet ik niet, ik heb hier thuis een dect telefoon, en die stoort precies op ZeeTV Hotbird, geen enkele andere zender die last heeft van de dect. Laat 't nu nét een van m'n vrouw's favoriete zenders zijn :P

 

 

mvrgr

aangepast door aardbeì

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan zet je die dect telefoon 2 meter verder. Probleem opgelost. ;)

 

Ik wilde alleen maar aangeven dat een dergelijk probleem hier hoogst onwaarschijnlijk is. Er staan bij mij geen storingsbronnen in de buurt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die telefoon staat idd nét om 't hoekje van een muurtje, dan heeft mijn vrouw er geen last, je hoort mij ook niet mopperen ;) ('t was wel serieus zoeken naar het issue, dat dan weer wel)

 

Ik hoop oprecht dat 't geen hardwarematig probleempje is. Ach, de tijd zal het leren.

Misschien ben ik ook wel té voorzichtig hoor.

 

 

mvrgr

aangepast door aardbeì

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als iemand wil weten of het wellicht aan enigma v3.2 ligt, zou die op een DM8000 deze image kunnen proberen:

http://dreamboxupdat...m8000-3.2.0.nfi

Als die 8000 het dan ook doet is het zeker geen hardware probleem, doet de 8000 het met deze image niet, kan het nog steeds gewoon een driver issue zijn bij de 7020HD.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DM800se getest met

 

release-dm800se-3.2.0.nfi

 

geen enkel probleem met beeld op KidsCo,

maar wel een ander probleem ondervonden. Screenshot video en all werkt niet via WebIF op deze zender;

Heb dit probleem alleen maar op KidsCo.

Met verschillende browsers getest en blijft maar op loading staan. Ook met laatste Experimental image getest.

OSD screenshot werkt dan wel op KidsCo. De rest van de zenders zijn in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan kan je wel met redelijke zekerheid zeggen dat het een software probleem is. Er is duidelijk iets anders in de stream van KidsCo.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiervoor had ik een 7025+ waarbij ik de optische kabel gebruikte voor het geluid en het beeld via composite over de scart liet lopen naar mijn surround.

Mijn surround was weer via een HDMI kabel gekoppeld aan mijn LCD TV.

Als ik de 7020HD via de HDMI kabel koppel aan mijn surround, is dit dan de beste manier voor beeld en geluid, m.a.w. heb ik geen optische kabel meer nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige dat ik echt ruk vind, is de lijst die je te zien krijgt nadat je de Video toetst hebt ingedrukt.

 

Je kan helemaal nergens meer zien of je een betreffende opname al eens hebt opgestart.

Ben compleet het overzicht kwijt, de oude met de gekleurde balletjes mis ik nu al.

 

Tuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Openpli kun je ook kiezen om ipv gekleurde bolletjes voortgangsbalkjes te nemen, net zoals bij de zenderlijst.

Ze hebben nu ook een image voor de 7020HD, ze hebben zelf (nog?) geen box om het image te testen dus gebruik is op eigen risico.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ohw,

het image keuze geneuzel is weer begonnen

volgens mij kun je nu beter elders gaan lezen en je alle tijd en moeite besparen om deze al gepasseerde berichtgeving te volgen.

 

de basis vraag ooit gestart \ ging immers over wanneer is dit type dmm receiver beschikbaar op de markt

hij is er einde topic

 

en allengs wordt het weer een bericht over wie nu wat wel of niet kan.

het interesseert mij helemaal niets meer, tot er een objectief bericht geopend wordt over de ervaringen en vernieuwingen van dit type receiver.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...