Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


Pedro Newbie,

 

Ik weet niet wat jij beoogt met jouw humorristisch geschreven rollenspelletje. Echter begrijp ik uit je reactie dat je heel goed begrepen heb hetgeen ik over het (enig juiste en correcte pad) te volgen pad voor CD/TVV/M7 in deze heb gemeld. Helaas moet ik ook constateren dat je geen idee heb (of wil hebben) waar je over praat.

 

Dat jij je mening heb over wat deze provider uitspookt is prima. Maar voer de discussie dan wel volwassen en correct.

 

TAV je rollenspel blijkt dat je geen idee hebt hoe justitie zaken als deze oppakt. De uitleg zal ik je besparen op zondagochtend.

 

De F(iscale)I(nlichtingen en)O(psporings)D(ienst) is in eerste lijn bedoeld om belastingfraude (dus onder andere het niet opgeven van inkomsten of op oneigenlijke gronden niet afdraggen van BTW) etc op te sporen en vervolgens in te vorderen. Geloof maar dat deze dienst info omtrent verkregen inkomsten uit een activiteit als com cs serieus en geinterreseerd zal oppakken.

 

Dus als je in deze discussie op een volwassen wijze iets zinnigs (pro of contra) in te brengen heb, zou ik zeggen zeker doen. Maar verspreid geen onzin oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten hier weer in precies hetzelfde juridische geneuzel als met de "lamp van Michel".

 

Uiteindelijk zal de rechter het moeten bepalen maar ik betwijfel dat het zo ver komt, ik verwacht eerder dat het relatief kleine groepje gedupeerden uiteindelijk zal gaan uitwijken naar andere platforms. Zoals al vaker gesteld: het zou heel anders zijn geweest als de CAM het niet meer zou doen en wij moesten uitwijken naar de veel beperktere CI, dan zou de groep vele malen groter zijn geweest en zou de media, zoals Kassa en Radar, ook veel eerder gaan publiceren.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom rolt cd de CS niet op ?

heel eenvoudig ze hebben juridisch geen poot om op te staan

 

wat blijft cd over

 

kaarten blokkeren en beperken wat ze ook doen

 

FIOD pakt alleen grote jongens aan 2000,- euro inkomsten belasting

is niet interessant

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Pedro Newbie,

 

Ik weet niet wat jij beoogt met jouw humorristisch geschreven rollenspelletje. Echter begrijp ik uit je reactie dat je heel goed begrepen heb hetgeen ik over het (enig juiste en correcte pad) te volgen pad voor CD/TVV/M7 in deze heb gemeld. Helaas moet ik ook constateren dat je geen idee heb (of wil hebben) waar je over praat.

 

Dat jij je mening heb over wat deze provider uitspookt is prima. Maar voer de discussie dan wel volwassen en correct.

 

TAV je rollenspel blijkt dat je geen idee hebt hoe justitie zaken als deze oppakt. De uitleg zal ik je besparen op zondagochtend.

 

De F(iscale)I(nlichtingen en)O(psporings)D(ienst) is in eerste lijn bedoeld om belastingfraude (dus onder andere het niet opgeven van inkomsten of op oneigenlijke gronden niet afdraggen van BTW) etc op te sporen en vervolgens in te vorderen. Geloof maar dat deze dienst info omtrent verkregen inkomsten uit een activiteit als com cs serieus en geinterreseerd zal oppakken.

 

Dus als je in deze discussie op een volwassen wijze iets zinnigs (pro of contra) in te brengen heb, zou ik zeggen zeker doen. Maar verspreid geen onzin oid.

 

Dat was geen humoristisch geschreven rollenspelletje maar hoe het in werkelijkheid gaat. Op jou conclusie dat ik geen idee heb waar ik over praat kan ik alleen maar zeggen dat je er niet verder naast kon zitten, ik kon wel eens beter geïnformeerd zijn in deze zaken dan jij denkt.

