Ga naar inhoud


Scart naar component met Topfield TBC 5000


Kralingen

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn TV maar een scart aansluiting en een component of S-video aansluiting. Is het mogelijk om een scart-component kabel te gebruiken. De verkoper zegt dat je er op moet letten dat het apparaat dit ondersteunt. Dat weet ik dus niet. Heeft iemand anders hier ervaring mee? Ik wil nl twee digitenne kastjes aansluiten op deze TV. Andere oplossing is natuurlijk een scart splitter, maar dit lijkt me chiquer.

 

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRr5cuw9QRSKXxsTzMxeO3xsoEZZhXyS_ifL3ziyJVYPbmViAbS

post-32666-0-83227700-1329074288_thumb.jpg

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met deze kabel gaat dat wel lukken

21pins Scart naar 3x RCA/Tulp (2x audio + 1x video)

voorzien van input/output switch

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde ze beide laten draaien. Dus met een neem ik twee zenders op en dan kijk ik met de andere. Ik heb een scart-verdeler gekocht, maar dat stoort ontzettend. Blijft er maar even niks anders over dan de scarts te wisselen.

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Voor diegene die 't zelfde probleem heeft en nu dus nog steeds in volledige verwarring is achtergebleven: gewoon die tweede SCART op een van de beide apparaten gebruiken.

Daar is die tenslotte voor, die zit daar niet voor niets op.

Alleen even opletten dat het desbetreffende apparaat een bedieningtoets voor die extra SCART heeft.

Er zijn nl ook apparaten waar die extra SCART automatisch de uitgang overneemt zodra het aangesloten apparaat aangeschakeld wordt en dat wil je in dit geval mogelijk niet.

In dat geval het apparaat met de ontvanger functie aansluiten op de VCR stekker en het apparaat met de VCR functie direct op de tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Een jaar na de start van dit topic wil ik nog even een reactie plaatsen.

 

Ter vervanging van mijn (zoveelste) TF5300K kreeg ik de TBC-5000 van KPN toegestuurd. Jammer van de 160GB harde schijf natuurlijk, maar goed, ik kan er altijd nog een externe schijf met wat meer dan de USB 16GB aan vast koppelen natuurlijk. Ter 'compensatie' wel 2 USB-sticks kunnen versieren...schrale troost...

 

Op internet naar een handleiding van de TBC-5000 gezocht maar nergens kunnen vinden. Wel las ik ergens dat je met dit apparaat tijdens het kijken maar 1 zender op kon nemen. Als de tv uit staat dan wel 2 zenders tegelijk. Ships...ik neem erg veel op, heel vaak 2 zenders tegelijk, tijdens het kijken. (hekel aan reclames :-)...

 

Op dit forum kwam ik dus bovenstaand bericht tegen. Er bleek dus hoop... Ik heb nl. ook nog een gewone ontvanger, die ik te leen heb van KPN Digitenne. Alles klaargezet om dit te proberen: beide apparaten koppelen zoals BeefRWijker het beschrijft. Eerst de TBC maar eens apart installeren. Toch even proberen hoe het met dat opnemen gaat. En jawel: ik kan dus wel gewoon 2 zenders opnemen en tegelijk naar een andere zender kijken! Jippie!! :-)

Me druk gemaakt om niets...verkeerde volgorde van aanpak...

 

Aangezien ik echt nergens meer info over dit apparaat kan vinden was ik wel benieuwd of dit een verbetering is van het apparaat zelf of dat dit dus altijd gewoon al kon.

 

Iemand trouwens nog een advies over een aparte harde schijf? Ik heb er wel eentje aan m'n PC hangen. Gaat het om net zoiets of een ander soort ding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Ed.

 

Ik had ergens in een specificatielijst gelezen dat je alleen 2 opnames tegelijk kan laten lopen als de tv uit staat. En uit de opmerking van Kralingen op 16-02-12 begreep ik dat ook. Maar blij dat dat dus niet zo is.

 

Wat die kleine USB harddisk betreft (heb er niet zo veel verstand van...):

Aan mn pc heb ik dus ook eentje hangen van WD. Is het gewoon precies zoiets of moet ik een ander soort hd zoeken, en met een bepaalde max. aan GB? Ik las ergens iets over een slaapstand bij mensen die ook een hd aan de ontvanger hadden gekoppeld. Er wordt dan niets opgenomen als de hd uit zichzelf in een slaapstand gaat. De juiste oplossing kon ik niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat 500GB nog zeker werkt, groter weet ik niet. Die HD gaat niet in de slaapstand want hij wordt continue gebruikt, ook als je alleen maar TV kijkt. Hij neemt altijd het huidige programma op, daarom kan je altijd tijdens live TV kijken terug spoelen. En voor het starten van een opname wordt hij wakker gemaakt want daarvoor is hij gewoon uit. De voeding van de harddisk kom ook uit de ontvanger, dus ontvanger uit, harddisk uit.

 

Het is wel zo dat de Topfield een aparte indeling gebruikt. Je kunt de harddisk dus alleen maar voor je recorder gebruiken, je PC kan er niets mee en zal vragen hem te formatteren. Daarom moet je ook niet een PC harddisk op je recorder aansluiten, die wil ook formatteren. Mag wel maar dan ben je wel alles kwijt wat er op stond en zal je hem weer moeten formatteren om hem op de pc te kunnen gebruiken, maar dan ben je je opnames weer kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...