Ga naar inhoud


ambilight Philips 42PFL7406


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben van plan om de Philips 42PFL7406 aan te schaffen met Ambilight.

Werkt die ambilight ook als ik bvb. mijn computer via HDMI aansluit op de TV en zo een film bekijk?

En ook als ik via DVB-T programma's krijg?

En ook als ik via scart mijn satbox aansluit?

 

Conclusie: werkt die ambilight bij om het even wellke aansluitbron en kan je die ook uitzetten?

 

Bedankt

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat ambilight verhult de tekortkomingen van de TV.

Een goeie TV heeft geen ambilight nodig.

 

Dat is wel heel erg kort door de bocht. De duurste TV's van Philips hebben een heel mooi plastisch beeld, en drie-zijdige Ambilight (de goedkopere hebben alleen twee-zijdige Ambilight). Het idee van Ambilight is al heel oud. Vroeger werd wel aangeraden een schemerlampje achter de beeldbuis te zetten, dan werd de de muur achter de TV verlicht en was het contrast tussen scherm en omgeving niet zo hoog. Dat is minder vermoeiend voor de ogen. Hele volksstammen zaten toen in een bijna donkere kamer naar de TV te kijken. Ambilight doet hetzelfde, maar geavanceerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ambilight verhult de tekortkomingen van de TV.

Een goeie TV heeft geen ambilight nodig.

Plasmakijkers schijnen zo trots te zijn op de openingshoek van 180gr, dat ze altijd aan de zijkant van hun TV zitten te kijken.

Tja, dan schijnt die Ambilight recht in je gezicht en zie je geen tekortkomingen meer. :D

 

(Ik zal er maar een lachebekje bij zetten voordat iemand het nog serieus neemt, had jij ook moeten doen Gerard 76)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan Ambilight ook uitzetten als je daar om e.o.a. reden genoeg van hebt.

zeker weten heb je daar reden voor!

ambilight (achtergrond licht en kleur) beinvloed je hersenen tijdens het waarnemen van de origineel "bedoelde werking" van camera / licht / contrast en kleur

in een bioscoop is het rondom donker, de film moet de stemming en bedoelingen qua lichtkleur zelf overbrengen

in een slagerij is de verlichting qua kleurtemperatuur aangepast, die de waren verser doet leiken

in de beauty-farm is dat ook het geval opdat je al die pukkels niet zo waarneemt

in slechte cliché horrofilms is het groen/blauw om de koele dood weer te geven, kijk op dat moment echter niet naar de persoon naast je als het ambilight aan is van je TV

:P

je schrikt je rot

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plasmakijkers schijnen zo trots te zijn op de openingshoek van 180gr, dat ze altijd aan de zijkant van hun TV zitten te kijken.

Tja, dan schijnt die Ambilight recht in je gezicht en zie je geen tekortkomingen meer. :D

 

(Ik zal er maar een lachebekje bij zetten voordat iemand het nog serieus neemt, had jij ook moeten doen Gerard 76)

 

Bij deze... :);)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in een bioscoop is het rondom donker, de film moet de stemming en bedoelingen qua lichtkleur zelf overbrengen
In de bioscoop heb je een scherm van 11 bij 4 meter voor je snuffert en wordt je hele gezichtsveld gevuld.

Thuis hebben de meesten een iets kleiner formaat scherm en werkt Ambilight rustgevend zoals grunnsat al omschreef.

in een slagerij is de verlichting qua kleurtemperatuur aangepast, die de waren verser doet leiken

in de beauty-farm is dat ook het geval opdat je al die pukkels niet zo waarneemt

Bij deze voorbeelden wordt het handelswaar zelf beschenen met licht en heeft dus geen enkele overeenkomst met Ambilight.

Ambilight doet niets met het beeld zelf.

in slechte cliché horrofilms is het groen/blauw om de koele dood weer te geven, kijk op dat moment echter niet naar de persoon naast je als het ambilight aan is van je TV

:P

je schrikt je rot

Ambilight schijnt op de muren naast de TV en nergens anders naar.

 

Mocht je vriendin er dan toch beroerd uitzien dan ligt dat echt ergens anders aan. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt met spek geschoten...

 

Heb zelf een dik jaar een 46" Philips gehad met ambilight spectra 3 (dus met de 3 kanten licht). Toegegeven, bij films schakelde ik het geheel al eens uit.

Omdat ik een 55" tv wou en geen zin had om weer een jaar met software-updates te klooien voor mijn tv min of meer feilloos werkt, maar een Panasonic gekocht. Spijtig genoeg geen ambilight, want in het gewone "feuilleton" mis ik het systeem wel.

 

En euh off-topic, maar dit is ook mijn eerste en laatste plasma. Kleuren mogen dan wel natuurlijker zijn, op mijn full LED LCD vroeger waren ze vooral mooier. Maar goed, persoonlijk tintje, ieder zijn zin :D

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verklaar je graag nader @Columbo, wij behoren namelijk ook tot de "gelukkige" eigenaren van een Philips.....

Waarschijnlijk ontploft het apparaat vanavond maar mocht dat gebeuren dan heeft ie er toch al drie jaar opzitten!

 

Ach, waarom maken ze toch die perfecte 100 Hz glasbakken niet meer?!?

Met weemoed denken we terug aan onze laatste Grundig (nog ouderwets uit Duitsland); aan diens beeldkwaliteit kan geen enkele LED, Plasma, of hoe ze ook mogen heten, tippen.

 

Ik zie al die platte schermen meer als een soort modegril; iedereen wil nóg platter en groter als ware het een nieuw statussymbool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...