Ga naar inhoud


vluchtladder voor op zolder


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Wij willen voor op zolder een vluchtladder installeren, omdat als daar logees slapen, zij als ratten in de val zitten als er op een lager gelegen verdieping brand uitbreekt.

 

Ontsnappen zal dan moeten gebeuren door de dakkapel. Ik ben op zoek naar een "touwladder" die ik bevestig aan een van de dwarsbalken van het dak ( ik vind de vensterbank daar niet geschikt voor).

 

Ik heb tijdens mijn zoektocht op internet diverse vluchtladders gevonden, maar ik ben benieuwd of er op het forum iemand is met ervaringen of tips. het gaat om een te overbuggen afstand van ongeveer 5 meter ( van de dakkapel tot op het dakje van de bijkeuken).

 

Gr. Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn speciale vluchtladders/Noodladders ,dit zijn echter geen touwladders ,maar bestaan uit metalen kettingen,de tredes bestaan uit een stalen buisje.

deze ladders bevestig je aan de muur of wand onder het raam,met 2 8mm bouten de bevestiging van de ladder geschied met met klaphaken aan de ogen van de ketingen.

vorig jaar heb ik er div.gepaatst in een bedrijfspand,het merk weet ik niet,daar ik ze niet zelf heb gekocht.,maar het hele spul zit in een soor zak met een noodlogo er op,je kunt dan het hele spul zo in een keer uit het raam gooien,dacht ik,wel zorgen dat alles goed vast zit ,anders heb je er nog niks aan.

Je kunt ook een permanente trap aan brengen ,maar dit is een dure oplossing daar je alles opmaat moet maken en bevestigen .

Dit is dacht ik alleen verplicht bij bepaalde gebouwen,.maar vraag het voor de zekerheid maar eens na wat precies de voorschriften vd Brandveiligheid zijn.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval, als de situatie dusdanig is, zorgen dat de ladder vrij van de muur komt te hangen.

Een ladder van welke soort dan ook die klem tegen de gevel komt te hangen is m.i. onbruikbaar.

Als je goochelt op noodladder zie je er een aantal die een speciale constructie hebben die er

voor zorgt dat de ladder in kwestie vrij van de gevel komt te hangen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Busje komt zo,

 

Omdat bij brand de extreem hete verbrandingsgassen (zwaar giftig) naar boven steigen zijn die arme logees allang in hun slaap gestikt.

Daarom neemt men goede rook en brandmelders op het net aangesloten, met noodaccu's.

Die zijn er met meerder sensors en kunnen echt heel snel melden.

 

Opdat bij de minst of geringste rook en verbrandingsgas ontwikkeling een TERING LAWAAI iedereen wakker maakt, en toch de bestaande weg naar beneden kunnen vluchten alvorens de verstikkingsdood slachtoffers maakt.

 

ja een extra touwladder zou wenselijk zijn maar mogelijk is het openen van een dakkapel raam tijdens brand beneden, een die een gevaarlijk schoorsteen effect creeert tussen brandhaard en zolderverdieping, m.a.w. het gaat nog harder branden > waarmee de gassen in de vluchtweg ook nog heter worden.

 

maar liever nog heelhuids na uit de slaap gerukt en gealarmeerd te zijn en je enkel verstuiken bij het weghollen dan verstikken in je slaap

 

dat is toch de algemene strekking van alle adviezen op gebied van brandpreventieve maatregelen, snel de woning verlaten door goede vroegtijdige alarmering.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie opmerkingen!

 

@ Columbo: De ladders die jij beschrijft heb ik inderdaad ook gevonden op het internet. Waar het mij om ging is of er iemand ervaring mee heeft ( wel eens moeten gebruiken, geinstalleerd, verschillende types van dichtbij kunnen bekijken etc.).

 

@ vGnp: de meeste ladders hebben inderdaad afstandshouders. In mijn geval zijn die niet echt nodig, omdat de ladder vrijhangt, omdat de goot een stuk overhangt.

 

@ Tonskidutch: Uiteraard zijn rookmelders onmisbaar. Die heb ik dan ook in de meeste ruimtes geinstalleerd. De ladder is er echter voor de zekerheid.

 

Gr. Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie opmerkingen!

 

 

@ vGnp: de meeste ladders hebben inderdaad afstandshouders. In mijn geval zijn die niet echt nodig, omdat de ladder vrijhangt, omdat de goot een stuk overhangt.

 

 

Gr. Remo

 

Dan moet ie wel een meter oversteken want zodra je er met je voeten op staat gaat ie daar tegen de muur .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...