Ga naar inhoud


Rebox RE-9000 met Nas


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een Freecom Silver Store Nas en die zou ik willen gebruiken als opslagmedium voor mijn Rebox RE-9000.

Ik heb wat gestoeid met beide apparaten, maar zie helaas niet hoe ik dit kan realiseren.

 

De Freecom software heeft voor zover ik weet geen mogelijkheid om een schijfletter aan te maken en de Rebox heeft dit volgens mij nodig.

 

Wie kan mij aan advies helpen?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij heeft de Rebox geen schijfletter van of voor de NAS nodig.

Ik heb toen mijn WD NAS zowel op de RE-8000 als RE-9000 aangesloten door het IP-nummer van de NAS in te geven gevolgd door de standaard (mount)map die je ook ziet als je de NAS op een Windows PC / Laptop aansluit.

Hoe presenteert zich de NAS binnen de Verkenner als je de NAS op Windows aansluit?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, de NAS is zichtbaar via ipadres 192.168.178.21 als je hier op klikt kom je op de webpagina van de NAS software. Je moet dan de gebruikersnaam wachtwoord invoeren, hoe doe je zoiets met je Rebox?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, de NAS is zichtbaar via ipadres 192.168.178.21 als je hier op klikt kom je op de webpagina van de NAS software. Je moet dan de gebruikersnaam wachtwoord invoeren, hoe doe je zoiets met je Rebox?

 

En als je in de verkenner \\192.168.178.21\ in tikt, wat krijg je dan te zien?

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je in de verkenner \\192.168.178.21\ in tikt, wat krijg je dan te zien?

 

Dan kom ik inderdaad bij de schijven van de nas. Ik ga dit invoeren in de Rebox: \\192.168.178.21\rebox. Ik heb een share op de NAS Rebox genoemd en ik hoop dat dit nu gaat werken.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een ideetje om het inbrengen van de gegevens iets makkelijker te maken.

Zet de laatste versie van de Octagon WebIF op je rebox in "/var" met behulp van een FTP programma. Pas de rechten aan (755; dirs en files), herstart de box en klaar. Je kan dan de Webinterface gebruiken...

 

Wel opletten: er bestaat een Duitse en Engelse variant.

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een ideetje om het inbrengen van de gegevens iets makkelijker te maken.

Zet de laatste versie van de Octagon WebIF op je rebox in "/var" met behulp van een FTP programma. Pas de rechten aan (755; dirs en files), herstart de box en klaar. Je kan dan de Webinterface gebruiken...

 

Wel opletten: er bestaat een Duitse en Engelse variant.

 

Dank voor de tip, maar ik heb het aan de praat gekregen. In de NAS heet de Reboxmap "rebox". In de netwerkpagina van de Rebox heb ik dit ingevuld "//192.168.178.21/rebox"

Ik heb de gebruikersnaam en het wachtwoord van de NAS ook ingevuld op de netwerkpagina van de Rebox. Alles staat op dhcp.

Opnemen en timeshiften gaat nu via de Fritzbox 7390 naar de Nas. Opnemen gaat perfect, maar timeshiften met enige haperingen. Dit kan komen doordat er op dit moment veel data gekopieerd wordt van mijn pc naar de NAS.

Alles is gigabit aangesloten, behalve de Rebox. Misschien is dit ook een bottleneck?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

de reebox is natuurlijk geen VU of Dream,

maar alle aspecten van het mounten van externe media, dus ook NAS, kun je in detail ook bij de dreambox en VU+ subfora vinden.

 

afhankelijk van het type NAS en de prestaties is meestal een NFS mount het best ( Linux <> Linux ) met TCP protocol (bij fritzbox als netwerkswitch)

 

het is enkel een regeltje toevoegen in de fstab en herstarten dan loopt het

(dat regeltje kopieer ik elke keer terug nadat geflashed was geworden, hetgeen hier veel gebeurd wegens experimenten => en altijd is m'n NAS beschikbaar)

10.0.0.101:/Multimedia	/media/hdd/		  nfs		rw,nolock,tcp,nfsvers=3   0 0

zonder ingebouwde HDD in Receiver

10.0.0.101:/Multimedia    /media/net/		  nfs	    rw,nolock,tcp,nfsvers=3   0 0

met ingebouwde HDD in receiver

 

als de NAS heel heftig in gebruik is, hetgeen de betere webinterface van die NAS kan laten zien (CPU performance + network activity) kan mogelijk een ander apparaat probleempjes ondervinden

doch per TCP protocol gemount is de foutmarge het laagst (t.o.v. UDP)

 

als telnet uitgave kun je zien hoe de NAS nu en met welk protocol gemount is

enkel intypen

mount <enter>

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de reebox is natuurlijk geen VU of Dream,

maar alle aspecten van het mounten van externe media, dus ook NAS, kun je in detail ook bij de dreambox en VU+ subfora vinden.

