Ga naar inhoud


draaibare opstelling:ontvangst nilesat


sattos

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb een draaibare opstelling(moteck sg2100) ik kan van hispasat 30 west tot en met 28 oost astra ontvangen.

 

gisteren was ik bezig nilesat zenders binnen te halen,heb nu ruim 200 zenders als ik mij niet vergis.maar het signaal is max 75% en bij bewolking kan ik het helemaal vergeten,alleen blokken.ik heb deze wel via afstandbenieng afgesteld en opgeslagen.

 

nu is mijn vraag,hoe krijg ik max signaal?

 

schotel:no name 120cm

ontvanger:db 7020

kabel:koka 799

lnb:0,2 db

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Sattos,

 

120 cm. schotel moet redelijk voldoende zijn.

Het is bekend dat bij bewolkt weer de ontvangst minder is.

Het is natuurlijk belangrijk dat de schotel en rotor optimaal is afgesteld, mast loodrecht, geen obstakels richting Nilesat, etc.

Welk Merk/type LNB heb je nu ?

Ik behaal goede resultaten met een Inverto Black Ultra LNB op een 95 cm schotel en bij helder weer ongeveer 540 zenders.

 

Gr. Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat denk je als ik bijv schotel op nilesat richt dmv afstandbediening,en daarna buiten afstellen om misschien meer signaal binnen te halen

 

ik denk dat ik smart lnb heb,

 

hoeveel percentage haal jij op mbc zenders,als jij ook dreambox hebt,ik zelf heb op mbc zenders 75% en ber is ontiechelijk hoog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een mogelijkheid om je schotel te fine-tunen mits je zicht hebt op je TV.

Ik heb de installatie afgesteld met een prof. satmeter.

Smart LNB is redelijk goed maar de Inverto Black Ultra is uitstekend geschikt voor de Nilesat.

De percentages kan je niet vergelijken ik heb geen dreambox.

 

Gr. Ben

 

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattos

Je schrijft dat je een no name schotel hebt. Wees je van een paar zaken bewust.

Bijna altijd is een merkloze schotel die 120cm genoemd wordt 120cm hoog en 110cm breed, dus in werkelijkheid een 110cm-schotel.

Een 120cm merkloze schotel presteert minder dan een Triax 110.

Een echte en zeer goede 120cm-schotel is de Visiosat SMC 120 welke 127cm hoog is en 123cm breed en 41,8 dB versterking geeft.

Een Inverto Black Ultra haalt beslist meer zenders binnen. Het is de beste lnb die er is en is al voor 11,24 euro te koop.

Heb je de nul-stelling van je schotel wel heel exact uitgevoerd? Belangrijk is daarbij de plek waar je schotel staat want dat bepaald op welke satelliet je moet uitrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

citaat:

 

Heb je de nul-stelling van je schotel wel heel exact uitgevoerd

 

dat heb ik 5 a 6 jaar geleden gedaan,toen woonde ik nog op 3 hoog(flat),momenteel zit mijn schotel op het dak van het schuurtje vast gemonteerd.

heeft hier invloed op?want bij asta en hotbird is signaalsterkte het zelfde gebleven.

 

wat moet het signaalsterkte zijn volgens jouw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat moet het signaalsterkte zijn volgens jouw?

Je moet de schotel instellen vanuit het nulpunt.

En als je hem verplaatst, moet dat opnieuw.

Niet op sterkte van het signaal, want je kunt er dus twee keer naast zitten. Via het nulpunt zou best wel eens sekuurder kunnen zijn en wat meer signaal kunen opleveren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het dus goed begrijp, heeft je schotel eerst op een balkonnetje gestaan van een flat en staat hij nu op een schuurtje. Is dat in dezelfde plaats en hoe heb je de schotel op je schuurtje uitgericht?

 

de afstand tussen oude en nieuwe woning bedraagt 3 @ 4 kilometer.

 

voordat ik mijn draaibare opstelling demonteerde,liet ik de rotor aan de parabool zitten en heb deze zo vervoerd naar het nieuwe huis..bij het monteren heb ik parabool en rotor op de paal vast gezet,heb niks verdraaid of iets dergelijks.

 

 

wat is het nut om het voor de 2e keer vanuit de nulpunt te moeten afstellen?want dat heb ik al eerder gedaan 5 a 6 jaar geleden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dw afstand maakt in dit geval voor jou niets uit.

De vraag is of de paal op de flat waterpas stond en dit ook op het schuurtje ook waterpas is gezet.

Was dit niet zo dan heb je een afwijking in de polarbaan.

Het beste is om de uiterste satellieten Oost en West te kontroleren of deze nog steeds op de polarbaan zitten.

Is het nulpunt niet goed en de mast niet waterpas heb je een probleem met de ontvangst-sterkte.

 

Gr. Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaf het een duidelijke verbetering in de sterkte van het signaal (10%)

Ik heb wel geen dreambox maar deze metingen zijn verricht op een TF7700HSCI.

De tuner-gevoeligheid van een ontvanger speelt natuurlijk ook een rol en deze is van de Topfield zeer goed.

 

Gr. Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...