Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

de medaille heeft 2 kanten

 

kleine sat tv providers zitten op een dood spoor o.a. door

uitrollen glasvezel en iedereen zonder toestemming gerechtigde

tv signalen mag heruitzenden (volgens eu rechter)

 

iedere hobbyist zou dan over iptv kunnen aanbieden

 

als voorbeeld duitsland waar de afgelopen jaren df1/premiere/sky al 3 keer

zo goed als over de kop gegaan zijn (kaart hacken en share heeft hieraan meegewerkt)

 

je zou kunnen stellen de goede mensen zijn slachtoffer door de slechte

 

 

m.b.t. koppelen kaart aan ontvanger kan je met de zelfde argumenten als

tegen de max 4 kanalen van nu zeggen dat het niet mag

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites


En wat te doen met de CI module die in de diverse tv toestellen zitten.

 

Die kunnen ze ook koppelen. Maar een CI past niet in mijn dm800hd PVR... en CI implementatie werkt maar matig op de enigma based boxen omdat alles en iedereen softcams gebruikt.

Enfin, ik wilde alleen even aangeven dat M7 niet de grote boze wolf is waar iedereen hem hier wel voor wenst uit te maken.

Ze hadden ook direct tuner en card kunnen koppelen zoals andere providers doen. Dat ze dat niet direct gedaan hebben en dit als tussenstation wilden uitproberen en de initieële lock van 2 kanalen al opgerekt hebben naar 4 geeft aan dat M7 groep weldegelijk belangen van hun klanten en die van zichzelf meenemen in de overweging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pukje,

 

Zeker zou je kunnen zeggen dat com cs en hackers hebben bijgedragen aan het faillissement van df1/premiere echter is dat niet het huilen van de wolven in het bos? Vergis je niet dat er bedrijfseconomische adviseurs rondlopen (en meer dan je denkt) die gewoon adviseren ga failliet en begin opnieuw. Zo saneer je heel snel zonder veel problemen de schulden weg, je hebt een database van klanten dus je kan zo verder. Nee het probleem is veel meer de hebzucht ingegeven door de zgn angloamerikaanse bedrijfsmethodiek. Dus winstcijfers hoe fictief ook zo hoog mogelijk met zoveel mogelijk afdracht naar aandeelhouders. Zonder daarbij een gezonde duurzame (dus langdurig) bedrijfsmogel na te streven van trouwe klanten en winsten op de langere termijn.

 

Een van de slachtoffers van een soortgelijk handelen als van CD/TVV/M7 is bijv het bedrijf Marklin ooit een van de grootste en succesvolse bedrijven op oa het gebied van modeltreinen en aanverwante artikelen. Vervolgens in handen gekomen van een Engelse investeringsmaatschappij en vervolgens binnen enkele jaren (een jaar of 3) volledig ten gronde gericht.

 

Nee ik ben niet zozeer overtuigd dat com cs en hackers de basis waren voor een faillisement alswel de aard en de wijze van bedrijfsvoering. Als bedrijven als onderhavige echt iets willen doen tegen het onwettelijke gedrag van enkele, dan zijn daar goede middelen tegen beschikbaar uiterst effectief. Echter daar geen van deze middelen ooit is aangegrepen door CD/TVV/M7 betwijfel ik of com cs het echte probleem is eerder is het probleem hebzucht en domheid.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het justitieel vervolgen is weldegelijk een groot probleem.

 

Je zit met de wet op privacy, de bewijslast voor M7 is zogoed als onmogelijk aangezien onze wetten niet bedacht zijn met digitale mogelijkheden van vandaag de dag.

Ze mogen niet eens zelf snuffelen aan het computernetwerk (ivm huisvredebreuk dan zelf strafbaar) en de opsporingsambtenaren die het wel mogen moeten eerst bewijs hebben dat er iets niet legitiems gebeurt en dan nog is het een lastig verhaal. En met buitenlandse hosts gaat het nog veel ingewikkelder maken.

 

En wat ik vermoed is het uitwisselen van controlwords en ecm's via internet niet eens strafbaar. Dus daar gaat je verhaal naar justitie toe.

