Ga naar inhoud


[RE-9000HD] USB stick permanent in USB poort?


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn RE-9000HD op dit moment versie 1.08.94 draaien. Zodra hij in deep sleep gezet wordt (wat ik regelmatig doe omdat ik hem maar een enkele keer per week gebruik) verdwijnen alle instellingen.

Ik heb de instellingen op een USB stick opgeslagen en kan deze dus redelijk snel weer inlezen. Maar iedere keer opnieuw plaats ik daarvoor de stick in de voorste USB poort.

Vraag:

Kan ik deze stick permanent in de USB poort laten zitten of geeft dat problemen als ik bijvoorbeeld een timer-opname maak? Of kan ik hem beter in de achterste poort zetten? (moet ik de ontvanger wel "even" uitbouwen..., hij staat nu als tweede van boven in de kast).

Of kan ik beter de stick steeds opnieuw plaatsen als ik de instellingen weer wil ophalen?

 

(Uiteraard is dit hele verhaal een noodoplossing, maar tsja, 't is niet anders heb ik al geleerd, tot nu toe blijft de Rebox een machine om "mee te leren leven".)

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb je nog garantie op je Rebox (2 jaar fabrieksgarantie). Ik zou ermee terug gaan, het is niet gezond als hij al zijn instellingen verliest als je hem elke keer in een Deep Sleep zet. De decoder zou zonder problemen zijn instellingen moeten vasthouden. Als hij dit niet doet, dan is die gewoon simpelweg kapot.

 

Volgens mijn gevoel kan je je USB stick er zonder problemen in laten zitten, maargoed... dat is een kwestie van even testen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mogelijk iets gelijkaardig gehad met Octagon FW's

 

ik had wat teveel lettertypes toegevoegd, hierdoor werd '/var/font' te groot en kon hij ook geen instellingen vasthouden. Moest ik telkens weer taal kiezen, tijd instellen, zenders zoeken...

 

Misschien eens via FTP-sessie of via explorer kijken wat er precies in '/var' staat; en eventueel wat uitkuisen.

 

Indien er echt niets staat => zoals door Cronos beschreven: indien nog garantie naar de dealer/vakman. Indien geen garantie kan je er mee beginnen 'jongleren' (lees: spelen en er mee doen wat je wil)

 

*edit*

indien je via putty connecteert kan je eventueel volgende eens doen (bron = show_var_osd script van dancefan - octagon forum):

 

df -h /var

 

jr krijgt output zoals hieronder; en dan zie je wat er in var aan ruimte gebruikt is (MB en %)

 

Klik om te tonen..
Code:
hmp7109 login: root=======HD_PVR=======~ # df -h /varFilesystem                Size      Used Available Use% Mounted on/dev/mtdblock6            4.0M      3.1M    880.0K  79% /var~ #

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien komt het gek over bij je maar heb je wel eens binnen in de box gekeken als je geen garantie meer heb.

 

waarom vraag ik dit je omdat ik laatst een AZ box premium + open gemaakt heb om een andere tuner te plaatsen en ik volgens mij in mijn snelheid en back up batterij zag zitten .

ik zelf werk bij een media bedrijf , wij verkopen prof. media spelers van een amerikaanse merk en guess what deze zijn ook voorzien van een back up batterij om de instellingen vast te houden .Als je bedenkt dat zowat elke PC + Laptop ook een back up batterij aan boord heeft.

 

ik zal niet gek staan te kijken als dit bij de 9000 ook zo is .en bekend is dat niet altijd de knoop cel batterijen even vol zijn als zij uit de fabriek komen . meest gebruikte knoop cel is wel van het type CR2032 , kosten tussen 2 tot 4 euro .

 

mogelijk kom je hier verder mee met deze info

[Rebox RE4200 HD ][Amiko Alien 8900][Dreambox DM 600S][Trend ET 9000 ]

[Technisat-Multyantenne 45 cm Tripplesat]

[Humax 5050C 1 x WD 1TB ]

[Dreambox 800SE Cable][Azbox Premuim HD 2xCable 1 WD TB Green]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook hele kleine USB sticks die de helft van de lengte van de connector zijn en toch tussen de 2gb en 4gb kunnen bevatten.

Pl****um Mini USB Stick 4 GB (Expres merknaam weggelaten) deze zijn nog geen 7 euro en met een beetje googlen kom je er wel. Deze kun je ZONDER problemen dan achterin prikken zonder de boel 'uit' te bouwen. Je HDMI kabel steekt verder 'uit' smile

 

Dit is geen reclame, maar een suggestie om een 'mini usb plug' te gebruiken [gewone afmeting van normale usb-plug]

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RE-8000/9000 heeft (gelukkig) geen backup-batterij. De gegevens worden vastgehouden in het Flash-geheugen en waar nodig een EEPROM.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CronoS

Hij is 9 maanden oud, dus ik heb nog garantie. Daarvoor is hij al een keer terug geweest, volgens de dealer was nu alles opgelost (hij heeft 1.08.94 er op gezet als oplossing). Verder zou het een producteigenschap zijn.

