Ga naar inhoud


Nieuwe DM500HD flashen met PLI


Rob001

Aanbevolen berichten

Ik probeer een nieuwe dreambox DM500HD te flashen met de laatste OpenPli Nightly build. Ik krijg via de browser contact met de dreambox. Als ik het bestand aanwijs en op "flash" klik dan komt er even "uploading" te staan maar al vrij snel komt er "CRC check skipped" en "INVALID IMAGE (OR OLD-VERSION)".

 

Weet er iemand een oplossing voor?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst PLi 2.0 flashen, en daarna de nightly build.

 

Dat zou moeten werken.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou ook hier even rekening mee:

 

Waarschuwing voor de DM500HD, DM800HD en de DM800SE:

 

Voor de huidige OpenPLi 2.1 images, een nieuwe bootloader is benodigd. We hebben gemerkt dat deze via een online update op de box niet altijd correct wordt bijgewerkt.

 

Om te voorkomen dat u straks zit met een box die niet langer meer opstart, gebruik de laatste versie van DreamUP (V1.3.3.8) en flash de laatste second stage loader ( DM500HD DM800HD DM800SE ) alvorens de nieuwe image via de browser of op een andere manier te flashen.

Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.3.3.9 is al uit: --> KLIK <--

 

vGnp

 

Oke bedankt! Ik heb het met versie 1.3.3.8 gedaan en alles is goed gegaan. Bericht komt van Openpli forum en die hebben de info van http://dreamboxupdate.com/

Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou ook hier even rekening mee:

 

Waarschuwing voor de DM500HD, DM800HD en de DM800SE:

 

Voor de huidige OpenPLi 2.1 images, een nieuwe bootloader is benodigd. We hebben gemerkt dat deze via een online update op de box niet altijd correct wordt bijgewerkt.

 

Om te voorkomen dat u straks zit met een box die niet langer meer opstart, gebruik de laatste versie van DreamUP (V1.3.3.8) en flash de laatste second stage loader ( DM500HD DM800HD DM800SE ) alvorens de nieuwe image via de browser of op een andere manier te flashen.

 

Hallo,

 

Ben een totale nitwit wat betreft de Dreamboxen.

Heb wel een VU+ Duo en deze heb ik via allerlei berichten op dit forum aan de praat gekregen met Open-Pli.

 

Nu heb ik voor de slaapkamer een Dreambox 800se aangeschaft.

Wat ik allemaal lees hierover om hem ook van Open-Pli te voorzien lijkt het mij dat het niet zo eenvoudig is als bij een VU+.

 

De bootloader waarvan hierboven sprake is, kan ik die via een USB stick erop zetten?

En zo ja, hoe dan?

 

Op een ander Topic las ik ook een installatie beschrijving om Open-Pli erop te zetten, maar ik kreeg het idee dat ik dat niet via een

USB stick kon doen, maar dat het via een computer moet.

Hiervan heb ik helaas geen kaas gegeten en sta dus nu voor het blok.

Wie zou mij (al op leeftijd) verder willen helpen?

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou ook hier even rekening mee:

 

Waarschuwing voor de DM500HD, DM800HD en de DM800SE:

 

Voor de huidige OpenPLi 2.1 images, een nieuwe bootloader is benodigd. We hebben gemerkt dat deze via een online update op de box niet altijd correct wordt bijgewerkt.

 

Om te voorkomen dat u straks zit met een box die niet langer meer opstart, gebruik de laatste versie van DreamUP (V1.3.3.8) en flash de laatste second stage loader ( DM500HD DM800HD DM800SE ) alvorens de nieuwe image via de browser of op een andere manier te flashen.

 

 

IK heb gewoon ingelogd met de ip nummer vd box en toen geflashd, ging primma

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik wil mijn DM500HD ook voorzien van de nieuwste Pli, ik vraag mij alleen af hoe dit moet zonder RS232 poort. Kan dit met de USB mini aansluiting via USB of heb je daar een speciale verloop kabel voor nodig?

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de juiste bootloader hebt gewoon via netwerk updaten (opstarten met standby-knop in gedrukt). De oude RS232 is vervangen door een USB poort (eigenlijk gewoon een ingebouwde USB-RS232 adapter), mocht er iets fout gaan met flashen kun je dus herstellen via een mini USB kabel, er is geen speciale verloopkabel nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...