Ga naar inhoud


Sateliet tv in de vrachtwagen


Gast Bryan

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

Ik ben internationaal vrachtwagen chauffeur en wil gaan kijken om een sateliet aan te schaffen voor in de vrachtwagen.

 

Ik zie veel oostbloklanden met schotels op de spiegels van hun truck staan. Dus dat betekend dat het niet al teduur is. Nu heb ik altijd mijn laptop mee om in mijn vrije tijd films tekijken. Ondertussen heb ik er al zoveel gezien dat ik wil kijken voor wat ander vermaak.

Het downloaden van films word ook moeilijker en wil kijken wat de mogelijkheden zijn voor sateliet tv.

 

Ik heb nu nog een DVB-T usb voor op mijn laptop, maar als je even op een ongunstig staat is het erg slecht beeld. Dit gebeurt mij iets tevaak.

 

Nu wil kijken voor sateliet tv onderweg met een schotel op mijn spiegel. Het liefste wel een ontvangen voor 12/24V. Ook wil ik afzien van een beeldscherm aangezien ik altijd mijn laptop bij me heb. Ik heb wel ergens gehoort dat je het signaal ook naar je laptop kan sturen.

 

Ik wil jullie graag advies en tips vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Ik wil geen betaalde tv hebben, maar wel graag de zenders die gratis zijn zoals BVN, Engelse, Duitse zenders enz.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en adviseren.

 

Gr Bryan

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Een schoteltje voor op de vrachtwagen spiegel kan je overal kopen. Zoek op google, geen links hier!

 

Als tuner gebruik je dan het beste gewoon een USB tuner.

 

Dan kan je de laptop gebruiken. Deze werkt perfect onder windows en onder linux.

 

Mvg,

 

Michel

qbox_s2_4.jpg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer heb ik dan niet nodig?

 

Zijn er nog bepaalde merken die ik het beste kan kopen en wat zijn de prijzen ongeveer?

Welke satelieten kan ik allemaal ontvangen en welke adviseer je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek op Google maar eens op "Satelliet tv in de vrachtwagen" dan zul je zien dat er kant en klare pakketjes zijn voor in de truck.

Alleen zul je wel zelf moeten uitrichten, maar ik mag aannemen dat de meeste parkeerplaatsen wel redelijk uit open terrein bestaan.

 

Met zo'n inrichting kan je in feite alle satellieten ontvangen, maar Astra 1 (19,2) en 3 (23,5) moeten sowieso mogelijk zijn. In ieder geval genoeg voor oa de NL zenders (Ned 123 met kaartje, tegen eenmalige betaling), BVN en de Duitse publieken. Als je in westelijk West-Europa bent (NL, Belgie, NW-Frankrijk) kan je de Astra 2 (28,2) misschien ook nog wel ontvangen (met veel Engelse kanalen).

Op Hotbird (13) is BVN volgens mij ook te ontvangen, evenals een paar Duitsers.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik ook gevonden op internet. Alleen vind dat veel geld aangezien ik al een laptop in de truck heb.

 

Zocht meer een goedkopere oplossing.

Heb ook gezocht naar de Qbox s2, maar kan niet achterhalen waar je die kan kopen en wat die kost. Kwam ook een USB tuner tegen van könig. Kan daar alleen geen revieus van vinden en of dat wat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan twijfel ik toch sterk aan jouw zoekkwaliteiten.

 

Binnen 10 seconden gevonden met google.

 

Als je niet minimaal 250 euro voor de set uit wilt geven, zijn we denk ik snel klaar.

 

Zo'n spiegel schotel kost nu eenmaal een paar centen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zelf een beugel maak kan elke schotel op de spiegel.

Het gaat mij om de ontvanger voor de laptop.

 

Denk niet dat Duitsers, Polen, Techen enz geen €250 uitgeven voor dat spul. Kosten allemaal niet veel voor degene die ik sprak.

 

Schotel van 35cm is zo op de spiegel temaken met een beugel.

Het is meer welke ontvanger. Of een USB tuner of een 12/24volt ontvanger met kastje die het omzet naar de laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je internationaal rijdt, heb je misschien ooit gelegenheid om een Duitse of Poolse winkel in te lopen om te kijken hoe duur het daar is. Wellicht kunnen je collega's je helpen.

 

Of zoeken op google.de met duitse zoektermen?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak zelf een beugel en koop en 50cm schotel voor 20 E, lnb voor 5 E.