De eerste week nadat hij bij de dealer is geweest leek alles goed te gaan, het bestanden herbenoemen en verwijderen lukte (dat deed hij eerst niet), en de deepsleep werkte goed (deed hij eerst ook niet). Maar na een week was het weer ’t ouwe liedje.

De narigheid is dat hij ingebouwd staat in een kast, en dat ik die kast moet optillen en verschuiven om het netsnoer los te maken. En ik ben net door mijn rug gegaan…

 

@De_Perre

Ik heb geen connectie, hij staat als 2e ontvanger onder mijn TV (die ook een eigen sat-receiver heeft), en wordt maar zo nu en dan gebruikt. Overigens is hij verder helemaal “af-fabriek”, ik heb er niets aan toegevoegd, dus het is puur de Rebox hard- en sof(t)ware…

 

@papamikie

Nog wel garantie dus, en nee, geen verstand van de binnenkant… (maar blijkt dus ook niet nodig, bedankt Audioniek.)

 

@MACKerMD

Dank voor je idee, die lijkt mij handig! Merknamen mag overigens wel dacht ik, doen we immers met Rebox ook.

 

@allen

Ik had begrepen uit de diverse posts op dit forum dat het verdwijnen van de instellingen een vaker voorkomend euvel was bij de Rebox. Maar als dit dus alleen bij mijn apparaat voorkomt… tsja, dan bouw ik hem als mijn rug weer wat beter is dus maar weer eens uit…

 

Dank aan allen!

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn RE-9000HD zónder HDD al bijna een jaar, zonder problemen, een usb stikje zitten van zo'n 4GB. Deze word gebruikt voor de timeshift.

Het usb stikje is klein van formaat en zit achterin de Rebox.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
Ik heb in mijn RE-9000HD zónder HDD al bijna een jaar, zonder problemen, een usb stikje zitten van zo'n 4GB. Deze word gebruikt voor de timeshift.
Het usb stikje is klein van formaat en zit achterin de Rebox.


Dat klinkt interessant. Gebruik jij de harddisk voor gewone opnames en de usb stick voor de tmeshift? Dat zou de harddisk, maar ook energie kunnen sparen.

Hoe stel je dit in?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je dat instelt is niet zo moeilijk: in het menu ga naar instellingen en dan opname optie. Je kunt daar voor time shift en opname verschillende apparaten kiezen. (druk voor de keuze op OK en je krijgt een lijst met mogelijkheden).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Hoe je dat instelt is niet zo moeilijk: in het menu ga naar instellingen en dan opname optie. Je kunt daar voor time shift en opname verschillende apparaten kiezen. (druk voor de keuze op OK en je krijgt een lijst met mogelijkheden).


Inderdaad een simpel instellinkje. Nu staat de HD niet meer de hele tijd te snorren. Ik moet nog even checken hoe lang de timeshift kan zijn met 4GB.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 GB is in de praktijk net geen uurtje HD en iets meer dan 2 uur SD. Hangt wel sterk van de door de zender gebruikte bitrate af.

 

Flashgeheugen dat in USB-sticks wordt gebruikt heeft een beperkt aantal schrijfcycli. Wees niet verbaasd dat met time shift = auto, je met een half jaartje permanente time shift een nieuwe stick moet gaan halen; daar staat tegenover dat ze bijna niets meer kosten.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
4 GB is in de praktijk net geen uurtje HD en iets meer dan 2 uur SD. Hangt wel sterk van de door de zender gebruikte bitrate af.

Flashgeheugen dat in USB-sticks wordt gebruikt heeft een beperkt aantal schrijfcycli. Wees niet verbaasd dat met time shift = auto, je met een half jaartje permanente time shift een nieuwe stick moet gaan halen; daar staat tegenover dat ze bijna niets meer kosten.

Groeten,

Audioniek.


Ik heb het vandaag uitgeprobeerd, maar ik zag dat mijn stick het HD tempo niet kon bijbenen. Waarschijnlijk is dit een exemplaar met een lage schrijf/lees snelheid.
Voorlopig staat de harddisk weer te timeshiften.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik t.b.v. de opname / timeshift op mijn RE-8000 al geruime tijd een 16Gb Corsair Flash Voyager GT stick.

Dit is een snelle USB stick waarmee ik zonder problemen HD opnamen en timeshift tegelijkertijd kan toepassen.

De HD opnamen of timeshift worden schokvrij afgespeeld.

Hiervoor gebruikte ik een snelle 16Gb Verbatim USB stick, ook die functioneerde prima.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik gebruik t.b.v. de opname / timeshift op mijn RE-8000 al geruime tijd een 16Gb Corsair Flash Voyager GT stick.
Dit is een snelle USB stick waarmee ik zonder problemen HD opnamen en timeshift tegelijkertijd kan toepassen.
De HD opnamen of timeshift worden schokvrij afgespeeld.
Hiervoor gebruikte ik een snelle 16Gb Verbatim USB stick, ook die functioneerde prima.


Ik heb ook zo'n Corsair Voyager stick, er rust een garantie op van 5 jaar.

Ik heb begrepen dat de levensduur van een usb stick bij intensief lees/schrijf gebruik zich kan beperken tot een half jaartje.
Geldt dat ook voor zo'n Voyager?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...