Ga naar inhoud


Help, geen Astra3 met Triax 88 (4 lnb)


backup

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik heb jullie hulp nodig. Schotel Triax 88, 4 LNBs MegaSat Single, Switch Maximum DiSEqC 4-1. HD ontvanger Homecast 2100 (nieuw model)

Nadat ik de methode van http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/

heb toegepast, kan ik Astra1, Astra2 en Hotbird zonder probleem ontvangen, maar geen Astra3 (23,5 E). Hoe ik probeer dan ook, de signaal van Astra3 blijft weg. Ik ben in het oosten (bijna in Duitsland).

 

Hebben jullie enige idee? :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste backup

 

Je schrijft dat je een Triax 88 hebt. Vervolgens ga je een instructie gebruiken voor een Triax 78. Dan kun je toch nagaan dat resultaat niet goed is.

Als je even aangeeft waar je ongeveer je schotel hebt staan, zal ik je de juiste instructies geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprieje,

 

Dank je voor je post. Zoals ik heb aangegeven, ik heb Triax 88 met Triax lnb houder (4 lnb's).

Bedankt alvast als je een instructie voor Triax 88 schotel hebt.

 

Sprietje wil graag weten waar de schotel staat (woonplaats) om het uit te kunnen rekenen.

 

vGnp

aangepast door vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste backup

 

De afstanden voor de vier lnb’s moet als volgt zijn voor een Triax 88:

Hart op hart Astra 28,3 en astra 23,5 moet 63mm zijn

Hart op hart Astra 23,5 en Astra 19,2 moet 58,7mm zijn

Hart op hart Astra 19,2 en Hotbird moet 87mm zijn

Dit alles precies in het midden van de kop van de lnb gemeten.

De rail moet in Utrecht 10.2 graden schuin staan waarbij de Hotbird-lnb het laagste moet staan.

Woon je ver van Utrecht af, geef dit dan even aan, dan zal ik het even opnieuw voor je uitrekenen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

Heb je de desbetreffende lnb al getest? (doet hij het?/connecties...)

Ben je zeker van de configuratie in de ontvanger voor de A3-lnb? (DISEqC/testtransponder,...?)

 

('t Zijn maar ideetjes he)

 

Succes!

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dvbs

ja, ik heb de lnb's onderling gewisseld, zo weet ik nu dus zeker alle lnb's goed zijn. Ook de configuratie moet correct zijn, omdat bij het aanschaffen van de ontvanger die satboer voor me

alle 4 satellieten heeft getest. Ik hoef alleen de posities (A,B,C,D) aan te passen.

 

@Spriejte,

Dank je, ik ga morgen volgens je instelling proberen. Nee, ik woon in Diam, dichtbij Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Didam, zeg maar Zevenaar.

De afstanden voor de vier lnb’s moet als volgt zijn voor een Triax 88:

Hart op hart Astra 28,3 en astra 23,5 moet 63mm zijn

Hart op hart Astra 23,5 en Astra 19,2 moet 59mm zijn

Hart op hart Astra 19,2 en Hotbird moet 87mm zijn

De rail moet in Zevenaar 9 graden schuin staan waarbij de Hotbird-lnb het laagste moet staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekent dat elevatie niet goed is ingesteld, dus de schotel zal meer voor over

of achterover ingesteld moeten worden

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@backup

 

In welke volgorde heb je de lnb’s op de diseqc-switch aangesloten en hoe heb je de satellieten in je tuner benoemd?

 

Het kan inderdaad ook zijn dat je schotel slecht staat uitgericht. De zenders van de Astra 1 komen het sterkste door dus dat kan een reden zijn dat je alleen de Astra 1 ontvangt.

Het kan ook zijn dat de schotel staat uitgericht op de verkeerde satelliet. Zonder iets los te hoeven maken kun je dit makkelijk controleren door over de koppen van de Hotbird, Astra 3 en Astra 2 even aluminiumfolie te vouwen. Al je nu ineens het signaal van de Astra 1 kwijt bent, dat weet je zeker dat de schotel op de verkeerde satelliet staat uitgericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je antenne mast staat toch wel precies verticaal? (waterpas).

Of je schotelbevestiging is aangepast aan een eventuele scheefstand van je antennemast?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...