Ga naar inhoud


updaten transponderfrequenties


lucdec2

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik stoot altijd tegen hetzelfde probleem.

 

Ik krijg nu 1 van de eerste dm800's binnen.

 

na het flashen doe ik een scan van de satellieten.

 

Telkens zijn er veel zenders tekort omdat bepaalde frequenties nog niet opgenomen waren toendertijd.

 

vb op 13 oost ontbreekt nog het telesat pakket, bis pakket enz...

 

Is er een snelle manier om een recente transponderfrequentielijst te laden en dan pas een scan te doen.

 

dit zou me veel werk besparen. Nu zoek ik die frequenties op en scan ze achteraf manueel....

 

Hoe doen jullie het??

 

 

dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste lucdec2

Ik laat de tuner altijd een blindscan doen. Hij zoekt dan de hele frequentieband af van laag tot hoog, horizontaal en verticaal en alle satellieten die hij kan ontvangen. Transponders die nog niet in het geheugen zaten, worden automatisch bijgevoegd en hij vindt alle zenders van alle satellieten die je kunt ontvangen. Dat duurt voor 4 satellieten wel een uur of 4, maar dan heb je er wel alles inzitten.

Ik doe dat trouwens bij elke tuner om de paar maanden zodat je alle nieuwe transponders en zenders weer in het geheugen hebt staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm Satkijker, blindscan, hoe doe je dat op een dreambox als ik vragen mag? Is compleet nieuw voor me...

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik geen Dreambox maar wel o.a. een ClarkeTech en een aantal CanalDigitaal goedgekeurde Inverto Scena 5M waar dat allemaal wel bij gaat, dan mag ik toch aannemen dat je met zo’n Dreambox toch zeker wel een blindscan kan doen? Of is zo’n Dreambox dan toch niet zo’n droomdoos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, op een dreambox is dat tot op heden nog niet mogelijk... De nieuwe tuners kúnnen het wel technisch, maar de software ervoor is er nog steeds niet. Dé reden voor mij om een ander merk box erbij te nemen! (zie mijn handtekening) :cool:

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...