 

Je hoeft mij ook niet uit te leggen hoe de FIOD te werk gaat en welke zaken zij oppakken, voor jou informatie, de FIOD spoort wel op maar vordert niet in, de resultaten van de FIOD gaan of naar Justitie ter vervolging (waarbij eventueel een boete wordt opgelegd) of gaat terug naar de Belastingdienst alwaar het ontdoken bedrag ingevorderd wordt. Maar dat stond waarschijnlijk niet in je Wikipedia.

 

Jij roept hier dingen als zijnde vaststaande feiten en dat CD illegaal bezig is, dat moet eerst nog maar blijken uit één of meerdere rechtszaken en niet omdat jij of anderen dat hier vinden.

Ik begrijp dat mijn posting niet in je straatje past maar dat is wel meer de realiteit.

 

Het CS probleem zal in de eerste plaats moeten worden geprobeerd op te lossen op civielrechtelijk wijze door CD, er zullen niet veel opsporingsinstanties zijn die warm te maken zijn voor dit soort fraude.

Misschien kan je eens aan Michel vragen of de politie/justitie in zijn Dreambox tijd actief achter de handelaren in gekloonde DB's aan zat of pas in actie kwam nadat Michel er een in de kraag gevat had.

 

Ik zie met grote belangstelling uit naar de civiele procedures die jij en of anderen tegen CD gaan voeren met betrekking tot het limiteren van te decoderen kanalen tot 4, ik persoonlijk geef je weinig kans maar zoals gezegd daar zal een rechter uitspraak over moeten doen.

 

Mocht er een poultje komen over de uitslag van een eventuele civiele procedure dan zet ik mijn geld op een gunstige uitslag voor CD en niet voor de zich benadeeld voelende klant.

 

Soms gebeuren er dingen die je niet leuk vind maar dat wil niet zeggen dat ze illegaal zijn of tegen de leveringsvoorwaarden, bad luck.

 

Maar naar je uitleg, hoe justitie zaken als deze oppakt, op zondagmorgen ben ik zeker wel benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Dat was geen humoristisch geschreven rollenspelletje maar hoe het in werkelijkheid gaat. Op jou conclusie dat ik geen idee heb waar ik over praat kan ik alleen maar zeggen dat je er niet verder naast kon zitten, ik kon wel eens beter geïnformeerd zijn in deze zaken dan jij denkt.

 

Je hoeft mij ook niet uit te leggen hoe de FIOD te werk gaat en welke zaken zij oppakken, voor jou informatie, de FIOD spoort wel op maar vordert niet in, de resultaten van de FIOD gaan of naar Justitie ter vervolging (waarbij eventueel een boete wordt opgelegd) of gaat terug naar de Belastingdienst alwaar het ontdoken bedrag ingevorderd wordt. Maar dat stond waarschijnlijk niet in je Wikipedia.

 

Jij roept hier dingen als zijnde vaststaande feiten en dat CD illegaal bezig is, dat moet eerst nog maar blijken uit één of meerdere rechtszaken en niet omdat jij of anderen dat hier vinden.

Ik begrijp dat mijn posting niet in je straatje past maar dat is wel meer de realiteit.

 

Het CS probleem zal in de eerste plaats moeten worden geprobeerd op te lossen op civielrechtelijk wijze door CD, er zullen niet veel opsporingsinstanties zijn die warm te maken zijn voor dit soort fraude.

Misschien kan je eens aan Michel vragen of de politie/justitie in zijn Dreambox tijd actief achter de handelaren in gekloonde DB's aan zat of pas in actie kwam nadat Michel er een in de kraag gevat had.

 

Ik zie met grote belangstelling uit naar de civiele procedures die jij en of anderen tegen CD gaan voeren met betrekking tot het limiteren van te decoderen kanalen tot 4, ik persoonlijk geef je weinig kans maar zoals gezegd daar zal een rechter uitspraak over moeten doen.

