Ga naar inhoud


Telenet reciever ook met scart?


de mon

Aanbevolen berichten

Model: L21-TLNB staat achteraan de reciever. Staat daar al 2 jaar en de  tv hd ready heeft enkel scart en kijkt naar die analoge zenders. Tv is van opa en zal spelen tot hij stuk is.

Pc en smartphones en tv is van Telenet. Ik moet er morgen heen om het in gang te krijgen.

Ik heb mijn gebuur al geholpen met zijn opname's die hij niet te zien kreeg, ook na switchen kas. Dit gaat enkel telefonisch en enkel onder de werkuren. Stickers aflezen is van vroeger, telefoon van hunne Telenet  gebruiken is voldoende tegenwoordig.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na 2 jaar speelt de reciever nu. Fout zat hem in: wist niet of de kas in standby stond of aan. Bij standby heb je ook 'n totaal zwart beeld bij zappen in de  4 scart-poorten van de tv. Zullen telkens een ander freq hebben en geven ook zwart beeld.

Dus bij stekker insteken staat die op stanby. Pas bij indrukken aan-knopje zie je 4 pinkende streepjes op de kas. Op tv is dat meteen vraag van Nederlands of Frans, enz, enz. De eerste ingebruikname dus.

Na 1 uur wachten wachten en niks moest ik dat vermelde nr op tv bellen, nog wat extra keuzes-onthaal-muziekje-technische dienst-muziekje-technische dienst-nr reciever-etc-eindelijk beeld(geen geluid, scart zat niet goed).

Totaal 2 uur geduld. En betaald al 2 jaar tv.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speelt die kas via scart ook of enkel via hdmi, samen of is dat een instelling ?

Nu het opgelost is heb jij nog vragen?

Maar voor ik begon heb ik de scart kabel zelf gecheckt of hij goed zat ingeplugd(tv ipv video) en op 't laatste bb nog niet: geen klank.

Er stond daar ook nog een videorecorder waar eerst de antenne binnenkomt en verder naar de tv, een scart ging alsmede ook naar de tv.

Op de tv hing ook nog sat reciever via scart. En een dvd speler, ook scart.

Een verhaal op zich waarbij Ik Telenet zelf verbond met zijn reciever. Dus geen raadseltjes meer.

 

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ja, in principe wel...

Ik heb ook een HD ready, en heb 3 hdmi ingangen erop...

Prima beeld... geen enkele reden om deze 11½ jaar oude tv te gaan vervangen als hij het nog doet.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 uur geleden zei Sverige:

geen enkele reden om deze 11½ jaar oude tv te gaan vervangen als hij het nog doet.

Behalve dat de huidige generatie OLED 4K ontvangers een veel mooier beeld weergeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad de VUplus gekocht... dat klopt.

En ik vind het beeld uitstekend.  Misschien kan het beeld "beter", dat zal waarschijnlijk wel... maar ik ben gewoon tevreden, en voor mij is er geen enkele reden om een prima werkend apparaat weg te gooien.

Ik hou niet van die supergrote tv's... ik heb nu een 32" en als deze vervangen moet worden wordt het waarschijnlijk weer een 32".

Als ik bij mensen kom met een 40" stoort het mij altijd dat het zo groot en on overzichtelijk is...  Ik heb ook altijd het gevoel dat mijn beeld scherper is dan op zo een groot "Full hd" scherm...

Tegen de tijd dat er iets gekocht moet worden, ga ik uiteraard ook weer vergelijken wat er goed is... Loewe, Metz en Technisat zijn de merken die ik zou overwegen...

4K heeft alleen zin als je een erg groot scherm wil hebben. Ik las diverse artikels dat je zelfs bij een 40" tv geen verschil kan zien met een full HD tv...  En... er zijn nog geen normale 4K zenders beschikbaar voor mij. Toen ik de ontvanger pas had, heb ik even naar travelxp gekeken, en ook even RTLuhd maar dat zijn dus geen zenders om gewoon naar te kijken... RTL had/heeft alleen maar die autoraces  in het aanbod...

Maar ik hoop dat ik nog een aantal jaar tijd heb er over na te denken ;)

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard kom ik daar wel op terug in een eigen topic, als het kopen van een nieuwe tv aan de orde is.

Voorlopig ben ik gewoon tevreden met mijn Panasonic uit 2007, de TX-32LXD700.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...