 

afhankelijk van het type NAS en de prestaties is meestal een NFS mount het best ( Linux <> Linux ) met TCP protocol (bij fritzbox als netwerkswitch)

 

het is enkel een regeltje toevoegen in de fstab en herstarten dan loopt het

(dat regeltje kopieer ik elke keer terug nadat geflashed was geworden, hetgeen hier veel gebeurd wegens experimenten => en altijd is m'n NAS beschikbaar)

10.0.0.101:/Multimedia	/media/hdd/		  nfs		rw,nolock,tcp,nfsvers=3   0 0

zonder ingebouwde HDD in Receiver

10.0.0.101:/Multimedia	/media/net/		  nfs		rw,nolock,tcp,nfsvers=3   0 0

met ingebouwde HDD in receiver

 

als de NAS heel heftig in gebruik is, hetgeen de betere webinterface van die NAS kan laten zien (CPU performance + network activity) kan mogelijk een ander apparaat probleempjes ondervinden

doch per TCP protocol gemount is de foutmarge het laagst (t.o.v. UDP)

 

als telnet uitgave kun je zien hoe de NAS nu en met welk protocol gemount is

enkel intypen

mount <enter>

 

ciao

 

Mijn NAS biedt deze mogelijkheden niet, maar het gaat mij ook een beetje boven de pet.

Ik vind het al heel aardig dat ik mijn NAS kan gebruiken als opslag voor de Rebox, dat haperen in timeshift blijft een probleem.

Wat zijn de ervaringen van de overige NAS/rebox users?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen met zowel mijn RE-8000 als RE-9000 hetzelfde probleem ondervonden.

Opslaan en afspelen ging prima maar met de TimeShift ondervond ik ook problemen.

Ik ben er nooit achtergekomen wie de veroorzaker van dit probleem was, de Rebox of de NAS.

Maar ook met mijn VU+DUO ging het met de TimeShift i.c.m. de NAS ook niet echt lekker.

Dit heeft mij toen uiteindelijk doen besluiten om toch maar een vaste schijf te plaatsen en de NAS als weergavemedium voor foto's e.d. te gebruiken.

 

Je hebt nu weliswaar alles op Gigabit aangesloten maar dat helpt weinig als de Rebox Gigabit niet ondersteund.

De zwakste schakel bepaald hierbij immers de sterkte van de keten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is gigabit aangesloten, behalve de Rebox. Misschien is dit ook een bottleneck?

 

Alles Gigabit aangesloten en dan ook de bekabeling nagekeken, minimaal cat 5E maar beter is cat 6 of cat 7 bekabeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt niets aan een gigabit netwerk

daar de reebox maar 100Mbit/s levert per LAN (cat x kabel)

maximaal haalt de receiver per WLAN usb stick en desbetreffende router 300Mbit/s

maar ook dat enkel en alleen als je het netwerk goed kent en optimaliseert.

 

Daar waar ik een simpel voorbeeldje geef inzake een mount vast mee opnemen per fstab wordt "de pet" al overstegen.

Dan vraag ik me af of je wel de juiste uitleg en manuals leest.

 

als je stelt

Mijn NAS biedt deze mogelijkheden niet

zonder nadere duiding of info, kom jij en anderen niet verder

 

bedoel je per NFS mounten (daar de NAS enkel CIFS kent)?

of

bedoel je je kunt niet in de webinterface van de NAS de prestaties checken?

 

timeshift werkt ook perfect op de NAS idem opnemen en afspelen.

daar mag geen eens een verschil tussen bestaan

 

hetgeen dus meestal ontbreekt (als ik al die vele vragen over NAS mounten lees en beantwoord) is een fixed mount naar de NAS

men gebruikt het automount principe via de mountmanager in enigma2

welk principe dus timeout problemen kent

niet voor niets schrijf ik al vijf jaar over de fstab mount procedure.

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh, /etc/fstab misschien ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...