Ga naar inhoud


Help, geen Astra3 met Triax 88 (4 lnb)


backup

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Spietje en de anderen,

 

Dank voor jullie reacties. Ik heb alles gedaan zoals het hier werd aanbevolen, in het bijzonder de afstand tussen de lnb's, maar het lukt me niet. De mast was al vast gemaakt op de muur. Had inderdaad al jaren Astra 1 en Hotbird duo lnb's met deze Triax 88 schotel. Wil nu overgaan naar HD, daarom heb ik een multiblock van Triax met 4 megasat singel gekocht. Ik heb nu de instructie van Triax 78 nauwkeurig gevolgd, dan heb ik Astra1, Astra2 en Hotbird, zonder die gewild Astra3. Als ik de afstand (van hart tot hart van de lnb's) van Spietje hanteer, dan heb ik alleen Astra1.

 

Een boom? ja, een kerstboom staat omgeveer 10m verder in de weg waarnaar de schotel gaat uitrichten. De schotel hangt op een beugel die vastgemaakt is op de muur, de hoogte is omgeveer gelijk als de top van de boom. Zal de boom de oorzaak zijn? Waarom Astra1, Astra2 geen probleem mee? Is er een methode om deze hindernis te testen?

 

Ik ben nu bijna wanhopig. :( Zonder Astra3, heb ik dus geen Nederlandse HD zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Spietje,

 

In welke volgorde heb je de lnb’s op de diseqc-switch aangesloten en hoe heb je de satellieten in je tuner benoemd?

 

De ontvanger is bij het aankopen (nieuw gekocht HD ontvanger) getest van Astra1, Astra2, Astra3 en Hotbird, In de winkel alle zenders zelf gescand en ingeladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@backup,

 

Check anders eens met www.dishpointer.com of er iets bij Astra3 in de weg zit.

Staat bij de Homecast 2100 de DiSEqC instellingen op Astra1=A, Astra3=B, Astra2=C en Hotbird=D en heb je dit ook zo aangesloten bij de switch ?

Trouwens er zit een Fastscan mogelijkheid in de 2100.

 

Gr. Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Srietje,

 

Dank.

(1), Ik heb de volgende volgorde gehanteerd: swith a hotbird, b astra1, c astra3, d astra2, zo ook in de ontvanger. Op de multiblock staan de lnb's zoals beschrijven in de instructie Triax 78 met 4 lnb's van dit forum.

(2), Ik heb geen aluminiumfolie gebruikt, ik heb gewoon de 3 lnb's afgehaald van de multiblock. laat de lnb voor astra3 alleen staan. Toch lukt het niet om astra3 signaal te vangen, hoe ik de schotel afstel dan ook. Die lnb en de kabel zijn getest, daar ligt het probleem dus niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@backup,

 

Heb je het volgende al eens geprobeerd...

Menu - Schotel - WW - kies hier de schotel Satelliet 23,5E Astra3 - Transponder 11914H 27500 3/4

Je moet nu een uitslag zien op je S en Q levels bovenin.

Anders je schotel hierop afstellen.

Weet wel zeker dat je de Astra3 LNB aansluit.

 

Gr. Ben

 

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@backup,

 

Deze volgorde is mede ontstaan door het gebruik van de DUO LNB van CanalDigitaal en de TripleSat LNB's

Hierin staan de DiSEqC switches in deze volgorde.

 

Gr. Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...