Ga naar inhoud


Klantenwerving buitenland


Sprietje

Aanbevolen berichten

Door dit forum kijk ik toch heel regelmatig op de site van CanalDigitaal en dacht dat ik deze site behoorlijk goed kende maar toch kwam ik vandaag weer een verrassing tegen. Via een advertentie van CanalDigitaal in de Telegraaf die ik in het buitenland had geopend, kom ik op http://www.canaldigitaal.nl/buitenland/ , een onderdeel dat je via het normale binnenkomen van de CanalDigitaalsite niet kan bereiken.

 

Daar lees ik: Beleef je favoriete programma’s in HEEL EUROPA net zoals thuis.

 

En LET OP: Om gebruik te maken van dit aanbod is een Nederlands afleveradres nodig. Ook voor het versturen van de nota is een Nederlands (post)adres vereist.

 

Het is voor het eerst dat ik zie dat CanalDigitaal actief klanten werft in het buitenland.

aangepast door Satkijker
Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens het arrest van 4 oktober jongstleden zou dit dus in strijd zijn met de europese wetgeving.De eis van een verblijfsadres in Nederland is ongegrond.Als ze dit wettig laten vallen dan hebben ze meteen enkele duizendeen abo's meer uit Vlaanderen;

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze er nog een beetje voorzichtig mee zijn, eerst eens de kat uit de boom kijken hoe dit arrest gaat uitpakken.

Als ze nu allerlei abonnementen aan buitenlandse adressen gaan verkopen en er blijkt toch nog een dikke adder onder het gras te zitten, kunnen ze alles weer terug draaien.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik ook.

Een navordering uitzend rechten door belang hebbende voor Europa kan wel eens heel duur uitpakken voor de M7 groep.

 

Dat zou ik dan echt heel vreemd vinden als canalDIGITAAL (onderdeel van M7) het uitzendrecht en daarmee de gekoppelde kosten voor de rechten niet aan werkelijke aantallen abo's gekoppeld zou hebben in haar contracten met de filmmaatschappijen maar aan een imaginair potentiële hoeveelheid klanten. Toch?

Dan hebben ze jaren lang teveel betaald voor de potentieel mogelijke hoeveelheid ontvangende eenheden.

Dat lijkt me niet duidelijk genoeg om die nieuwe mogelijkheid vooraf al te negeren.

Misschien moeten we het hen gewoon vragen?

 

ciao

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook derden eens gevraagd

of dat mogelijk is als buitenlander zonder adres en bankrekening

 

:sick:

canalDIGITAAL wat een dode vis voor de vijver.

 

jullie hebben het dus inderdaad niet begrepen. en die rechten zijn inderdaad van belang

misschien enkel wegens de pakket zender samenstelling?

 

conclusie; de grote vissen mogen wel (vakantieparken en hotels) de wereldburger met wens om CDS te zien niet!

 

dat gaan we natuurlijk verder uitzoeken... of die ongelijkheid mag bestaan gezien het EU gerechtshof oordeel.

ciao

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De problematiek met grensoverschrijdende rechten is, dat filmmaatschappijen de rechten exclusief per land verkopen.

Daarbij wordt dan bepaald, dat de uitzend gemachtigde niet gerechtigd is, het programma in een nabuur land uit te zenden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dit is duidelijk een advertentie gericht op Nederlanders die in Duitsland wonen want wat moeten Duitsers nu met Nederlandse programma’s. Wel frappant dat CanalDigitaal zich nu na die uitspraak ook op buitenlandse klanten gaat richten.

 

Nederlanders die in Duitsland wonen maar wel een Nederlands adres moeten hebben.

Ik denk dat ze van alle walletjes mee willen eten en dat dit al veel langer gebeurt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken (al lang) meerdere (buitenlandse) webshops waar je voor een niet geringe bijdrage zo'n beetje elk abonnement kunt afsluiten wat je maar wilt.

En dan heb ik het niet over cardsharing, maar over kijken alsof je inwoner van het betreffende land bent.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

De problematiek met grensoverschrijdende rechten is, dat filmmaatschappijen de rechten exclusief per land verkopen.

Daarbij wordt dan bepaald, dat de uitzend gemachtigde niet gerechtigd is, het programma in een nabuur land uit te zenden.

 

Het kan wel per land verkocht worden maar de EU respecteerd dat niet het EU hof grote kamer zegt hier over

 

6) Reproductiehandelingen als die in zaak C‑403/08, die in het geheugen van een satellietdecoder en op een televisiescherm worden verricht, voldoen aan de in artikel 5, lid 1, van richtlijn 2001/29 genoemde voorwaarden en mogen derhalve zonder toestemming van de betrokken auteursrechthebbenden worden verricht.

 

 

heel zwart wit gesteld op tv programma's gelden geen auteursrechten omdat niet gereproduceerd wordt (niet opgeslagen wordt)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...