Ga naar inhoud


Installeren bootloader 84


Fransyvy

Aanbevolen berichten

Ik wil vanmiddag een dreambox 500HD flashen en heb gelezen dat als je dat wilt doen via een browser je eerst de nieuwe boolader 84 moet flashen. Als je via een browser een nieuw image flasht moet je aan het einde van de procedure de box uit en dan weer aanzetten alvorens het nieuwe image zichtbaar wordt.

 

Moet je na het flashen van de nieuwe bootloader ook de box uit en weer aan zetten of moet je direct nadat de bootloader geflasht heb direct daarna de nieuwe image flashen? dus zonder de box uit en dan weer aan te zetten. Misschien zit ik weer gewoon te moeilijk te denken en wijst zich alles van zelf maar voor de zekerheid vraag ik het even.

 

Alvast bedankt.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet er een nieuwe bootloader inzetten wanneer de nieuwe image een foutmelding geeft bij het flashen.Als dat niet zo is hoef je er geen nieuwe bootloader te plaatsen. Voor het geval je dat wel moet doen of je weet het niet zeker of het zo is! dan is hierdreambox-secondstage_84-r0_dm500hd.rar de Bootloader 84 die je eerst uitpakt en deze ipk bestand in de root van de dm500 kopieren,en dan installeren via Menu/Instellingen/softwarebeheer en kies dan Installeer lokale extenties en dan Internal Flash.

dan moet het lukken om de nieuwe bootloader te installeren.Daarna kun jij de nieuwe image naar keuze installeren.

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hier een vreemd probleem. Heb bootloader 84 succesvol op de DM500HD geflasht.

Daarna opnieuw gestart met die bootloader en toen via menu uitgezet. Daarna

stroom eraf en opnieuw opgestart met knop voorkant ingedukt. Daarna via

webbrowser laatste OpenPLI erop gezet. Ging tot 100%. Maar als ik de 500HD nu

opstart zie ik een halve seconde het bekende opstartbeeld en daarna niets meer.

Kan box nog wel benader via browser en de info geeft bootloader 84 aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...