Ga naar inhoud


Help, geen Astra3 met Triax 88 (4 lnb)


backup

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Sprietje,

 

Ja, ik heb ook jouw volgorde aansluiting (A Astra1, B Astra3, C Astra2, D Hotbird) gehanteerd. Verder zijn de afstanden tussen lnb's volgens die van Triax 78. Nu heb ik alle 4 satellieten (5 zelfs, Eurobird1 is er ook bij).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste backup

Dus alleen door de volgorde te gebruiken die ik je had aangegeven, is het nu in orde gekomen? Zo zie je maar, dat niet alle ontvangers goed kunnen omgaan met de situatie als de Hotbird op ingang 1 of A van de diseqc-switch is aangesloten.

Je hebt dus niet alle kanalen ook nog gewist en opnieuw ingeladen?

Je gebruikt de afstanden van de lnb’s zoals in de beschrijving van de Triax 78. Heb je de afstanden geprobeerd die ik je heb opgegeven? Zou je de signaalkwaliteit van de 4 satellieten eens door willen geven?

Nog even voor de zekerheid. Jou schotel is dus 85cm breed en 95cm hoog.

Ook voor ons is het van belang om precies te weten wat je veranderd hebt zodat we de volgende keer mensen zo goed mogelijk kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje,

 

 

1) Ik heb inderdaad alle kanalen gewist en opnieuw gescand.

2) De afstanden die je had aangegeven werken bij mij helaas niet, in dat geval had ik alleen Astra1.

3) Ik heb nu vrij goede signaalkwaliteit

 

Astra1 => 100% A

Astra3 => 100% B

Astra2 => 100% C

Hotbird => 96% D

Eurobird => 100% C

 

4) Ja, de Triax schotel heeft 85cm breed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste backup

Bij de problemen die jij had is het inderdaad bijna altijd noodzakelijk de kanalen te wissen en opnieuw in te scannen. Fijn dat het nu werkt. 100% signaalkwaliteit is inderdaad erg hoog maar dat verschilt per merk tuner. Als je op jou schotel een ander merk tuner aan sluit, kan het gerust 80% zijn, dus die waardes zijn niet zaligmakend. Nu maar afwachten wat het beeld gaat doen met een flinke harde regenbui. Met een Triax 88 mag dat hooguit 1x per jaar even wegvallen.

post-60869-0-56983100-1332442981.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...