Ga naar inhoud


Doorgifte VRT bij CDS niet op de 2e kaart?


FritsRaaf

Aanbevolen berichten

Op grond van de Mediawet 2008 zijn kabelbedrijven verplicht de programma's door te geven van de landelijke publieke omroep (Nederland 1,2 en 3), de lokale en regionale publieke omroepen en de Vlaamse publieke zenders (VRT één en Ketnet/Canvas).

 

Waarom geldt dat niet voor Canal Digitaal? Op m'n hoofdkaart kijk ik regelmatig naar de Vlaamse zenders, maar op m'n tweede kaart zijn deze niet te ontvangen, evenals een aantal regionale zenders.

Wat is de motivatie hierachter?

aangepast door Gerard 76
onderwerptitel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Is VRT niet een commerciële omroep en geen publieke omroep?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op grond van de Mediawet 2008 zijn kabelbedrijven verplicht de programma's door te geven van de landelijke publieke omroep (Nederland 1,2 en 3), de lokale en regionale publieke omroepen en de Vlaamse publieke zenders (VRT één en Ketnet/Canvas).

 

Waarom geldt dat niet voor Canal Digitaal? Op m'n hoofdkaart kijk ik regelmatig naar de Vlaamse zenders, maar op m'n tweede kaart zijn deze niet te ontvangen, evenals een aantal regionale zenders.

Wat is de motivatie hierachter?

 

De programmaraden en de daaraan verbonden regels zijn nog uit een tijd dat er in Nederland alleen analoge TV via de kabel en/of de ether te verkrijgen was. Dit geldt dan dus ook alleen voor de analoge kabel. De planning is dat in 2013 deze wet eindelijk gaat verdwijnen en zal worden vervangen door regels voor de hedendaagse tijd. Die regels zullen dan ook gelden voor de andere aanbieders (een verplicht basispakket van 30 zenders). Deze oude wet verplicht alleen de kabelbedrijven om de lokale zenders in de desbetreffende gemeente door te geven (naast de VRT zenders, Nederland 1 t/m 3 en eventuele publieke lokale zenders).

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de wet wordt een afwijkende regeling getroffen voor digitale ethertelevisie. In overeenstemming met de nu beschikbare ethercapaciteit en gebruikte uitzendtechnieken wordt voor KPN Digitenne en tot 2017 het wettelijk minimumpakket vastgesteld op 25 televisiezenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige minister heeft het alleen over de kabelaars gemeld en vooralsnog niet over digitenne en satelliet.

 

Oh jazeker wel, zij praat over alle aanbieders. Ik citeer: "Het AD meldt vandaag dat alle aanbieders vanaf medio 2013 minstens dertig televisiezenders moeten opnemen in hun digitale standaardpakket." Alleen voor Digitenne wordt dus een uitzondering gemaakt.

 

Bron: http://www.ad.nl/ad/...ers-op-tv.dhtml

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste bijdrage was gebaseerd op teletekst berichten van 6 december 2011.

 

Wat mij opvalt in de samenvatting van de minister.

Na de zomer van 2012 zal het kabinet een wetsvoorstel naar de Kamer sturen dat de bepalingen rondom het basispakket op de kabel in de Mediawet wijzigt.

Er wordt ook nergens gesproken of FTA zenders nou wel of niet zouden meetellen.

Er wordt wel benadrukt dat een consument een minimaal aantal zenders moet kunnen ontvangen.

In principe zou een zenderlijst met 30 namen volstaan.

Zolang er maar Ned1,2,3 en VRT1,2 in zitten.

 

Overigens als je meer wil lezen;

https://zoek.officie...-143109-d28e635

 

Het is dus nog geen wet maar alleen nog maar een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste bijdrage was gebaseerd op teletekst berichten van 6 december 2011.

 

Wat mij opvalt in de samenvatting van de minister.

 

Er wordt ook nergens gesproken of FTA zenders nou wel of niet zouden meetellen.

Er wordt wel benadrukt dat een consument een minimaal aantal zenders moet kunnen ontvangen.

In principe zou een zenderlijst met 30 namen volstaan.

Zolang er maar Ned1,2,3 en VRT1,2 in zitten.

 

Overigens als je meer wil lezen;

https://zoek.officie...-143109-d28e635

 

Het is dus nog geen wet maar alleen nog maar een idee.

 

Ik vraag me zelfs af of de minister wel precies weet wat het één en ander technisch inhoudt. De berichtgeving is ook een beetje verwarrend. De ene keer wordt gesproken over kabelaanbieders en de andere keer over alle aanbieders. Zelfs in die link van jou met de officiële berichtgeving wordt eerst over het ene en daarna over het andere gesproken. De originele eerste berichtgeving in de AD spreekt echter over alle aanbieders.

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 valt volgens mij onder de Luxemburgse wetgeving

 

De eigenaar van UPC is Amerikaans, maar UPC zelf is Nederlands en valt toch echt onder de Nederlandse wetgeving. CanalDigitaal is een BV en dus gewoon Nederlands met een Luxemburgse eigenaar.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 valt volgens mij onder de Luxemburgse wetgeving
Zoiets werd ook al geopperd op een ander forum: Artikel 76, 77 en 78 in de algemene voorwaarde van CDS:
76.

Op de Overeenkomsten en deze Voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. In afwijking van het bepaalde in artikel 7:46f van het Burgerlijk Wetboek omtrent het intreden van verzuim van CanalDigitaal, geldt de regeling van de artikelen 6:81 tot en met 83 van het Burgerlijk Wetboek.

77.

Alle geschillen tussen CanalDigitaal en de Klant zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam, ..............

78.

CanalDigitaal is gevestigd aan: 2 rue Albert Borschette, L-1246 Luxembourg, Luxembourg.

79.

Deze Voorwaarden gelden vanaf 1 juni 2011 en vervangen alle voorgaande

versies. De Voorwaarden zijn tevens van toepassing op alle bestaande

Overeenkomsten.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...