 

Mocht er een poultje komen over de uitslag van een eventuele civiele procedure dan zet ik mijn geld op een gunstige uitslag voor CD en niet voor de zich benadeeld voelende klant.

 

Soms gebeuren er dingen die je niet leuk vind maar dat wil niet zeggen dat ze illegaal zijn of tegen de leveringsvoorwaarden, bad luck.

 

Maar naar je uitleg, hoe justitie zaken als deze oppakt, op zondagmorgen ben ik zeker wel benieuwd.

En hier sluit ik me graag bij aan ,je moet eerst nog maar eens zien te winnen van CD en ook ik geef je weinig kans

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er wordt regelmatig een beschuldigde vinger naar de "hackers" gewezen maar daar wordt een groepje leden wel mee benadeeld.

 

het zijn niet de hackers die de boel "kapot" hebben gemaakt maar de geldwolven die het werk van de mosc'ers kapen en daar vet geld mee verdienen.

 

De echte hobbyisten kijken niet eens naar de kanalen die ze open hebben gekregen want daar gaat het hun niet om.

Want als er een moscer nu een bericht zou schrijven dat seca3 open is dan wordt hij gespamd met vragen hoe je de kaart moet bewerken met als resultaat dat er weer een bloeiende handel ontstaat in bijv unloopers of vreemde kaarten.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals altijd ligt de waarheid in het midden wettelijk geregeld in Redelijkheid en billijkheid rechts beginsel

zo heeft niet iedere wet de zelfde sterkte grondwet bindende wetten en normale wetten

 

 

hoge prioriteit heeft de grondwet hieronder valt wet op gelijke behandeling

je kan zeggen CD meet met twee maten niet iedere klant krijgt de zelfde kwaliteit kaart

 

grondwet woning is onschendbaar ,niemand mag bepalen wat binnen huis normaal

is 3 of 10 tv's

 

iets lagere wetten

contractrecht tijdens de contract periode moet aan contract voldaan worden en

mogen geen aanpassingen gemaakt worden.

 

eigendoms recht iets wat je koopt en betaald wordt je eigendom (de kaart) het eigendom

mag niet aangetast worden

 

iets wat vrij is mag niet commercieel uitgebuit worden ,ik doel hier op het

ontbreken auteursrecht bij het kijken naar tv

 

overeenkomt CD daar mag cd indien nodig wijzigingen aanbrengen

 

en waar ligt de grens ? daar hebben we rechters voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
hoge prioriteit heeft de grondwet hieronder valt wet op gelijke behandeling

je kan zeggen CD meet met twee maten niet iedere klant krijgt de zelfde kwaliteit kaart

Ik weet niet wat je daarmee precies bedoelt maar als het is dat er zakelijke abonnementen zijn waarbij de limitering niet actief is en privé abonnementen waarbij dat wel zo is, dan heb je gelijk daar zit verschil in maar dat is zeker niet tegen de grondwet. Ook zijn er oudere kaarten in omloop die de beperkingen niet kennen maar die hebben ook weer minder mogelijkheden qua aanbod, maar om dat in strijd met de grondwet te noemen....

 

grondwet woning is onschendbaar ,niemand mag bepalen wat binnen huis normaal is 3 of 10 tv's

Er is niemand die jou verbied 10 TV's neer te zetten, ook CD niet

 

iets lagere wetten

contractrecht tijdens de contract periode moet aan contract voldaan worden en mogen geen aanpassingen gemaakt worden.

Inderdaad en indien het wel gebeurd en je bent het er niet mee eens dan kan het contract -kosteloos- ontbonden worden.

 

eigendoms recht iets wat je koopt en betaald wordt je eigendom (de kaart) het eigendom mag niet aangetast worden

Je bent en blijft eigenaar van de kaart, daar zijn wij het ook over eens en na beëindiging van je abonnement of wijzigingen in je pakket worden 1 of meer kanalen dan wel uit- of aangeschakeld. Na beëindiging van het abonnement kan je de 3 Nederlandse publieke netten blijven kijken met behulp van deze kaart.

