Ga naar inhoud


Bootloader start Webcontrol op i.p.v. Webinterface


donpedro

Aanbevolen berichten

Na lange tijd en tevredenheid met het draaien van de Gemini 2010-02-09-master Release 4.7.0 2010-02-09 image, wilde ik toch eens kijken of ik een wat nieuwere versie image op de DM7025 kon zetten.

 

Had het al vaker gedaan volgens DM 7025 Flashing a new firmware with Browser.

Maar waar ik voorheen een webpagina kreeg waarop ik aan kon geven welke image ik wilde gebruiken om te flashen, kom ik nu in de Webcontrol terecht. Dus waar je op je PC TV kan kijken / streamen.

Het lijkt alsof de server setting niet naar de correcte html site in de box verwijst.

 

Heb nog een aantal andere applicaties geprobeerd, maar ook daarmee kom ik niet echt waar ik wil zijn.

 

Nu weet ik dat er linux op draait en maak ik normaal ook gebruik van linux op mijn PC's, maar dit gaat mij net iets te ver en neemt ook veel tijd.

De DM draait nog gewoon goed, maar zou dit euvel toch graag opgelost zien zonder direct aan de slag te moeten met een null-modem kabel.

 

Dus is er iemand die dit herkent en eventueel een klein beetje richting kan geven waar ik het zou moeten zoeken.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er staat inderdaad STOP in het display en er is ook op dat moment geen output naar de TV.

Het IP adres is gewoon zichtbaar en deze is ook de normale standaard IP van de box welke hij krijgt via de DHCP router.

 

Mijn vermoeden is dat er een verwijzing is die de server krijgt voorgeschoteld incorrect is.

Het is ook zo dat de Webcontrol ook maar gedeeltelijk geladen is, omdat die normaal natuurlijk de Bouquets en kanalen weergeeft.

Deze zijn dus niet zichtbaar.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat langer van de stroom af misschien? Of anders maar serieel...

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens een andere browser of herlaad de browser met f5 geloof ik.

Als je in de stopmode staat kan het volgens mij niet anders als dat je de in de flashbrowser komt.

 

Er is verders niets op de box geladen dan de bootmode als je in de bootmode staat

aangepast door Meega1

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van een andere browser gebruiken was ik ook al ergens hier op het forum tegen gekomen, maar nog niet zelf geprobeerd.

Gebruik hier FireFox 9.01 op een ubuntu machine.

 

Ga het eens proberen met Opera of die meer mogelijk maakt.

 

Nog iets, had zelfs de webinterface verwijderd en nog kwam hij op met de webinterface.

De browser al meerdere keren ook afgesloten, maar zal nog een kijken of er toch nog iets blijft 'plakken' waardoor hij iets uit een cache presenteerd.

 

Dat er verder niets geladen is tijdens dat proces dacht ik zelf ook al, maar toch.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sla mij maar vierkant :mad:

Opera geeft gelijk de juiste pagina :lol:

 

Moet de instellingen van FireFox maar eens even op de schop gaan nemen, want dit heeft me wat kostbare uurtje genomen.

Blijkbaar pikt hij toch iets op uit een cache ergens die FF.

 

Reuze bedankt voor het meedenken iedereen.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben inderdaad eens even gaan kijken in de hidden folder .mozilla onder cache.

Tot mijn stomme verbazing blijkt FF er nu een rare gewoonte op na te houden om die gewoon niet te legen na afsluiten.

810Mb staat daar gewoonweg te 'leunen' voor niets.

 

Heb nu ik dit schrijf even onder Tools de Clear hystory uitgevoerd op de cache, eens kijken of we nu met FF ook weer normaal op de juiste pagina kunnen komen.

Onder preferences ook gelijk de setting daarvoor aangepast om bij afsluiten de cache te legen.

 

Nogmaals bedankt voor het meedenken allemaal.

 

 

EDIT: Nu werkt ook FF weer naar behoren :D

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...