Ga naar inhoud


Bron (De brug)


Sverige

Aanbevolen berichten

In de herfst start op SVT een nieuwe Zweeds/Deense Krimiserie : Bron (De brug)

 

"Mord på Öresundsbron", Moord op de Öresundsbrug.

Een spectaculaire moord, midden op de Öresundsbrug dwingt de Zweedse en Deense politie tot nauwe samenwerking. Een dode vrouw wordt gevonden , exact op de grens tussen Zweden en Denemarken. Martin Rhode (Kim Bodnia) van de Deense politie en Saga Norén (Sofia Helin) van de Zweedse politie komen op de plaats delect, ieder vanuit hun eigen land...

 

Het verhaal speelt zich af in zowel Malmö als Kopenhagen. Plaatsen waar de Öresundsbrug een centrale rol speelt in het dagelijke leven.

 

ViWVhvD2hj.jpg

 

 

De serie staat gepland in de loop van de herfst 2011. de exacte datum is nog niet bekend. Het worden 10 afleveringen van ieder 1 uur lang.

 

http://svt.se/2.74611/1.2150564/bron

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ook op SVT1 (HD) van 21.00 tot 22.00 uur.

Herhalingen van deze eerste aflevering: SVT1 22/9, SVT24 23/9 och SVT1 25/9

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Deze serie is vanaf zondag 18 maart 2012 in 5 afleveringen te zien bij het ZDF onder de naam: "Die Brücke - Transit in den Tod".

Aanvang: 22:05 uur (VPS 22:00)

 

speciale website ZDF over deze serie:

http://modul.diebruecke.zdf.de/

 

De eerste aflevering:

http://www.zdf.de/ZDFde/programm/0,6753,PrAutoOp_idPoDispatch:11403935,00.html

 

 

 

 

NB houdt er rekening mee dat de aanvang van uitzending van dit programma wijzigt van het ZDF, als gevolg van de verkiezing van de nieuwe bondspresident die morgen, 18 maart 2012, plaatsvindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Deze serie wordt momenteel ook aangeboden in de nieuwsgroepen, ondertiteld en wel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

 

Vanaf aanstaande zondag komt het vervolg op de spannende reeks "Bron" (De brug)...

Ik ben benieuwd wat deze 2e reeks zal brengen... wat ik zag en hoorde zal het wel weer spannend zijn.

 

Vanaf 22.09. Op SVT1 van 21.00 tot 22.00 uur....  Het is een 10-delige reeks.

 

http://www.svt.se/bron/

 

bron992_zps69e91a2c.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk kunnen ze over een aantal jaren weer een nieuwe serie maken.

 

Er zijn namelijk plannen om een tweede verbinding aan te leggen over Öresundsbrug ( Öresundsbron of Øresundsbroen. De huidige brug wordt te klein en kan vermoedelijk over een afzienbare tijd de capaciteit niet meer aan.

 

Daarnaast wordt er gesproken over de HH-verbinding. HH staat voor Helsingør (DK) - Helsingborg (S). De veerverbinding zou dan kunnen komen te vervallen.

 

Bron: DR.dk

 

Trouwens deze eerste reeks loop nu op DR1, Broen 1.

http://www.dr.dk/tv/se/broen/broen-i-7-10

 

 

ps het is bizar dat deze Deens en Zweedse serie hier in Nederland een Engelse naam krijgt. Het heeft totaal niets met Engeland of een Engelstalig-land te maken. Het is een doorgeschoten behoefte om alles maar te verengelsen in Nederland.

"De Brug" zou een goede naam zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha.... dat was destijds ook zo dacht ik. Snelle jongens, die Denen!

Jammer dat je via satelliet elkaars programma's niet kan/mag ontvangen... via canal digital kabel tv kan het wel. Vreemd eigenlijk, want technisch is het gewoon mogelijk.

 

Ik heb het in ieder geval geprogrammeerd van 9 tot 10 uur op SVT1 (HD). De trailers die ze nu laten zien zijn al wat uitgebreider dan die van afgelopen week...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zondag de eerste aflevering opgenomen... en heb gisteren gekeken!

 

Heel erg goed begin.... en de laatste minuten van deze eerste aflevering beloven alvast een heel erg spannend vervolg....

Het kijken waard!!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een geweldige serie. Saga is nog steeds niet veranderd.

 

Helaas kan ik alleen NZB's van SVT vinden en niet van DR1, en kan ik DR1 niet ontvangen.

 

Het nadeel van SVT is dat de het gesproken Deens 'ingebakken' ondertiteld is in het Zweeds, en de in omloop zijnde Engelse ondertitels een vertaling zijn van de 'ondertitels voor slechthorenden' van Zweden.

 

Ik blijf dus op zoek naar een Deense opname, het liefst in het oorspronkelijke TS formaat omdat daarin de ondertitels zijn meegenomen en er dus ook uitgehaald kunnen worden.

 

Zoniet, dan blijft het wachten op de officiële Nederlandse versie. Het blijft de moeite waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan de deense tv niet ontvangen... ik kijk gewoon op SVT1.

Voor mij is het wel handig dat de deens gesproken stukken gewoon Zweeds ondertiteld zijn... mijn deens is niet echt top... lezen is geen probleem, maar gesproken kost het wel wat moeite ;)

 

succes met het zoeken :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Inderdaad een geweldige serie. Saga is nog steeds niet veranderd.

 

Helaas kan ik alleen NZB's van SVT vinden en niet van DR1, en kan ik DR1 niet ontvangen.

 

Het nadeel van SVT is dat de het gesproken Deens 'ingebakken' ondertiteld is in het Zweeds, en de in omloop zijnde Engelse ondertitels een vertaling zijn van de 'ondertitels voor slechthorenden' van Zweden.

 

Ik blijf dus op zoek naar een Deense opname, het liefst in het oorspronkelijke TS formaat omdat daarin de ondertitels zijn meegenomen en er dus ook uitgehaald kunnen worden.

 

Zoniet, dan blijft het wachten op de officiële Nederlandse versie. Het blijft de moeite waard.

 

Op spotnet is nog steeds de complete serie te vinden (5 DVD's) in het Zweeds met Nederlandse ondertitels. Gepost op 27/28 november 2011 dus je moet wel een payserver hebben.

Zoeken op "Bron a.k.a The Bridge - Broen", poster is friemke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...