 

iets wat vrij is mag niet commercieel uitgebuit worden ,ik doel hier op het ontbreken auteursrecht bij het kijken naar tv

De uitspraak die ik denk die jij bedoelt staat los van deze problematiek er zal dan ook zeker door CD auteursrechten betaalt moeten worden en die uiteraard ook weer doorberekend worden aan de klant in de maandelijkse abonnementsprijs. Mocht het ooit zover komen dat CD hun aanbod ook buiten de lands grenzen aan moeten bieden dan zullen de te betalen auteursrechten navenant stijgen en ook weer doorberekend worden. De abonnementen zullen vermoedelijk duurder worden of de NPO zullen niet meer FTV worden maar ook achter een abonnement gaan.

 

overeenkomst CD daar mag cd indien nodig wijzigingen aanbrengen

Daar zij we het ook over eens

 

en waar ligt de grens ? daar hebben we rechters voor

Zijn we het toch over veel dingen eens, alleen de nuances liggen soms iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Pukje, ik ga je nogmaals heel vriendelijk, maar dit keer dringend verzoeken niet zo in de discussie in te hameren. Je valt steeds weer in herhaling en je dreigt feitelijk niets meer bij aan de discussie.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pedro Newbie en Stevie-V,

 

Jullie meten je een grote broek aan. Waarschijnlijk uit oppurniteitsbeginsel. Daar zijn in deze topic al meerdere personen geweest die dit hebben gedaan, dus so be it. Het zal.

 

Wat mij in mijn straatje past is niets meer of minder dan een fatsoenlijke omgang van CD/TVV/M7 met de rechten die er zijn van clienten, deze zijn geschonden en dat met een rotsmoes. Daar verzet ik mij tegen. Het feit dat Pedro Newbie op een klein futaliteitje weet te wijzen, prima. Alleen heb ik daar geen wikipedia voor nodig.

 

Voor het overige is het wel leuk om te zien hoe de hazen lopen en waar welke tegenwoord/geluid vandaan komt.

 

Ja, ik stel een aantal dingen vast en ik duidt aan waar strijdigheid is met het geldend recht. Het is ook duidelijk dat geen van jullei beiden alles hebben gelezen wat ik hierover gezegd heb. Want dan hadden er geen opmerkingen herhaald behoeven te worden dat het eea wel duidelijk zal worden aan de hand van uitspraken.

 

Maar goed dan nogmaals voor jullie beiden in de herhaling:

 

Gesteld zou kunnen worden dat de handelswijze van CD/TVV/M7 is aan te merken als grenzend aan oneerlijke handelspraktijken. Reden voor deze stellingname is dat de door haar voorgewende reden van de ingevoerde maatregelen niet stroken met hetgeen in de praktijk te constateren was en is alvorens en na de invoering daarvan.

 

Daarbij in aanmerking genomen de uitlatingen van dhr. Tensen over aard en de doelstelling van de genomen maatregelen alsmede de daarbij met naam en toenaam expliciet uitgesloten doelstelling, maken dat het uiteindelijke resultaat en in het bijzonder de handhaving van het uiteindelijke resultaat door CD/TVV/M7 in combinatie met hetgeen clienten wordt geadviseerd en voorgehouden in deze bij contacten met haar, een zeer bevreemdende indruk achterlaten.

