Ga naar inhoud


DM 8000 Tuner configuratie controleren


Hunt

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje inzake het aantal programma's/tuners waarmee ik kan opnemen en kijken, ik lees overal dat je tot 8 zenders kunt opnemen wanneer is voldaan aan alle opties, dus incl. DVB-C en DVB-T, ik draai alles op de laatste PLI, gebruik een multytenne twin schotel, van hieruit zijn middels 2 aparte satkabels de tuners A en B bezet, verder zit er nog een ingebouwde DVB-C module in waarmee ik Ziggo er nog heb opstaan,

 

Nu is mijn vraag, in de tunerconfiguratie zijn beide tuners A en B op eenvoudig ingesteld en hebben A B C D bezet met de 4 sats 19.2/13.0/23.5/28 en beide tuners hebben alle zenders gevonden, echter wat me opvalt is dat ik tuner B niet terugzie bij welke zender ik ook kijk of opneem, (hij geeft altijd A aan, of bij Ziggo C aan) mijn satboer heeft me geadviseerd om ze zo in te stellen, echter begin mijn twijfels te krijgen aangezien ik tuner B nooit in beeld zie, kloppen deze instellingen?

 

Tevens heb ik de beide satkabels gecheckt van LNB naar box, (aangezien beide het volledig aantal zenders kan ontvangen zal dit in orde zijn)

 

Heb alleen mijn twijfels bij de configuratie, draai al vanaf de eerste DM7000 mee, maar dit wil ik toch graag weten, op de site van DM en in de forums moeilijk te vinden

 

 

mij DM box:

DM 8000

Openpli/Henksat

1 TB HD/ DBV-C/DVD writer

Mutytenne twin schotel

Fancontrol 2

 

gr

Armand

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij staat het zo wel goed. Afhankelijk van welke zenders je per satelliet tegelijkertijd kijkt/opneemt/pipt wordt pas de andere tuner gebruikt. Probeer eens op 23.5 RTL 4 HD en Veronica HD tegelijkertijd...

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou tuner B instellen als "zelfde als tuner A". Dan hoef je maar één tuner goed te zetten en worden die instellingen automatisch gebruikt voor de tweede tuner.

en dan een opname starten en zappen naar een andere sat, dan moet hij de 2e tuner aanspreken.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start eens een opname van sat, iets van Astra 1, en een opname van een zender die alleen op de kabel voorkomt.

Zap dan naar b.v. BBC op 28,2E. Ik denk dat de box tuner C prefereert boven B als de zender ook op de kabel zit.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels heb ik de oplossing gevonden, tuner instellingen staan allen goed, de oorzaak is onvoldoende signaal op beide tuners, dit is een probleem welk meer voorkomt met een multytenne twin schotel op een beetje ongunstige positie terwijl het eigenlijk een goed schoteltje is , eigenlijk door zoeken, kijken en vergelijken achter het probleem gekomen en nu kiezen we voor een oplossing welk hier op sat4all is geplaatst, ik ga nu voor deze configuratie http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/page__st__240 maar dan voor de DM 8000 met alps twin LNB's en 2 diseq schakelaars, prijs zit rond het 2 voudige als hier in dit topic is weergegeven ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...