Ga naar inhoud


HDD map in soort loop


tajvdz

Aanbevolen berichten

sinds een paar weken is me opgevallen dat in de map HDD weer een map staat HDD. Als je telkens HDD opent dan kom je steeds een niveau dieper maar blijft dezelfde mappen zien zoals Movie, Lost + Found en dus ook steeds weer HDD. Hoe is dit gekomen en nog belangrijker, hoe krijg ik het weer weg? want dit was dus eerst nooit Ik gebruik OpenPli 2.1. Ik weet niet of het aan Pli ligt en misschien is het na een update wel weer weg.. maar ik vraag toch eerst maar of andere dit ook hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites


sinds een paar weken is me opgevallen dat in de map HDD weer een map staat HDD. Als je telkens HDD opent dan kom je steeds een niveau dieper maar blijft dezelfde mappen zien zoals Movie, Lost + Found en dus ook steeds weer HDD. Hoe is dit gekomen en nog belangrijker, hoe krijg ik het weer weg? want dit was dus eerst nooit Ik gebruik OpenPli 2.1. Ik weet niet of het aan Pli ligt en misschien is het na een update wel weer weg.. maar ik vraag toch eerst maar of andere dit ook hebben...

 

Waarschijnlijk staat er een symlink op je hdd met als bestemming hdd ,ik heb dat bij mijn usb.

Vraag me niet waarom.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Waarschijnlijk staat er een symlink op je hdd met als bestemming hdd ,ik heb dat bij mijn usb.

Vraag me niet waarom.

moest er toch even over nadenken,

maar op je hdd staan geen symlbolic links

die heb je aangemaakt op je linux systeem (in dit geval de dreambox) dus daar moet je zoeken

 

maar ook dan maakt niemand als aller eerste zo maar symbolic links aan als het niet nodig is

(de meesten weten niet eens van die "koppelingen" )

als het niet werkt (het mounten) kan het wel "iets" vaker voorkomen dat men op tweeërlei wegen tracht de hdd aan te koppelen

 

maar ook dat is enkel een vermoeden...

 

hoe ontdek je dat er meerdere koppelingen bestaan

telnet

<ls -lia> als aller eenvoudigste die toont je mappenstructuur met links en rechten.

 

en het commando in telnet

<mount> die toont hoe de mappen en media gemount zijn

ciao

aangepast door Tonskidutch

t kan ier aol

Maaike Cafmeyer, Steve Willaert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

moest er toch even over nadenken,

maar op je hdd staan geen symlbolic links

die heb je aangemaakt op je linux systeem (in dit geval de dreambox) dus daar moet je zoeken

 

maar ook dan maakt niemand als aller eerste zo maar symbolic links aan als het niet nodig is

(de meesten weten niet eens van die "koppelingen" )

als het niet werkt (het mounten) kan het wel "iets" vaker voorkomen dat men op tweeërlei wegen tracht de hdd aan te koppelen

 

maar ook dat is enkel een vermoeden...

 

hoe ontdek je dat er meerdere koppelingen bestaan

telnet

<ls -lia> als aller eenvoudigste die toont je mappenstructuur met links en rechten.

 

en het commando in telnet

<mount> die toont hoe de mappen en media gemount zijn

ciao

 

Uiteraard bedoel ik dat ook ,ik kijk altijd met dcc op mijn box vandaar de verwarring ,sorry :D

Ik weet ook niet waarom maar zal het eens vragen.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is een symlbolic?

ik heb niets aangemaakt.

het is ook pas sinds een paar weken. het was eerst nooit.

dus als ik in hdd map ga in de root, of via media en dan hdd dan staat er weer een hdd map in naast movieen lost + found

als ik in de hdd map ga dan zie ik weer hetzelfde en dit gaat eindeloos door. vreemd want die map hdd stond er eerst nooit.

maar kan ik die dus gewoon verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het eigenlijk zien als een snelkoppeling naar je HDD............maar die hoort daar niet thuis.

 

je kunt hem gewoon via fillezlla verwijderen ook na het opnieuw starten komt hij niet terug.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vreemde is ik heb vandaag een backup terug gezet en dan komt het niet terug!

 

backup is gemaakt met de fout maar komt dus niet terug heel vreemd

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vreemde is ik heb vandaag een backup terug gezet en dan komt het niet terug!

 

backup is gemaakt met de fout maar komt dus niet terug heel vreemd

 

had je de box ook opnieuw geflashed en wat zat er in de backup? in de backup zitten alleen maar instellingen en geinstalleerde plugins toch? vergelijk het een beetje met systeemherstel in windows die doet ook niets met gewiste bestanden.,

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik maak altijd een NFI backup.

 

maar denk zelf dat het er niks mee te maken heeft.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is me opgevallen dat het niet alleen op de harddisk is maar ook op de usb stick..

ik ben toch een beetje huiverig om te verwijderen.

ik probeer al een paar weken pli te updaten ook maar krijg telkens dat de nieuwe versie niet stabiel is..

beetje vreemd toch? gewoon negeren deze melding?

aangepast door tajvdz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...