Ga naar inhoud


Alternatief voor micro client


Plepkeshenkie

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een alternatief voor de micro client .Apparaat zal gebruikt worden als server voor thuis gebruik. Zoek iets met minimal stroomverbruik en moet stil zijn.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf bouwen is geen optie voor mij denk ik maar ik heb zelf ook al aan een NAS gedacht.Als je de NAS als server wil gebruiken om de tv signalen vanaf de kaart naar meerdere boxen te gebruiken waar moet je dan op letten.

Of wel een simpele vraag wat is dan de beste aankoop . Prijs is als het goed werkt niet zo heel erg belangrijk.

Is het instellen als thuisserver redelijk simpel te doen en zoja waar is hier wat info over te vinden.

Trouwens ook nog even gekeken bij de Sheevaplug maar lijkt me nog te nieuw .

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb de Netgear Readynas NVX en de Pro. Krachtig en er zijn waanzinnig veel addons voor.

 

De software ervaar ik als stukken stabieler dan QNAP.

 

Kost wat, maar dan heb je ook wat.

 

PHP5, Python 2.x, MySQL en SABnzbD als addon er op en downloaden uit de nieuwsgroepen gaat vrijwel volledig automatisch.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je in een NAS je eigen TV kaarten kunt plaatsen. Dan moet je zelf een server maken. Is echt niet zo heel ingewikkeld hoor!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb hier een intel atom boardje draaien met Ubuntu voor fileserver, streaming media ( sattv ), internet deling/firewall, bittorrent client enz. Zeer tevreden en minimaal stroomverbruik.

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Guru plug hier voor de monitoring en voor vpn services en secundairy dns, en een self made storage server gebaseerd op een dual core atom boardje. Super zuinig en flexibel, sabnzb / dns / dhcp / print server / scanner server, storage server. Op dit moment een raid setje van 4x 1.5 tbyte, en nog ruimte voor 3 extra disks :)

 

Thermisch design van de guruplug is gewoon ruk, maar sinds ik er met een dremel een air intake in heb gemaakt en een air outtake en er een cpu fannetje aan geplakt heb draait het ding 24x7 en eigenlijk geen omkijken naar.

 

Beste wat je kan doen is een atom bordje scooren of een via, en daar mee aan de slag gaan, dan heb je de meeste bang for buck en kan je het zo flexibel maken als je wil. Wil je een kant en klare oplossing, dan is een qnap of een netgear ook een prima keuze.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...