 

De bevreemdende indruk blijft dan in het bijzonder achter doordat uit een consistente levering van diensten over een lange periode zonder de huidige vormgegeven limitering, het niet vermeld of geduidt zijn van enige limitering in benuttingsmogelijkheid zoals thans bewerkstelligd van het aangeboden produkt in de Algemene Voorwaarden, advertenties of andere aanprijzingen van het product door leverancier en de door haar aangewezen vertegenwoordigers van haar diensten op enig moment zijn benoemd naar de abonnee in spé tijdens het aangaan van de overeenkomst oid, maken dat de consument, mede gezien het niet regulier zijn van zulk een soort van limitering in deze sector, het niet toegerekend kan worden dat deze met een limitering als deze rekening had behoeven te houden of had kunnen houden. Gesteld kan dan ook worden dat client gezien het vorenstaande dan ook een soortgelijke dienstverlening op grond van de aangegane overeenkomst mag en kan verlangen.

 

Sterker geconcludeerd kan worden met in achtneming van het vorenstaande dat van CD/TVV/M7 verwacht had mogen en mag worden dat zij van de huidige limiteringsmaatregel afgezien had na constatering van het feit dat het door haar beoogde resultaat niet bewerkstelligd daarmee zou worden of werd/wordtbehaald. Juist het niet ongedaan maken van de maatregel van limitering, maar het benutten van het onbedoelde resultaat (wat uit de woorden van haar vertegenwoordiger dhr. Tensen blijkt) maakt dat de stellingname wordt onderschreven door het gedrag van CD/TVV/M7 zelve en niet het oneigenlijke profileren van een feit. Daarnaast kan en mag het CD/TVV./M7 aangerekend worden dat zij niet heeft voldaan aan het wettelijk hierover gestelde aangaande de informatie verstrekking aan haar clienten in deze.

 

Verders moet aangetekend worden dat CD/TVV/M7 een wel hele bevremende indruk achterlaat door oa te stellen dat zij bij de verzameling van informatie over kaarten die worden gebruikt voor het verzorgen van com cs diensten, gebruik maakt van een fout in de softcam cccam alsmede uitlatingen dat bij de activering van een kaart die voor dit (overigens strafbare gebruik) doeleind wordt gebruik andere functionaliteiten worden geactiveerd. Uitlatingen die indrukken achterlaten als zouden hier ontoelaatbare technieken worden aangewend.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Vooruit de laatste post

 

Ik meet mij helemaal geen grote broek aan, ik kijk alleen met een helikopterview naar dit gebeuren en laat mij niet meeslepen door al dan niet terechte emoties, de koppeling van grote broek en het opportuniteitsbeginsel (ik denk dat je dat bedoelt in plaats van het oppurniteitsbeginsel) ontgaat mij even en ja ik weet wat het oppurniteitsbeginsel inhoudt zo ook de termen opportuniteit, proportionaliteit, subsidiariteit). Echter de vermeende vaststellingen en constateringen die worden gedaan in de diverse postings zijn naar mijn idee wel met een zeer grote broek aan gedaan.

 

Een breedsprakig taalgebruik maakt misschien wel indruk hier op het forum maar het veranderd niets aan het gegeven of je al dan niet gelijk hebt. Het gaat om feiten en niet om emoties.

 

Dat je het leuk vindt om te zien hoe de hazen lopen vind ik op mijn beurt weer leuk voor jou, zeker gezien jij denkt te weten uit welke hoek het tegengeluid/weerwoord komt, maar ja iedereen die het hier niet met jullie stellingname eens is en een kritisch geluid geeft naar jullie argumenten zal wel een infiltrant van CD zijn. (Misschien krijg ik wel een jaar abootje kado van CD voor mijn bijdragen hier, ik zal de heer Tensen toch eens bellen :grin: )

 

Ik houd het kort en zie de civiele procedures van jou en/of anderen met grote belangstelling tegemoet, laat even weten, hier op het forum, wanneer de zaak/zaken gaan dienen, misschien neem ik er zelfs wel een dagje vrij voor om te horen hoe de zaak loopt en om te horen welke strafbare feiten CD heeft uitgevoerd zoals met de "foute" softcam en dergelijke.

 

Het is net een spannend jongensboek!

 

Niet te min wens ik je toch veel succes met je zaak maar ik hoop dat je niet de realiteit uit het oog verliest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...