Ga naar inhoud


Poort 80 veranderen voor WAN


michaelangelo

Aanbevolen berichten

Ik kan mij nog herinneren dat ik vroeger in mijn routerconfiguratie mijn poort 80 kon veranderen naar een poortnummer naar keuze. Echter weet ik niet meer hoe dit moet. Ik ben er nu al enkele dagen mee bezig en heb een en ander geprobeerd te googlen, maar zonder resultaat. Ik heb dus in mijn routerconfiguratie onder Portforward geprobeerd om poort 80 in te stellen als mijn startpoort en bv poort 200 als mijn eindpoort. Zo zou die toch goed moeten staan. Echter in de praktijk geraak ik niet via het internet op de pagina. Dus wel via LAN, maar niet via WAN. Ook al ga ik naar http://mijnip.dyndns.org:200

 

Weet iemand nog hoet het moet?

aangepast door michaelangelo

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Net andersom, een hoog poortnummer aan de buitenkant (liefst boven 1024, en niet aan een service toegekend)

forwarden naar poort 80 van het device binnen. Het beste wel https gebruiken, in ieder geval username/password.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bovenstaande geprobeerd. Echter lukt het mij nog steeds niet op de site te komen. Ik heb een screenshot gemaakt van de instellingen. Ik heb poort 1024 aangehouden. Ik heb deze poort zowel als startpoort als eindpoort geconfigureerd.Dit zonder succes. Ik vraag mij af of ik niet bij Port trigger moet zijn voor deze aanpassing. Iets anders wat mij binnenschiet is of het uberhaupt mogelijk is om dit uit te testen op een LAN verbinding.

 

 

post-31445-0-13360800-1323961436_thumb.jpg

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij betekent start en end een reeks poorten. dus bv 1001 - 1010 zijn 10 poorten van 1001 tot en met 1010.

Op mijn modem kan ik ook niet van poort 8080 naar 80 maar moet ik uitgaan van de mogelijkheden die het interne apparaat biedt om een andere http poort in te stellen. Meestal poort 81 of 82 soms 8080.

Ik heb het Cisco EPC2425 modem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@michaelangelo

 

Je moet in beide vakjes (begin en end) poort 1024 plaatsen.

Wat je nu doet is alles tussen poort 1024 en poort 80 doorsturen.

Vermits de eindpoort lager is dan de begin poort werkt het niet.

 

Maak eens een screenshot van wat onder het knopje port filtering zit en post dat eens aub.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als ik beide vakjes invul met poort 1024 krijg ik geen verbinding met de site (http://my_ip.dyndns.org:1024). Ik heb twee sreenshots oa van port forward als port filtering toegevoegt. Ik vind het wel raar.

 

 

 

post-31445-0-90755000-1324057104_thumb.jpg

aangepast door michaelangelo

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets anders wat mij binnenschiet is of het uberhaupt mogelijk is om dit uit te testen op een LAN verbinding.

Je kunt normaal gesproken niet vanaf jou netwerk naar "buiten" gaan en dan weer naar "binnen" komen om die poortforward te testen.

Soms regelt een router (of modem/router) intern iets dat je wel kunt testen, maar daar kun je niet van uit gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er weer helemaal bij. Deed het al die tijd maar fout. De truc was om een eigen poort in te stellen in de Dreambox en deze zelfde poort te configureren voor zowel start als eindpoort in de router. Eenmaal did gedaan kan je zelfs via je LAN op de site komen en dus uittesten. Weer wat geleerd. Thanks voor adviezen!

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...