 

Het hele verhaal dat M7 maar strafrechtelijk de cardservers moet vervolgen is een traject wat veel te lang duurt. Je sluit er uiteindelijk 1 af en er zijn er al weer 10 voor in de plaats gekomen (er is immers vraag naar en grote winsten te behalen)

 

Al met al, als het idd mogelijk was ze succesvol juridisch aan te pakken hadden andere providers in andere landen dat ook wel gedaan.

Ik heb maar een keer gehoord van een grote "bust" in Griekenland, maar dat was dan ook een meganetwerk met meen 30.0000 clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theparasol,

 

Ik weet niet waar je info weghaalt dat het strafwettelijk traject wordt gekeerd door de wet op de privacy. Het is heel simpel. Je constateert dat gfrt met 06 of mail adres 1123 comcs aanbiedt op site jhjhjhujb waardoor je schade lijdt. Je gaat daarmee naar oom agent en je doet aangifte. Als je als bedrijf het handig doet gaat je bedrijfsadvocaat in gesprek met het OM/OvJ om het een en ander eens te bespreken en je wordt keurig netjes bedient op je wenken. Vervolgens komt er een rechtzaak daarin geef je aan dat je die en die schade hebt geleden. De rest van het verhaal zal ik jouw en anderen besparen. Eventueel kan je als bedrijf zo vriendelijk zijn om de FIOD te attenderen op het eea, vinden ze wel aardig van je en maken van de tip gretig gebruik. Ik wil niemand nachtmerries bezorgen hoor. Maar ik weet redelijk waar ik over spreek in deze en geloof maar dat dit nou niet zo'n ingewikkeld traject is.

 

Het duurt wellicht iets langer, maar is zeer effectief. Zeker er komen er eerst wel een paar bij. Maar herhaal het traject enkele keren en het probleem is tot een minimaal niveau teruggebracht. Het is net zoiets als onkruid bestrijden. Je denkt eerst verrekt het groeit nog harder (logisch want het is een groeimiddel, het onkruid groeit zich als het ware dood) maar vervolgens zie je he het onkruid is helemaal weg. Vervolgens kan je volstaan met een incidentiele onderhoudsbeurtje (1 maal per jaar) en je kan heerlijk genieten van een schoon gazon, bloemperk en/of groentetuin. Sterker na verloop van tijd kan je zelfs het onderhoudsbeurtje afbouwen.

 

TAV het uitwisselen van ECM, controlewords en zo achterhalen van kaartnummers zal ik niet zo snel durven stellen of dat wel zo legaal is. Maar daar hoop ik over enkele weken meer te weten.

 

Dat providers geen gebruik maken van de koningklijke weg komt misschien wel doordat het handelen van CD/TVV/M7 haar wel meer winsten oplevert. Tevens is het altijd goed om te klagen over inkomstenderving agv illegaal handelen. Want daar gaan mensen al gauw zonder overdenking in mee.

 

Nee zoals hiervoor al eerder gezegd en herhaald. Er is geen enkele rechtvaardiging te noemen voor dit handelen van CD/TVV/M7 in de huidige vorm en het ageren hiertegen te verwerpen. Het is juist des te meer een aanleiding om het ageren vol te houden en te intensiveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Strafrechtelijk is niet zo simpel als jij nu stelt.

 

De civielrechtelijke weg kan natuurlijk wel en die zouden ze dan (in combinatie met een strafrechtelijke poging) ook moeten volgen.

 

Dat wordt nu niet gedaan, althans ik heb er nog nooit iets over gehoord, dus sta je heel erg sterk tegen CanalDigitaal. Men sluit nu namelijk volledig op eigen houtje en wel als opsporingsambtenaar, rechter en beul mensen af, zonder de civielrechtelijke/strafrechtelijke weg te volgen.

 

Wat Canaldigitaal nu doet is met 100% zekerheid niet wettelijk correct. Je hebt een wettelijk geldige dienstverleningsovereenkomst met CanalDigitaal en zolang men niet bewijst dat jij de voorwaarden van die overeenkomst schend, kan men je niet zomaar afsluiten. Dat bewijs wordt niet geproduceerd. Zelfs niet als je er om vraagt en het vermeende, met de overeenkomst in strijd zijnde handelen ontkent.

