Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit aantal Duitse kanalen


trinity1

Aanbevolen berichten

Sinds begin deze week heb ik het idee dat een aantal duitse zenders zoals rtl en pro7 een slechtere kwaliteit hebben.

Vooral Pro7 lijkt een slechter beeld te hebben.Tekst in beeld is veel waziger.

Voorheen was het beeld bijna gelijkwaardig aan de Nederlandse HD kanalen. Ik merk dit op al mijn ontvangers dus een ontvanger als oorzaak sluit ik uit.Zijn er meer mensen die het idee hebben dat het beeld slechter is van deze zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sinds begin deze week heb ik het idee dat een aantal duitse zenders zoals rtl en pro7 een slechtere kwaliteit hebben.

Vooral Pro7 lijkt een slechter beeld te hebben.Tekst in beeld is veel waziger.

Voorheen was het beeld bijna gelijkwaardig aan de Nederlandse HD kanalen. Ik merk dit op al mijn ontvangers dus een ontvanger als oorzaak sluit ik uit.Zijn er meer mensen die het idee hebben dat het beeld slechter is van deze zenders.

Bij mij is het andersom. De beeldkwaliteit van de Duitse HD zenders is stukken beter dan de HD zenders van Nederland.

Ik zie geen verslechtering van de Duitse zenders, of er zou een storing ergens moeten zijn, maar hier perfect beeld.

[Put brain in motion before moving mouth.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het andersom. De beeldkwaliteit van de Duitse HD zenders is stukken beter dan de HD zenders van Nederland.

Ik zie geen verslechtering van de Duitse zenders, of er zou een storing ergens moeten zijn, maar hier perfect beeld.

 

Ik heb het niet over de duitse HD zenders die zijn perfect, daar kan Nederland een voorbeeld aan nemen. Ik heb het over de SD zenders van RTL en Pro7.

 

Ik vond Pro7 [sd] minstens gelijkwaardig aan de NED1-2-3 HD. en dat is nu niet meer .

Ik krijg het gevoel dat ze door de kwaliteit naar beneden schroeven HD+ willen stimuleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele discussie ontstaat hier gebaseerd op "een idee" en "een gevoel"?

Voor hetzelfde geld ligt het aan de spullen van trinity1 zelf. Ik zie geen verslechtering. (Dat zouden de Duitsers zelf trouwens ook niet gauw accepteren.)

 

Heeft iemand harde cijfers over de signaalkwaliteit die bovenstaande bewering van trinity1 ondersteunen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk ook geen verschil... ik kijk vrijwel dagelijks naar de duitse tv, zowel commercieel als publiek. En de kwaliteit is erg goed. Volgens mij hoef je geen HD te nemen... dat kost alleen maar geld en je kan niet eens opnemen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...