Ga naar inhoud


S/C/T tuner (3 in 1) voor de dm 800 hd se


Gast Jax

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een originele dreambox dm 800 hd se. Het gaat om de sattelite versie. Nu kwam ik op het internet een 3 in 1 tuner tegen die ik heb aangeschaft en in mijn dreambox heb gebouwd. Als ik nu naar de tuner configuratie ga zie ik de volgende tuner:

 

ALPS BSBE2 (DVB-S2)

 

Ik had eigenlijk 3 tuners verwacht, maar dat is dus niet het geval. Na wat onderzoek gedaan te hebben kwam ik de volgende posts tegen:

 

http://www.***geen-reclame***.com/showthread.php?t=221304

 

http://www.***geen-reclame***.com/showthread.php?p=855907&posted=1

 

Hier wordt uitgelegd hoe je deze tuner werkend krijgt op de dm 800 hd se om zowel kabel als sattelite te kunnen kijken met je dreambox. Echter snap ik het niet zo goed. Ze hebben het over satellite.xml en over frequenties die je moet aanpassen. Ik heb de satellite.xml file wel gevonden via ftp. Ik vraag mij nu af waar de satellite.xml voor dient en hoe ik mijn juiste frequenties er in krijg voor mijn kabel televisie (Ziggo brabant)?

 

Ik heb een up-to-date ziggo zenderlijst voor mijn regio : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-GIEK3GFGLOVQ.zip

 

Nu werkt dus alleen sattelite op mijn dreambox en wil graag ook tegelijkertijd kabel kunnen ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij is de ALPS BSBE2 uitsluitend een DVB-S2 en wel die standaard in het eerste model van de DM800 zat ingebouwd.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt maar dit is een Chinese 3 in 1 combi tuner....

 

Jax heb jij de versie met DVB-T of die met DMB-TH, want zover als ik weet zijn er nog geen met DVB-T voor europa...?

 

Je hoeft niks aan de sat.xml aan te passen dat zei Ferret ook...

 

Kies een willekeurige sat positie, exit dan dat menu en selecteer de manual scan optie, en knal daar je frequenties voor jouw dvb-c provider in en scan..

 

Kijk, eindelijk iemand gevonden die de tuner kent. Ik heb de tuner met (DMB-TH), maar dat maakt mij niets uit, want ik heb niets aan die dvb-t uitgang. Wat voor mij het belangerijkst is is dat ik gewoon zowel sattelite als kabel kan gaan kijken.

 

Je hebt het op een gegeven moment over "knal daar je frequenties voor jouw dvb-c provider in en scan". Maar hoe kom ik er achter wat mijn frequenties voor mijn provider en voor mijn regio? Ik heb alleen ervaring met of een automatische scan op een dreambox met alleen kabel tuner of dat ik via dreamedit een bestaande zenderlijst over zet van mijn laptop naar mijn dreambox. Is het in dit menu een aantal waardes invoeren afhankelijk van mijn provider en locatie?

 

ServiceScanSetup.jpg

 

Alvast bedankt voor je hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt nu wel, maar het is of of. Of kan alleen maar kabel kijken of alleen maar sattelite. Ik moet elke keer de tuner configuratie aanpassen en omzetten van dvb-s naar dvb-c of andersom. Is er geen configuratie die het mogelijk maakt dat ik gewoon lekker kan doorzappen van een sattelite zender naar een kabel zender of andersom??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Kan iemand bevestigen dat dit werkt en past in een originele DM800SE?

 

Ik kan het me gezien de drivers bijna niet voorstellen, maar ik kan er uiteraard naast zitten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kan iemand bevestigen dat dit werkt en past in een originele DM800SE?

 

Ik kan het me gezien de drivers bijna niet voorstellen, maar ik kan er uiteraard naast zitten.

 

Mvg,

 

Michel

 

Iemand nog nieuws?

 

En werkt het dan ook op een DM800 ( geen SE ) maar de eerste versie.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het werk.

De tuner DVB-T gedeelte voor ontvangst in europa werkte nog niet, echter vorige week is er een speciale Sunray image uitgekomen waarbij de DVB-T ontvangst in europa wel werkt, maar het blijft een clone box met een clone image.

De vraag is dan, werkt die clone image wel op een originele box?

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou mooi zijn geweest als Dreammulti media ook een combo had uitgebracht.

Ik heb het nu zo, DM800 sat en een Sundtek DVB-C / DVB-T usb.

Dit werkt ook wel goed zo, is alleen iets trager met zappen ( de usb sundtek ).

 

Plus ik hen een DM800 eerste generatie, is ook iets langzamer dan de nieuwe DM boxen.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...