Ga naar inhoud


draaibare opstelling:ontvangst nilesat


sattos

Aanbevolen berichten

Dan staat de andere helft waarschijnlijk al in je zaplijst, maar onder een andere naam.

Wat voor merk ontvanger heb je, dan kan ik evt. wat meer uitleg geven.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan staat de andere helft waarschijnlijk al in je zaplijst, maar onder een andere naam.

 

Je hebt een Dreambox?, dan moet je niet in je boeketten lijsten kijken, maar bij:

Channel+ toets>>rode toets. Maar dat is lang zoeken.

 

Ik gebruik Dreambox edit voor mijn Vu+ en zou in dit geval gaan voor:

TV bij all tipes, all satellites; Nilesat, en daaronder even op freq klikken.

 

Nu ga je bij Flysat (http://www.flysat.com/nilesat.php) kijken bij de juiste frequentie en de SID-code.

Heb je hier een andere naam, dan kan je in de linkse lijst van Dreambox edit de naam veranderen en "schuif" je de verbeterde naam naar rechts, naar de lijst die je daar hebt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe bedoel je andere naam?

 

ik zoek op alfabetische volgorde en dan zie ik dat die zender(s) niet bij staan.

 

op welke transporder moet ik mijn satelliet fijn afstellen om zoveel mogelijk zenders te kunnen ontvangen?op de ene tp is ontvangst 85% en op andere tp is het maar 74%,wat is jullie advies?

 

ooja ik heb dreambox 7020

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattos

 

Je schrijft dat je een no name schotel hebt. Wees je van een paar zaken bewust.

Bijna altijd is een merkloze schotel die 120cm genoemd wordt 120cm hoog en 110cm breed, dus in werkelijkheid een 110cm-schotel.

Een 120cm merkloze schotel presteert minder dan een Triax 110.

Een echte en zeer goede 120cm-schotel is de Visiosat SMC 120 welke 127cm hoog is en 123cm breed en 41,8 dB versterking geeft.

 

Een Inverto Black Ultra haalt beslist meer zenders binnen. Het is de beste lnb die er is en is al voor 11,24 euro te koop.

 

Heb je de nul-stelling van je schotel wel heel exact uitgevoerd? Belangrijk is daarbij de plek waar je schotel staat want dat bepaald op welke satelliet je moet uitrichten.

 

Ook ik heb een draaibare opstelling (dm800hd, sg2100a, inverto black ultra, ruim 20 meter kabel tussen schotel en dream) waarmee ik onder meer Nilesat op west en Sky UK op oost wil ontvangen. Beide satellieten goed ontvangen is niet eenvoudig, zo is mijn ervaring.

Ik lees in geciteerd bericht dat een no-name 120 cm (heb ik hangen) minder presteert dan een Triax 110. Is iedereen het hier op dit board hierover eens? Wat is bijv. het verschil in gain tussen beide typen, mede ook in vergelijking met de hierboven genoemde Visiosat. Zoals jullie zien ben ik benieuwd of een andere schotel significant meer signaal geeft, met name op Nile, zodat het zinvol wordt om mijn no-name te gaan vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattos,

 

Ik bedoel daarmee, dat bij een vorige scan er zenders in die lijst zijn gekomen, die nu niet meer uitzenden en dan gaat die ruimte naar een nieuwe.

Als je dan weer scant, wordt de nieuwe "niet gevonden", want de Audio, Video, en andere Pids, zijn er al maar dan onder de oude naam.

Vandaar "Nu ga je naar Flysat" in mijn vorige posting en doe je daar vergelijken en namen veranderen.

 

Het verschil in signaal sterkte is ook normaal, er hangt niet één Nilesat, Astra of Hotbird op een zelfde positie, maar meerdere.

Het afstellen van je schotel doe je dus op een zender met mindere sterkte. Als daar alles optimaal is, dan is de rest ook okay.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

citaat:

 

Het afstellen van je schotel doe je dus op een zender met mindere sterkte

 

welke zender is minder sterk?weet iemand dat toevallig?dan kan ik zien of mijn schotel goed is uitgericht.

