Ga naar inhoud


How To Oscam/CCcam Installeren op Ubuntu/Debian


Gast biggie0344

Aanbevolen berichten

Hoi wie kan mij verder helpen?

 

Ik heb bovenstaande keurig uitgevoerd in Ubuntu, maar met cccam starten krijg ik de volgende fout melding:

 

- segmentatie fout

 

Wie weet de oplossing / fout die ik gemaakt heb.

 

P.S. Ik heb meerder cccam's geprobeerd en meerder versie Ubuntu krijg de zelfde melding, dus ik denk dat ik iets fout doet maar wat?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een seg fault kan worden veroorzaakt door vele dingen... :(

Als je een live CD hebt kan je eens proberen de memtest uit te voeren. Segmentatie fouten kunnen veroorzaakt worden door slecht geheugen... Of.. Als je de CPU hebt overclocked dan kan dat ook een oorzaak wezen. Of verkeerde drivers voor je USB poorten etc? Maar eigenlijk is de lijst te lang om precies te zeggen waar de fout ligt.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu cccam met bijbehorende config file erin gezet en nu doet hij het.

Zou wel aan de config gelegen hebben die was van een oudere cccam nu die van 2.3.0. erin en klaar.

 

Bedankt voor de moeite Big Yellow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb oscam geinstalleerd op een 32 bit pc dat werkt goed, alleen het is nog niet eens een pentium dus wil nu naar een core to duo gaan, 64bit pc.

Heb ook de 64 bit oscam gedownload en via dezelfde beschrijving alles gedaan zoals in het begin van deze thread staat.

Maar geen succes, als ik cd /usr/local/bin en dan oscam in geef dan krijg ik deze melding: Cannot open config file '/oscam.conf' (errno=2 No such file or directory)

Alle configs staan in de /usr/local/etc map.

Moet het bij een 64 bit anders gedaan worden dan bij een 32 bit?

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het gevonden hoe je automatisch oscam kan laten installeren, zorg alleen dat cmake werkt op je linux, bij mij werkte die nog niet dus

 

cd /lib/
sudo ln -s libcrypto.so.0.9.8e libcrypto.so.0.9.8
sudo apt-get install yum
cd /usr/local/bin/
sudo apt-get install subversion
sudo svn co http://www.oscam.to/svn/oscam/trunk oscam-svn
cd oscam-svn/
sudo apt-get install cmake
sudo mkdir build_dir
cd build_dir
sudo cmake /usr/local/bin/oscam-svn
sudo make
sudo make install

 

Als je dit gedaan hebt zet je je configs in de map /usr/local/etc

 

Daarna geef je het commando:

sudo oscam -b

 

En dan zou oscam moeten draaien

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam svn draait op mijn 64 bit pc, alleen als ik oscam via de webif herstart wil oscam niet meer starten, ook niet met commando sudo oscam -b of met commando cd /usr/local/bin/oscam.

Heb hetzelfde start/check script gebruikt als in mijn 32bit pc maar oscam herstart alleen na reboot pc. Heb in de rc.local deze regel ingezet /usr/local/bin/oscam.

Wat vergeet ik hier?

Ik gebruik ubuntu 11.10 lts server edition

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de readers uitgeschakeld, die er toch niet inzitten, share even van oscam naar oscam, alleen na reboot oscam, logt de 64 bit pc 3 keer in op de 32 bit pc.

Heb op de 64 bit oscam via boven staande geinstalleerd, en de 32 bit gewoon alles met de hand, omdat ik op de 64 bit het niet op hand aan de praat krijg.

Maar die 64 bit spookt, is na 5 minuten zie ik al 6 keer ingelogd, en 1 vraagt maar een cw .

Wat is hier aan de hand??????????

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt opgelost, had te veel services op 1 poort gezet, doet alles nu zoals ik het wil

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Hallo allemaal,

 

Heb alles zoals hierboven vermeld uitgevoerd maar kan oscam niet starten. Krijg het volgende melding iedere keer "-bash /....../.....: No such file or directory" Heb debian aan het draaien ook ingelogt als root maar helaas. Wat doe ik fout of moet ik nog wat installeren ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

zoek ook nog hulp met 64 bit ubuntu server je schijnt dus automatisch alles te kunnen laten instellen downloaden via de servers van oscam maar hoe werkt dit

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Link naar reactie
Delen op andere sites

tip: http://ipc.pekbac.at

Hier kun je via een bash script zowel Oscam als CCcam als Newcs installeren incl. een site waar je alles kunt monitoren. Ik gebruik het al ruim een jaar naar volle tevredenheid.

Er zitten ook scripts in om Oscam automatisch te compileren naar een versie naar je keus rechtstreeks vanuit de Oscam svn.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

link werkt niet

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuus: http://ipc.pebkac.at/

 

Stap 1
apt-get install -y openssh-server nano sudo less locales dialog console-tools console-data console-common rsyslog logrotate sendEmail

Stap 2
apt-get install -y apache2 libapache2-mod-php5 php5-cli php5-common php5-cgi

Stap 3
wget ipc.pebkac.at/ipc/ipcsetup.sh

Stap 4
bash ipcsetup.sh

Kies P

 

Daarna is het een kwestie van inrichten. Commando's kun je bekijken met i

 

Nieuwe Oscam compileren (of oude) kan met o compile

 

Succes... en vergeet niet de default passwords aan te passen (i conf)

aangepast door Hotzenwalder

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hotzenwalder ik heb deze tutorial gevolgt h**p://www.youtube.com/watch?v=bxZ5kR7l28I

 

 

 

 

maar krijg deze melding als de webif loopt en ik bij status kijk

 

2012/05/14 12:04:03 2656CF0 r ERROR, reader reader-1: you have specified 'protocol = smartreader' in oscam.server,

2012/05/14 12:04:03 2656CF0 r recompile with SmartReader support.

 

ik ben echt een linux noob ben hiero dus ook efkes mee bezig geweest en zou graag wat hulp hebben

 

zoals je begrijpt gebruik ik smargos

aangepast door NEO_X

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees dan heb je OScam gecompileerd maar zonder Smartreader support. Als je OScam compileerd met IPC (o compile) en je veranderd niets aan de opties dan heb je support voor alle readers. Ik heb een klein stukje van het filmpje gekeken en daar wordt geen gebruik gemaakt van IPC (op Debian of Ubuntu). Volg de stappen die ik hierboven heb geplaatst en je kunt makkelijk OScam compileren incl. alle readers die je nodig hebt, ook de smartreader.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...