Ga naar inhoud


Uitzendinggemist/RTL XL via Airplay plugin (iOS/Android)


Ramsdorferpils

Aanbevolen berichten

De Dreambox is al een schitterend apparaatje, maar het zou nog erg mooi zijn als we eindelijk uitzendinggemist zouden kunnen bekijken via de box. Er is op dit gebied nooit iets geweest (althans niets wat langdurig) werkte. Het zou ooit via Hbbtv kunnen werken als de Dreambox een webbrowser krijgt. Dit is echter nog niet het geval.

 

Maar er is nu hoop. De Airplay plugin van hellmaster! Deze plugin maakt het mogelijk om bv je fotos/videos van je iphone naar de dreambox te streamen. Dit werkt perfect. Ook youtube filmpjes gaan. Duitse mediatheken a la uitzendinggemist werken ook al (zdf mediathek, rtl). Ook als ik in nederlandse app zit zie ik het airplay symbol, maar hij gaat meteen op pauze of speelt niets af. Ik heb de ontwikkelaar mijn log files gestuurd, maar hij kon er niets mee omdat er blijkbaar country restrictions zijn. Misschien dat het maar een klein probleempje is, ik ben niet zo thuis in python development. Het zou mooi zijn als iemand hier op het forum misschien eens naar mijn log files zou kijken en een beetje speelt met het airplay plugin. Het zou super zijn als we het aan het lopen zouden krijgen. Via de app RTL365 krijg ik bijvoorbeeld de filmpjes wel op de box! Ook nos.nl werkt.

 

Hier het draadje op iHAD:

http://www.i-have-a-...threadid=166124

 

en in de bijlage mijn log files (ps: ik heb uitzendinggemist/rtlxl uitgeprobeerd via de ipad)

 

mvg,

ramsdorfer

uitzendinggemist_log.txt

rtlxl_log.txt

aangepast door Ramsdorferpils
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vraag hoe werkt dit op hoe manier doe je dit?Ik heb Airplay geinstalleerd maar zie deze nergens onder een knop zitten hoe en wat ik moet instellen.Ik heb een DM8000 met OpenPli 2.1 van gisteren.(dagelijkse update).

 

Ik heb het laatste merlin3 image. Bij mij werkte het perfect na een gui reboot. Dan zou Airplay gewoon moeten staan bij de Applicaties in het Menu. Misschien dat je dan nog even het interface moet switchen van ath0 naar eth0. Daarna pak je je iphone/ipad erbij en als je dan naar de youtube app gaat en je het filmpje start zie je het airplay symbool. Hierop klikken en dan Enigma2 Airplayer (je kunt ook een custom naam aanmaken) aanvinken en voilà: hij streamt het op je box.

 

Ik heb 0 ervaring met openpli, maar het zou best kunnen dat het niet werkt op dat image vanwege kernel issues.

 

mvg,

 

ramsdorfer

Link naar reactie
Delen op andere sites

OOzon zou moeten werken las ik op een duits forum! Maar het is al goed nieuws dat de jongens van openpli ermee bezig zijn. Geloof de meeste Nederlanders gebruiken dit image he. Ik heb Merlin3 plus GP3 als plugin...voornamelijk omdat ik veel extra Dreamboxen heb, en dit image het beste met het partnerbox-plugin van dr. best werkt (epg, picons)! Ben ik uitermate tevreden over. Ook een voordeel is dat er een enorme community in duitsland mee bezig is, die altijd weer met leuke snufjes komen.

 

De Airplay-plugin van hellmaster is een geweldige toevoeging. Ik speel er veel mee, en het werkt al vrij stabiel. Het is ook gewoon zeer relaxt. Je pakt je ipad, en hup ff de foto's van het dagje uit aan je vrouw laten zien. En nu die gasten van openpli ermee bezig zijn, krijgen we misschien ook rtl xl en uitzendinggemist aan t lopen. Zou top zijn!! Het is ook veel eenvoudiger als je via je ipad iphone door de menus in de app's maneuvreert, en iets uitkiest en daarna doorstuurt naar de box, dan dat je weer in een of ander mediatheek plugin in enigma moet ingeven wat je nu eigenlijk zoekt en lastig met de afstandsbediening MAN BIJT HOND moet ingeven.

aangepast door Ramsdorferpils
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even dagdromen hihihi het zou leuk zijn dat dat RTL-XL en andere media streams zo in je zenderlijst kon zetten dan is het gewoon een kwestie van zappen. :P

 

Zoiets gaat ook ooit komen. Als er over niet al te lange tijd een goed en stabiel werkende webbrowser functionaliteit op de dreambox zit gaan we een revolutie krijgen! (dream is ermee bezig) Nu gaat het programmeren nog volgens python (plugins), maar als er die browser is dan krijg je een soort App-environment op de dreambox. Dan kan iedereen die in html/java kan programmeren apps(plugins) maken voor de dreambox. Moet je nagaan, wat je dan aan een developers bereikt. ik kan niet wachten!

 

Dan zou je dus een soort hbbtv omgeving kunnen krijgen voor oa rtl xl op je box.

 

Maar tot die tijd is Airplayer een geweldig alternatief :D gaan we nog plezier aan beleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets gaat ook ooit komen. Als er over niet al te lange tijd een goed en stabiel werkende webbrowser functionaliteit op de dreambox zit gaan we een revolutie krijgen! (dream is ermee bezig) Nu gaat het programmeren nog volgens python (plugins), maar als er die browser is dan krijg je een soort App-environment op de dreambox. Dan kan iedereen die in html/java kan programmeren apps(plugins) maken voor de dreambox. Moet je nagaan, wat je dan aan een developers bereikt. ik kan niet wachten!

 

Dan zou je dus een soort hbbtv omgeving kunnen krijgen voor oa rtl xl op je box.

 

Maar tot die tijd is Airplayer een geweldig alternatief :D gaan we nog plezier aan beleven.

 

Helemaal mee eens alleen is het voor mij nog wachten dat het werkt op Pli,maar dat gaat zeker geen maanden duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...