Ga naar inhoud


oscam client connecten naar newcamd server


Aanbevolen berichten


Hallo Avalon,

 

Hallo

 

Je kan in de file oscam.user een account aanmaken met een User-account naar een Newcamd server

 

Mazlzlz

Avalon

 

Hoe moet ik dit dan doen, kan je mij een voorbeeld bestand sturen en waar ik dit bestand, in wel de openbox als in de opticum moet zetten. Sorrie, maar ben echt een leek met de oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het geprobeerd, maar kreeg nooit beeld. Ik neem aan dat je connect met een share. Anders zou je wel een andere cam gebruiken die makkelijker te configureren is. Bij mij zag de oscam.server er als volgt uit:

 

[reader]

label = remote

protocol = newcamd

device = sharenaam.no-ip.info,0000

key = 0102030405060708091011121314

user = username

password = password

group = 1

fallback = 1

 

Even een kleine uitleg:

 

bij device = vul je de link naar de server in, een .no-ip.info adres of zoiets gevolgd door een , en de poort van de server.

De rest lijkt me wel duidelijk. Ik kreeg wel altijd te zien dat ik verbinding had, maar nooit beeld omdat oscam de dvbapi ook ziet als cliënt en je mag bij een server vaak maar 1 cliënt connectie maken, dat gaat met oscam dus niet op.

voorbeeld.zip

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Proxar,

 

Alvast bedankt en ja ik werk met een interne share. Alleen het probleem is dat, de openbox s9 geen kaart kan lezen, dus alleen als client kan dienen. Ik daarnaast alleen een Opticum 9600 mini heb en deze als server volgens mij alleen op newcamd kan draaien.

Dus vandaar ik geen andere olossing ervoor kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, daar heb ik geen kaas van gegeten. D8 dat het om een externe share ging, maar maakt niet uit, zolang je het maar aan de praat krijgt. Met CCcam werkt het allemaal net iets makkelijker :)

 

Hoop dat je er iets aan hebt!

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Proxar,

 

Alvast bedankt en ja ik werk met een interne share. Alleen het probleem is dat, de openbox s9 geen kaart kan lezen, dus alleen als client kan dienen. Ik daarnaast alleen een Opticum 9600 mini heb en deze als server volgens mij alleen op newcamd kan draaien.

Dus vandaar ik geen andere olossing ervoor kan vinden.

 

Hallo

 

Je dient oscam wel in te stellen dat deze Newcamd aanvragen af kan handelen. Dit kan je in de configs aanpassen van oscam.

Als je toch intern shared met 2 ontvangers waarom dan geen newcamd naar CCCAM connecten ?

 

Mazlzlz

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Je dient oscam wel in te stellen dat deze Newcamd aanvragen af kan handelen. Dit kan je in de configs aanpassen van oscam.

Ok dat kan ik begrijpen, maar zonder voorbeeld kan ik dat niet, omdat ik op dit gebied totaal niets weet.

 

Als je toch intern shared met 2 ontvangers waarom dan geen newcamd naar CCCAM connecten ?

 

Omdat je volgens mij wel een newcamd client naar een cccam server kan connecten, maar niet andersom toch.

Heel graag een goede uitleg dit te doen, alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in de Cccam,cfg een N regel aanmaken die connect op een newcamd server

# syntax for to add newcamd server connection

 

#N: <ip> <port> <username> <pass> <des(14byte)> <nr_of_hops_away (default: 1)> <stealth mode (default: 0)>

 

# voorbeeld

 

N: 127.0.0.1 10000 dummy dummy 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...