Usb ontvanger voor je laptop kost 30 E (bv technotrend connect 2400), of als je ook hdtv wilt een technotrend 3600 voor 50 E.

 

Usb box op de foto hierboven is een tbs uit china, ook bekend onder de naam:

1) Turbosight

2) Tenow

3) Tenow International

4) Shenzhen Tenow Technology

5) TBS Digital Media Experts

6) TBSDTV

7) Fancy Toys Co.

8) Friends International Business

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook eens op die ################# kijken met hun ##################!

 

daar hebben ze ook wel wat USB ontvangers smile en die zijn best betaalbaar

 

 

***

Ik vraag mij af wat er aan onderstaande regels niet duidelijk is?

 

In berichten op ons board is reclame, óók negatieve "reclame", onder welke vorm dan ook, strikt verboden!

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bryan schrijft:

 

“Ik heb wel ergens gehoort dat je het signaal ook naar je laptop kan sturen.”

 

Ja, dat kan met de zogenaamde “slingbox”. Toets maar eens in op Google, dan staat er ook uitgelegd hoe dat werkt. Maar dan moet je op de plaats van ontvangst, wel een fatsoenlijke internetontvangst hebben anders werkt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bryan schrijft:

 

@Bryan schrijft:

 

“Ik heb wel ergens gehoort dat je het signaal ook naar je laptop kan sturen.”

 

Ja, dat kan met de zogenaamde “slingbox”. Toets maar eens in op Google, dan staat er ook uitgelegd hoe dat werkt. Maar dan moet je op de plaats van ontvangst, wel een fatsoenlijke internetontvangst hebben anders werkt het niet.

---

 

Lijkt me wel lastig in de vrachtwagen ;-)

 

Alle adviezen ten spijt maar met USB ontvangers ZONDER CI blijft het probleem bestaan van decodering van de NL kanalen. Je hebt minimaal een USB tuner MET ingebouwde CI + canal digtaal module + bijbehorende smartcard (=+/- 130 euro)nodig. Ook die kosten komen er weer bij een USB tuner met CI.

 

Ik denk dat de poster niet in de gaten heeft dat het wel degelijk uitmaakt uit welk land je komt en wat de kosten zijn die hiermee gemoeid zijn. Ben je Duitser dan kan je enorm veel duitstalige kanalen FTA (free to air= NIETS betalen) ontvangen. Oftewel met een goedkope USB tuner ben je kaar. Als Nederlander kun je met dezelfde kastje toch maar maar één Nederlandstalige zender ontvangen namelijk BVN !!!(een paar regionale op 23 oost niet meegerekend) Dus geen alternbatief lijkt mij of je moet de andere talen ook machtig zijn.

 

ALs je iets goedkoop wilt zoek je toch een tweedehands goedkope 12-24-220 V ontvanger + kaart op de bekende verkoopsites. Klein schoteltje erbij en kijken maar.

 

Nieuw ben je echt meer kwijt dan 60 euro!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je kunt natuurlijk ook eerst de vraag even goed lezen;)

Citaat:
Ik wil geen betaalde tv hebben, maar wel graag de zenders die gratis zijn zoals BVN, Engelse, Duitse zenders enz.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satmenneke

 

Ik neem aan dat @Bryan geen tv kijkt als hij rijdt. Signaal naar je laptop sturen was gewoon een vraag van @Bryan waar ik een antwoord op heb gegeven. Dan kan hij zich in ieder geval orienteren op wat het is en hoe het werkt. Hij zal uit eigen ervaring wel weten of je op vrachtwagenparkeerplaatsen in de regel wel of geen internet hebt en hoe snel dat die in het algemeen zijn. In ieder geval bespaar je je de moeite om een schotel uit te richten, zeker zo fijn als het flink regent. Bovendien is het goedkoop en heb je er geen extra spullen voor nodig in de vrachtauto behalve je laptop en bovendien kun je naar alle betaalzenders kijken die je thuis ook kunt ontvangen.

De slingbox is dus zeker het overwegen waard. Je moet thuis wel een voldoende snelle internetverbinding hebben om het signaal te kunnen uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed eerder dat Bryan bedoelt dat hij geen tv nodig heeft om tv te kijken, maar dat het via zijn laptop zou moeten kunnen... met een usb ontvanger zou dat kunnen... maar ik weet niet of dit goed resultaat oplevert...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...