 

 

citaat:Zoals jullie zien ben ik benieuwd of een andere schotel significant meer signaal geeft, met name op Nile, zodat het zinvol wordt om mijn no-name te gaan vervangen

 

als dat zo is wil ik ook mijn no-name schotel vervangen vooor een triax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand een idee over de zin of mogelijke onzin van een merkschotel t.o.v. een no-name?

Wat zijn gain waarden van een 120 cm no-name? Is een Triax met zijn 110 cm al beter, of is een Visiosat smc 120 de enig goede optie?

 

Graag jullie input! Ook namens Sattos denk ik.

 

Bvd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een 120 gregorian schotel , Sattaz heeft ooit vermeld dat hij een 120 no-name schotel had die volgens hem beter presteerde dan de mijne .

We hadden het plan de mijne , naast de zijne te plaatsen om ze onder dezelfde condities te vergelijken . is er helaas nog niet van gekomen .

Op de folder van de gregorian staat

gain at 11.7 GHz 42.4

rendement 80%

kruis polarisatie <-40

VSWR <1.12

openingshoek 1.45º

 

Als jij nu "even" de fabrikant van de no-name schotel opzoekt , kunnen we de waardes vergelijken . ;)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een 120 gregorian schotel , Sattaz heeft ooit vermeld dat hij een 120 no-name schotel had die volgens hem beter presteerde dan de mijne .

We hadden het plan de mijne , naast de zijne te plaatsen om ze onder dezelfde condities te vergelijken . is er helaas nog niet van gekomen .

Op de folder van de gregorian staat

gain at 11.7 GHz 42.4

rendement 80%

kruis polarisatie <-40

VSWR <1.12

openingshoek 1.45º

 

Als jij nu "even" de fabrikant van de no-name schotel opzoekt , kunnen we de waardes vergelijken . ;)

 

Mooi, bedankt!......................iemand die iets weet van de gain van een gemiddelde no-name 120 cm Schotel die bij vrijwel elke satboer te vinden is? Sattos en ik willen graag weten hoe jullie denken over no-name vs. merkschotel. Is die gain significant lager, of bijv. ''maar'' 1 db of zoiets.....Ergo ( :D ), heeft het zin om de no-name aan de wilgen te hangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het heeft pas zin als de specs van de no-name schotel achterhaald kan worden en dan nog is de parabolische vorm een belangrijk aspect

vergeleken met een merk schotel.

Naast elkaar plaatsen met dezelfde condities lijkt mij de enigste oplossing om te vergelijken.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denk je nu dat er op een No Name-schotel geen enkele naam staat en er ook absoluut geen enkele informatie over te vinden is. Het zijn schotels die voor minimale kosten zijn geproduceerd en waar een goede marge op zit. Om de kwaliteit moet je hem niet nemen.

Laatst kocht ik bij een redelijk bekende satellietshop in Amsterdam een Triax 110. Normaal koop ik alles bij de groothandel maar die kan mij voor 39,99 euro geen Triax 110 leveren. Hij had ook een 125cm NoName-schotel staan. Toen ik daar over vroeg zei hij tegen mij, mijnheer, wij verkopen die 125cm graag maar U krijgt meer signaal met die Triax dan met deze, dat hebben we al heel vaak tijdens installatie ervaren.

Dat is precies mijn ervaring met No Name schotels want ik heb ze gehad in 80 en 100cm.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nilesat op 7 graden west en de Badr op 26 graden oost geeft een verschil van 33 graden orbit ofwel 41 graden Azimuth. De enigste schotel die dat kan overbruggen is de Wavefrontier T90 en ik heb zo mijn twijfels of je daar alle transponders van de Badr helemaal goed mee kunt ontvangen.

Ik zou dan ook altijd kiezen voor twee aparte schotels. Voor de Badr minimaal een Triax 110 met een Inverto Black Ultra lnb. Een triax 110 koop je al voor 39,99 euro. Maar laat mensen met ervaring hierover spreken. Misschien is een Visiosat SMC 120 beter maar dan weet je zeker dat je een hele forse prijs betaald, zo’n 270 euro incl. vrachtkosten. En samen met de Badr, kun je natuurlijk ook de Astra 23,5 en de Astra 19,0 ontvangen via een multiblock maar wel de lnb van de Badr in het midden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...