Als men het bewijs al zou produceren zou men daarmee het eigen onwettig handelen aantonen en hangt CanalDigitaal zichzelf dus op.

 

T'is ergens jammer dat ze onze kaart niet hebben afgesloten, want ik zou deze juridische weg zonder enige twijfel aandurven.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kunnen ze ook koppelen. Maar een CI past niet in mijn dm800hd PVR... en CI implementatie werkt maar matig op de enigma based boxen omdat alles en iedereen softcams gebruikt.

Enfin, ik wilde alleen even aangeven dat M7 niet de grote boze wolf is waar iedereen hem hier wel voor wenst uit te maken.

Ze hadden ook direct tuner en card kunnen koppelen zoals andere providers doen. Dat ze dat niet direct gedaan hebben en dit als tussenstation wilden uitproberen en de initieële lock van 2 kanalen al opgerekt hebben naar 4 geeft aan dat M7 groep weldegelijk belangen van hun klanten en die van zichzelf meenemen in de overweging.

 

Ga je nou vertellen dat we blij moeten zijn met CD! Dat we niet 2 maar zelfs 4 chid's krijgen en dat we niet gedwongen worden een goedgekeurd stuk rommel te kopen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"ik krijg de indruk dat sharen niet eens verboden is"

 

Nou bied het dan aan via marktplaats. Kijken hoe lang je het volhoud. Cardsharen is gewoon verboden want je verschaft iemand toegang tot een betaalde aanbieding. Dat je gedecodeerd beeldmateriaal klaarblijkelijk mag heruitzenden is heel iets anders dan cardsharen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Leesvoer.

 

Auteursrechten en cardsharing

Bescherming via wet, zelfregulering of beide?

 

http://rechtenforum.nl/files/Auteursrechten_en_Cardsharing.pdf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leesvoer.

 

Auteursrechten en cardsharing

Bescherming via wet, zelfregulering of beide?

 

http://rechtenforum....Cardsharing.pdf

 

leesvoer EU vonnis

 

6) Reproductiehandelingen als die in zaak C‑403/08, die in het geheugen van een satellietdecoder en op een televisiescherm worden verricht, voldoen aan de in artikel 5, lid 1, van richtlijn 2001/29 genoemde voorwaarden en mogen derhalve zonder toestemming van de betrokken auteursrechthebbenden worden verricht.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor wie het hele verhaal wil lezen...

 

C‑403/08

 

http://eur-lex.europ...8CC0403:NL:HTML

 

Maar of hieruit nu blijkt dat je ongestraft in alle gevallen mag sharen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

leesvoer EU vonnis

 

6) Reproductiehandelingen als die in zaak C‑403/08, die in het geheugen van een satellietdecoder en op een televisiescherm worden verricht, voldoen aan de in artikel 5, lid 1, van richtlijn 2001/29 genoemde voorwaarden en mogen derhalve zonder toestemming van de betrokken auteursrechthebbenden worden verricht.

 

 

 

 

leesvoer EU vonnis

 

6) Reproductiehandelingen als die in zaak C‑403/08, die in het geheugen van een satellietdecoder en op een televisiescherm worden verricht, voldoen aan de in artikel 5, lid 1, van richtlijn 2001/29 genoemde voorwaarden en mogen derhalve zonder toestemming van de betrokken auteursrechthebbenden worden verricht.

 

Ik heb zowaar het hele topic gelezen (nachtwerk!), maar waar jij (pukje) de bocht uitvliegt is dat er, inderdaad, op die zogenaamde decodeersleutel geen auteursrecht heerst. Deze zijn immers computergegenereerd, en je kunt moeilijk alle biltriljoenen combinaties gaan claimen.

 

Die zogenaamde CW keys, die mag je gewoon verveelvuldigen, op je voorhoofd schrijven voor mijn part. Maar deze key delen met de daarvoor bedoelde software BUITENShuis om daar vervolgens het WEL onder auteursrecht vallende beeld- en geluidsmateriaal valt daar geenszins onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...