Ga naar inhoud


[RE-9000HD] USB stick permanent in USB poort?


TangoBravo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Donkeyman
Origineel bericht van: Caesarion
Ik heb in mijn RE-9000HD zónder HDD al bijna een jaar, zonder problemen, een usb stikje zitten van zo'n 4GB. Deze word gebruikt voor de timeshift.
Het usb stikje is klein van formaat en zit achterin de Rebox.


Dat klinkt interessant. Gebruik jij de harddisk voor gewone opnames en de usb stick voor de tmeshift? Dat zou de harddisk, maar ook energie kunnen sparen.

Hoe stel je dit in?

Ik gebruik een NAS voor de opnamen en de USB stick voor de Timeshift

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Op welke bron is de informatie over de levensduur gebaseerd?
Ik heb hier zelf nog nooit iets over vernomen.
Zowel de Corsair als de Verbatim stick is nu al ruim 1 jaar intensief in gebruik.


Dat moet je aan Audioniek vragen. Een stukje hierboven meldt hij iets over een beperkt aantal schrijfcycli.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een flashgeheugen (dat is het type dat in de ontvanger als permanente opslag als ook in USB-sticks zit) heeft van nature een beperkt aantal schrijfcycli. De algemene wijsheid is een aantal van 10.000 die garandeerd worden voor één enkel bit. De meeste geheugens halen echter gemakkelijk het tienvoudige of meer. Om het getal nog verder op te krikken gebruiken fabrikanten een truc die wear-leveling heet, door niet steeds hetzelfde gegeven op dezelfde adressen in het geheugen te schrijven, maar daar steeds andere bits voor te gebruiken. Aan de buitenkant merk je daar niets van.

 

In theorie kun je de ontvanger dus maar een beperkt aantal keren flashen, maar ik denk dat er niemand op de wereld is die uit één ontvanger 10.000 flashes haalt (bij één update per dag doe je daar bijna 30 jaar over). Met een USB-stick als time-shift buffer wordt dat al wat anders: die wordt voortdurend opnieuw beschreven en het proces begint bij iedere zap opnieuw. Gebruik je een goede stick dan kan dat best lang goed gaan. Ook computertijdschriften die geprobeerd hebben een USB-stick op deze manier te verslijten melden met enige regelmaat dat ze dat eigenlijk nooit lukt.

 

Omdat het getal 10.000 zo laag is, noemt geen enkele fabrikant het in de specificaties want het staat negatief. En bij gebruik als tijdelijk uitwisselgeheugen kost het moeite om 10.000 cycli te halen, al is het alleen maar vanwege de kwaliteit van de USB-connector. Ook die is gemaakt op een beperkt aantal malen insteken en verwijderen.

 

Het is dus een beetje een theoretisch verhaal, maar technisch gezien is het gebruik van voortdurend opnieuw beschreven flash-geheugen geen verstandige zaak. Wat niet wil zeggen dat ook een time-shift op een USB-stick zeer lang goed kan gaan.

En zoals eerder opgemerkt: als de stick het opgeeft kun je alleen niet meer time shiften, maar met een kleine investering is dat weer gefixt.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 45 min. timeshiften vormt zich op mijn Rebox een bestand van 3GB.

Die Corsair Voyager van 32GB die ik nu gebruik is misschien een beetje overkill.

 

Is voor timeshiftgebruik 8GB voldoende? In dat geval haal ik nog zo'n stick op een_of_andere_veiling_site.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afhankelijk van de data rate zal je gemiddeld 3 - 6 Gb per uur wegschrijven.

 

Het is maar net de vraag hoe lang je timeshift moet zijn.

 

 

En als het op dit moment goed werkt is de oude wijsheid - niet aankomen - altijd nog geldig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk bestandssysteem gebruiken jullie op de usb stick?

In eerste instantie heb ik mijn Corsair stick journaled geformatteerd. De timeshift haperde af en toe, daarna heb ik er NTFS van gemaakt en ik heb de indruk dat dit een stuk beter gaat.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nu een Corsair Voyager USB Stick van 32GB die is ingesteld op timeshiften.

Helaas verloopt de timeshift met haperingen. Ik heb journaled, NTFS en ook Fat32 geprobeerd zonder verbeteringen.

 

Hebben jullie suggesties voor mij?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens een HD opname op deze stick te zetten en controleer dan of de opname ook hapert.

Wel voor alle zekerheid de Timeshift hiervoor even buiten gebruik stellen.

 

Tenzij de stick niet in orde is zou het gewoon moeten werken.

Ik heb zowel een HD opname als timeshift tegelijkertijd tijd gebruikt en dat zonder schokken / haperingen.

 

Kun je de specs van jouw stick nog achterhalen want ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar de opgegeven lees-/schrijfsnelheid.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Probeer eens een HD opname op deze stick te zetten en controleer dan of de opname ook hapert.
Wel voor alle zekerheid de Timeshift hiervoor even buiten gebruik stellen.

Tenzij de stick niet in orde is zou het gewoon moeten werken.
Ik heb zowel een HD opname als timeshift tegelijkertijd tijd gebruikt en dat zonder schokken / haperingen.

Kun je de specs van jouw stick nog achterhalen want ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar de opgegeven lees-/schrijfsnelheid.


Het gaat om deze stick:

http://www.corsair.com/usb-drive/flash-v...flashdrive.html

Volgens mij is dit een van de snelste op de markt. Ik ga morgen even testen volgens jouw methode.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook even een snelheidstest door de ontvanger laten doen (Menu -> Systeem hulpmiddelen -> Opslag Manager -> USB-poort aanwijzen -> Groene toets). Wat geeft die aan?

 

Mogelijk wordt het ook beter als de stick met enige regelmaat opnieuw geformatteerd wordt. Omdat er bij time shift voortdurend opnieuw wordt geschreven, raakt het bestandssysteem relatief snel erg gefragmenteerd, en dat komt de snelheid ook niet ten goede.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...