Ga naar inhoud


Bron (De brug)


Sverige

Aanbevolen berichten

Ik volg ook deze tweede serie met veel plezier.Ik moet ze wel downloaden want mijn Deens/Zweeds is niet aanwezig.

 

Van de eerste serie zijn 2 remakes:

 

The Bridge (US). Speelt zicht af bij de Mexicaans/USA grens.  Heel veel elementen zijn erg (soms tot in detail) herkenbaar als je het origineel hebt gezien. Toch een eigen verhaallijn. Zeker de moeite waard

The Tunnel.   Speelt zich af in de kanaal tunnel. Ik heb alleen aflevering 1 even snel gescant, maar het lijkt heel herkenbaar. Lichaam  precies op de grens uit 2 delen enz...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de Nederlandse ondertitels van aflevering 10 op de laatste controle na al klaar.

Ik kan niet wachten :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik plaats de ondertitels van de laatste aflevering (net als alle voorgaande) op Podnapisi.net.

Dat zal morgenavond laat worden, want dan heb ik deze aflevering ook zelf bekeken.

(Het loopt in elk geval anders af als ik zelf verwachtte!)

 

Dat wordt overigens mijn laatste ondertitelvertaling, want het is zoveel werk, dat het op echt werk gaat lijken.

 

Ik heb er wel veel van geleerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ongelooflijk einde.....  Ik zie toch een lichtpuntje voor een vervolg.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet waarom deze serie in Nederland de naam The Bridge krijgt.

 

Deze serie heeft niets met een Engelstalig land te maken. Het is puur Deens en Zweeds. Het heet daar gewoon De Brug, in die talen dus Broen en Bron.

Ook in het Duits heet deze serie Die Brücke.

 

 

Schaamt Nederland zich soms voor de Nederlandse taal?

 

Hetzelfde geldt ook voor Forbrydelsen, dat opeens de naam The Killing krijgt. Dus zo iets als "het doden".

Nou Forbrydelsen betekent meer zoiets als plaats van de misdrijf. Dus op zijn Duits Tatort.

Waarom die onzin moet weet ik niet.

 

De Australische serie Underbelly laat je zo in benaming en ga je niet vertalen naar "De Onderbuik". Maar Deense en Zweedse series vertalen naar het Engels is gewoon absolute onzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet waarom deze serie in Nederland de naam The Bridge krijgt.

 

Deze serie heeft niets met een Engelstalig land te maken. Het is puur Deens en Zweeds. Het heet daar gewoon De Brug, in die talen dus Broen en Bron.

Ook in het Duits heet deze serie Die Brücke.

 

 

Schaamt Nederland zich soms voor de Nederlandse taal?

 

Hetzelfde geldt ook voor Forbrydelsen, dat opeens de naam The Killing krijgt. Dus zo iets als "het doden".

Nou Forbrydelsen betekent meer zoiets als plaats van de misdrijf. Dus op zijn Duits Tatort.

Waarom die onzin moet weet ik niet.

 

De Australische serie Underbelly laat je zo in benaming en ga je niet vertalen naar "De Onderbuik". Maar Deense en Zweedse series vertalen naar het Engels is gewoon absolute onzin.

Volgens mij zit het als volgt :

 

al decennialang vertaalt men filmtitels niet meer.

Zo heette "Gone with the Wind" hier ooit "Gejaagd door de wind", maar de tijd dat men daar energie instak is lang voorbij, vermits Vlamingen en Nederlanders over het algemeen goed omgaan met Engelse, Franse, Duitse, Spaanse titels.

Zweeds, Deens, Noors, Ijslands zijn echter talen die voor ons iets vreemds blijven, en dan gebruikt men liever de internationale titel (meestal Engels).

De serie heet op de BBC ook "The Bridge", dus die titel is hier niet bedacht, het is gewoon de internationale titel.

Ik moet zeggen dat mocht ik in de EPG "Broen" zie staan, ik zou denken dat het de naam is van een of andere journalist (vergelijk met "Vranckx"), als het "De Brug" zou heten zou dat voor mij over om het even wat kunnen gaan, en het zou ook een Nederlandse reeks kunnen zijn, waar ik niet geneigd ben om naar te kijken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze week vanaf woensdag op film1 Action - afgaande op de EPG omschrijving is het wel reeks 1

maar bon, na afloop gaan ze misschien verder met reeks 2 ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

correctie : zie zonet een trailer - "de brug marathon" ma 2 t/m vrijdag 6 december 20.30 & 21.30 film1 Action

seizoen 2 : ma 9 december 20.30 film1 Action

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 10 maanden later...

Het duurt nog even, maar 1 september 2015 begint seizoen 3!

 

140710150710.140710112553.The-Bridge-Sag

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch jammer dat Martin Rohde niet meer meedoet in de derde serie.

 

Kim Bodnia zou het niet eens zijn met de ontwikkeling van zijn karakter.

 

Er zou wel sprake kunnen zijn van een terugkeer in een mogelijk vervolg.

 

Lees alles hierover in de volgende link:

 

http://www.digitalspy.co.uk/tv/news/a576714/the-bridge-series-3-kim-bodnia-quits-as-martin-rohde.html#~oWwM2as4GLSGSS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker een gemis.... gelukkig is Sofia er nog wel bij anders zou het hele karakter van deze serie veranderen.  Wie weet, dan in een eventueel vervolg :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik had de Engelse variant the Tunnel al ruim een jaar staan zonder bekeken te hebben bleek!! Verleden week de schade ingehaald en heb er zeker geen spijt van gehad. Volgt het origineel erg goed, veel beter dan de Amerikaanse variant.

 

Elise Wassermann is wat minder extreem dan Saga Norén

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...